23.01.2025

Dentsu 2025. aasta meediatrendid | II osa: suure mõjuga lood

Avaldame kolmeosalise artikliseeria teise peatüki dentsu gruppi kuuluvate agentuuride Carat, dentsu X ja iProspect ekspertide koostatud hinnangutest.

Dentsu jagab tänavuse aasta trende.

Esimest osa saad lugeda siit

 Igal aastal tutvustab rahvusvaheline meediaagentuuride grupp dentsu kümmet maailma meedia- ja turundusmaastikku mõjutavat trendi. Dentsu raporti The Year of Impact: 2025 Media Trends trendid on jagatud kolme kategooriasse – teine osa kannab nime “Suure mõjuga lood” ning kirjeldab trende, mis on seotud lugude jutustamise tähtsuse kasvuga turunduses.

Dentsu hinnangul on lugude jutustamine muutumas brändidele parimaks võimalikuks strateegiaks, et kasutada ära algoritmidest juhitud leviku efekt ja saavutada loodud sisule suurem mõju.

„Algoritmid on muutmas turunduse mängureegleid, kuid tõeliselt edukaks saavad brändid, kes oskavad kasutada originaalseid ja kaasahaaravaid lugusid, et jõuda nii nišisihtrühmadeni kui ka laiemate auditooriumiteni,“ selgitab dentsu digiagentuuri iProspect Eesti juht Veiko Paalandi. „Automatiseerimine ja voogedastusplatvormide täpsus sihtimisel pakuvad turundajatele võimalust teha suure mõjuga kampaaniaid targemalt ja efektiivsemalt.“

Trend 4: nišisihtrühmade mõju

Olgugi et algoritmide mõju erinevatel platvormidel tarbitavale sisule jätkuvalt kasvab, saab enamjaolt kõik suure mõjuga sisu alguse üksikute inimeste kujutlusvõimest. 

  • Sellest tulenevalt on erinevad sisuloojad ja nende jälgijad saavutanud brändide seisukohalt üliolulise positsiooni, kuna pakuvad kvaliteetset sisu ja loovad brändiga loomuliku kontakti.
  • Dentsu küsitletud turundusjuhtidest 85% plaanib järgmise 12 kuu jooksul säilitada või suurendada oma investeeringuid lühiformaadis sisusse (nt Instagrami reels’id), 82% mõjuisikuturundusse ja 81% livestream-sisusse, et kasvatada oma brändide märkamist tarbijate seas.

Trend 5: voogedastuse läbimurre

Tõeliselt mõjuva sisu edastamine nõuab videopilti, mille tarbimise harjumused on üle maailma jätkuvalt muutumises ning selle maastiku ümberkujundamisse soovivad sekkuda nii meelelahutusettevõtted kui ka globaalsed tehnoloogiahiiud.

  • Litsentseeritud sisu nagu spordi- või suurürituste ülekanded aitavad kasvatada voogedastusteenuste tarbimist. Striiminguteenuste pakkujad suurendavad investeeringuid otseülekannete pakkumiseks, et meelitada juurde nii vaatajaid kui ka reklaamijaid.
  • Voogedastusplatvormid pakuvad brändidele suuremat kaasatust ning nende poolt pakutavad uudsed reklaamipaketid leiavad brändide poolt üha suuremat kasutust.
  • Seejuures kasvavad ka platvormide võimalused pakkuda täpsemat sihtimist ja reklaamimõõdikute jälgimist, avardades seejuures reklaamijatele võimalusi reklaamide integreerimiseks platvormi pakutava sisuga.

Trend 6: algoritmipõhine planeerimine

Kui loodud sisu levimise aluseks on eelkõige algoritmid, kasvatab see omakorda vajadust algoritmidest juhitud planeerimise järgi.

  • Turundussisu levitamise tulevik ei ole mitte ainult 100% sihitav, ostetav ja mõõdetav, vaid liigub ka selles suunas, et olla 100% algoritmidest juhitud. Mis omakorda tähendab, et reklaamsisu sihtimine ja personaliseerimine nõuab algoritmidest juhitud planeerimist.
  • Kampaaniate planeerimisel saab üha enam lähtuda automatiseerimise võimalustest, mis aitavad saavutada täpsemat sihtimist ja veelgi sobivamate klientide leidmist.
  • Algoritmipõhine reklaamide leviku mudel suunab meedia- ja looveksperte oma senist koostööd tihendama, et luua sellise kvaliteediga loovlahendusi, mis on efektiivsed ka automatiseeritud kampaaniates.

Mõju turundustegevustele 2025. aastal

Raport järeldab, et algoritmidest juhitud sisu suurendab lugude jutustamise olulisust ja kasvatab algupärase sisu otsinguil ka huvi nišisihtrühmade vastu, sest nende abil võib saavutada ka laiema publiku tähelepanu. Leviku paremal planeerimisel võib olla abi platvormide pakutavatest sihtrühmade andmetest ning tehisintellektil põhinevast optimeerimisest.

Raport soovitab end kursis hoida uute reklaamivõimalustega mistahes voogedastusplatvormidel, sest nende kasutajate hulk kasvab ning pakutavad võimalused laienevad tulevikus veelgi.

Tulenevalt algoritmide mõju kasvust soovitab raport investeerida kvaliteetsesse ja hästi optimeeritud loovsisusse ning võtta meediainvesteeringutest maksimum automatiseerimisel põhinevate kampaaniatega.

Dentsu on turunduskommunikatsiooni agentuuride grupp, kuhu kuuluvad Carat, dentsu X ja iProspect. Oleme strateegiliseks partneriks juhtivatele brändidele 145 riigis, sh Eestis, Lätis ja Leedus. Meie eesmärgiks on kasvatada klientide äri läbi uuenduslike meedia-, kommunikatsiooni- ja digilahenduste.

Autorid: Kristiina Kaasiku ja Kaspar Küünarpuu

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt