15.05.2024

Kuidas vähendada digireklaamide CO₂ jalajälge kuni 10 korda?

Alates aprillist 2024 mõõdab Nexd oma klientide digikampaaniate CO₂ jalajälge lähtuvalt meedia emisioonide vähendamise eestkõneleja Scope3 andmetest ja mõõtmismetoodikast. Brändidel ja agentuuridel on nüüd võimalus reaalajas jälgida, kui palju vähendab Nexdi reklaamide loomine nende digikampaaniate CO₂ emissioone.

Foto: Erakogu

Miks see on oluline?

Reklaamitööstus genereerib igal aastal mitu miljonit tonni süsinikdioksiidi heitmeid. Suurem osa sellest on tingitud reklaami ökosüsteemi ebaefektiivsusest, aja ja energia raiskamisest.

GARM (Global Alliance for Responsible Media) soovitab oma juhendis, et CO₂ jalajälje vähendamiseks tuleb turundajatel ja ülejäänud reklaamitööstusel esimese sammuna leida ja toetada koostööpartnereid, kes teadvustavad säästlikkuse olulisust reklaamitööstuse väärtusahelas ning suudavad pakkuda reaalseid lahendusi jalajälje vähendamiseks. 

Programmaatilise reklaamitarkavara ettevõte Nexd on viimase poole aasta jooksul investeerinud palju aega ja energiat, et olla koostööpartner, kes suudab oma klientidele pakkuda mõõdetavat ja valideeritud lahendusi, mille tulemusena on nende digireklaamid oluliselt väiksema jalajäljega.

Koostöö Scope3 meeskonnaga algas juba eelmise aasta sügisel ja siiani on selgunud, et Nexd digireklaamide CO₂ jalajälg on kuni 10 korda keskmisest väiksem. Unikaalne reklaamitehnoloogia suudab pakkuda oma klientidele kuni 10 korda säästlikumaid lahendusi võrreldes alternatiivsete standardlahendustega, aga ka ligi neli korda paremaid tulemusi võrreldes mõne konkurendiga. Täpsemalt saab selle kohta lugeda blogist.  

Nexdi kliendid, kelle hulka kuuluvad GroupM, Dentsu, News UK, Omnicom Group ja teised, on säästnud kokku ligi 10 miljonit kilogrammi CO₂-te. Et panna see perspektiivi – see tähendab pea 2000 USA kodumajapidamise aastast elektritarbimist.

Scope3 – globaalse meedia- ja reklaamivaldkonna rohetiiger

Scope3 on “Public Benefit Corporation”, mille globaalsesse meeskonda kuuluvad uurijad, tehnoloogid ja digireklaamide pioneerid on pühendunud meie põlvkonna suurimale väljakutsele: kliimakriisile.

Scope3 missioon on dekarboniseerida meedia- ja reklaamivaldkonda, pakkudes kõigile reklaamitööstuse osapooltele praktilisi lahendusi, kuidas mõõta, visualiseerida ja vähendada reklaami tegevusest tekkivat süsinikuheidet.  Lahenduste tuumaks on ainulaadne mõõtmismudel, mis võimaldab võimalikult täpselt mõõta väga keerulist ja omavahel tihedalt seotud reklaami ökosüsteemi tegevusest tekkivat CO₂ jalajälge. 

Suurbrändid nagu Visa, AdForm, JCDecaux, Magnite ja Yahoo ning reklaamitööstuse suurtegijad nagu IPG, WPP usaldavad Scope3 andmeid ja lahendusi jätkusuutlikuma digiturunduse arendamisel. 

What Nexd? – samm tulevikku väiksema jalajäljega

Nexd on unikaalne reklaami tehnoloogia ettevõte, mis pakub brändidele ja agentuuridele võimalust mugavalt luua, hallata ja levitada digikampaaniad kõigis levinud programmaatilise reklaami DSP-des (Demand Side Platform).

Nexd sündis 2015. aastal Tallinnas soovist muuta tuimad bännerid sama kaasavaks, kui sel ajal maailma vallutanud Angry Birdsi mobiilimängud. Sellest ideest sündis Nexdi unikaalne tehnoloogiline tuum, mis baseerub tehnoloogial ja mida kasutab peamiselt mängutööstus.

See erinevus võimaldab Nexdil levitada reklaame internetis moel, mida ükski teine konkurent ei suuda. Nexd’i võib võtta kui reklaamimaailma Teslat, mis on esitanud väljakutse vanadele diislitele.

Autor: Karoliina Ranne, Nexd
Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt