Case study: kuidas saab ühe kooli nimi, logo ja välimus muuta kutsehariduse kuvandit?
Endine Tartu Kutsehariduskeskus kannab alates 1. jaanuarist Tartu Rakendusliku Kolledži nime (inglise keeles Tartu Vocational College ehk VOCO). Lisaks läbis kogu ettevõte ka põhjaliku visuaalse uuenduskuuri. Kuidas nii suure muutuse läbi viimine aga välja nägi? Sellest kirjutab lähemalt disainiagentuur Velvet.
Väljakutsed ja eesmärgid
VOCO ei ole rahul mainega, mis on oskustööl täna, ja olles riigi suurim rakendusliku hariduse eestvedaja, kavatses ta seda mainet ka muuta. Selleks pidi VOCO (endine TKHK) muutma oma mainet, et saavutada särava eestvedaja roll ja koos sellega muuta ka Eesti kutsehariduse mainet.
Koos strateegilise disaini teenust pakkuva agentuuriga Velvet võeti eesmärgiks luua ühtne, selge, kaasaegne ja tulevikku vaatav identiteet, mis peegeldab VOCO ambitsiooni ja teeb õppeasutuse silmatorkavaks, meeldejäävaks, huvitavaks ja ligitõmbavaks.
Kogu projekt algas tunnete, arvamuste ja kuulujuttude faktideks muutmisega
Enne disainimist viisime läbi põhjaliku kasutajauuringu erineva profiiliga õppijate, õppepersonali ja ala spetsialistide seas, eesmärgiga muuta arvamused reaalseteks arusaamadeks. Sealt selgus tõdemus, et kutsehariduse tase on kõrge, kuid hariduse maine madal. Nii saigi uue brändi põhiliseks väljakutseks tuua endaga kaasa muudatus mitte ainult välimuses, vaid ka Eesti inimeste suhtumises.
Uus nimi. Uus arusaam
Pärast selge eesmärgi püstitamist alustasime tööd uue nime otsingutega nii brändile kui ka kutsehariduskeskusele. Laual oli mitukümmend suunda, kuid pärast põhjalikku testimist ja arutelusid oli ilmselge otsus kõigile näha. Soovitud muutuse jaoks tuleb muuta kutsehariduskeskuse definitsioon rakenduslikuks kolledžiks. Sellest inspireerituna sündis brändile ka uus nimi VOCO, mille juured viivad meid rahvusvahelise Vocational College sõnapaarini.
Uus suhtumine. Uus sõnum maailmale
Ei ole vahet, kas sa tuled otse üldhariduskoolist või oled võtnud aastaid hoogu, et oma unistusi täita. VOCO aitab sul leida endas oskused ja julguse teha just seda, mida sina tahad. Siin on sul vabadus avastada, eksida, valida ja areneda. VOCOs õpid sa end vabaks.
VOCO annab õpilastele oskuse näha ja julguse teha. VOCO toob kokku tarkuse ja oskuse ning hoiab rakendusliku hariduse lippu kõrgel. Siin õpitakse oma andeid targalt rakendama ja saadakse nõutud meistriks kogu maailmas. VOCO eesmärk on vormida oma õpilastest inimesed, kes näevad oma elus võimalusi ja oskavad neid võimalusi ellu viia.
Uus logo. Uus välimus
Tartu Rakendusliku Kolledži direktori Raini Jõksi sõnul on tegu olulise muudatusega Eesti kutsehariduse maastikul laiemalt.
„Kutsehariduse mured ei ole kindlasti konkreetselt ühe või teise kooli küsimus, ent Eesti suurima kutseõppeasutusena tunneme siin selgelt oma vastutust oskuste väärtustamisele kaasa aidata. Oleme seda seni teinud kvaliteetse õppetöö arenduse kaudu ja teeme edaspidigi, aga on aeg, et ka pakend saaks sisu vääriline,“ ütleb ta.
Jõks möönab, et üks osa muudatusest oli kahtlemata ka soov olla kutsehariduses teenäitajaks ning avaldas lootust, et brändiuuendus innustab teisigi kutsekoole aktiivselt tegutsema ning aitab teha kutsehariduse ühiskonnas nähtavamaks.
Autor: Velvet
Toimetas: Kaarel Täll, TULI
Velvet on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 87 liiget.