17.09.2025

CASE STUDY | Kuidas e-Eesti võttis 100% ja tegi sellest 0% ja miks see hea oli?

KAGU_the_agency kaasasutaja Gunnar Hunt kirjutab, kuidas nad koos e-Eesti esitluskeskusega suutsid ühe lause, väikese testi ja 7000-eurose meediaeelarvega viia Eesti digisaavutuse miljardite inimesteni

Eesti on digist rääkinud kaks kümnendit, aga sel talvel sai jutt lõpuks reaalsuseks: iga riiklik teenus – maksud, ID, hääletamine ja isegi lahutus – on nüüd tehtav internetis. See saavutus vajas hüüdlauset, mis oleks sama võimas kui saavutus ise. Selleks sai: “100 % Digital, 0 % Bureaucrazy.”

Alustame briifist

E-Eesti esitluskeskus soovis kommunikeerida aastakümnetega loodud digiriigi 100% täitumise uudist loovalt ja humoorikalt.

Eesmärk oli kinnistada Eesti kuvandit kui maailma juhtivat digiriiki ning tuua rahvusvahelise üldsuse tähelepanu Eesti digitaalsele eduloole. Samuti soovisime kaasata nii äriringkondi kui ka laiemat avalikkust, et levitada sõnumit võimalikult laialdaselt.

Kampaania meediaeelarveks oli 7000 eurot.

Ehitasime kampaania viie strateegilise võtte peale

Edasta selge sõnum. Konkreetne otsus olla 0% bürokreisi aitas meil hoida igas meediumis kindlat fookust ja saada tähelepanu. Lõime olukorra, kus sihtrühm ei pidanud koheselt digiriigi detailidega tutvuma, vaid sai meiega koos juubeldada.  Kõik reklaamid viisid edasi alamlehele https://e-estonia.com/bureaucrazy/

Loo isiklik kontekst. Lõime koos Velvetiga The Bureaucrazy testi, mille eesmärgiks oli luua reklaami vaatajale kontekst tema enda riigis toimuvast. Küsides How bureaucrazy is your country? saime panna rahva kas uhkust või häbi tundma. Mõlemal juhul jagati saadud tulemust kaaskannatajatega

bureaucrazy online postitus 1

Kasva üks samm korraga. Kuna meediaeelarvega oli nagu oli, sai kliendipoolseks ülesandeks inspireerida esmalt majas sees, siis majast väljas ja siis riigist väljas. See taktika kasvatas meie kampaania leviku sadadest kontaktidest miljardite kontaktideni.

Kirjuta lugu valmis ja jaga seda tööriistana. Lihtne PR Newswire’i pressikomplekt maandus toimetuste postkastides pealkirjaga “Estonia is now 0 % Bureaucrazy.” Ajakirjanikele meeldis ja nad edastasid kokku pandud uudist sõna-sõnalt.

Hoia asi lühike. Kogu uudis pidi olema tarbitav ühe minutiga. Selleks kaasasime Wedia Productions’i, kellega koos tegime 45-sekundilise manifest video – kuiv Eesti huumor, selged tiitrid ja noort THI-d meenutav näitleja. Seda vaadati kontorites üle maailma ja jagati LinkedInis.

Mis juhtus esimese kahe nädalaga?

Me ei osanud oodata seda, et kampaania levis mõjukate inimeste jagamiste kaudu 2,26 miljardi inimese ekraanile, jõudis 936 väljaandesse 35 riigis ja teenis tasuta kajastust üle 13,4 miljoni euro väärtuses. Ehk ROI oli 1900-kordne. Kõik see vaid kahe nädalaga. Bureaucrazy Test töötab messidel siiani. 

Kagu tarkus tulevikuks

1. samm – Tee sõnum nii teravaks, et valus hakkab. Kuus sõna või vähem.

2. samm – Kaasa rahvas ja anna neile võimalus teha asi isiklikuks.

3. samm – Kasuta ära kõik kommuni kaudu levimise võimalused. Siis alles hakka meedia peale kulutama. Ära unusta, et maailma parim tasuta meedia on lause, mida inimesed tahavad t-särgile panna.

Kui 1,3 miljoni elanikuga riik suudab viie sõna ja peenrahaga saada kätte 28,6 % maailmast, siis pole ühelgi brändil vabandust oma kommunikatsioonis väikseks jääda. Maailmatasemele kasvab kampaania, millel on hea lugu, mitte paks meediaeelarve.

Tiim, kelleta poleks 2,26 miljardi inimeseni jõudnud

E-Eesti esitluskeskus

Triin Joasaare ja Kristiina Kriisa hoidsid briifi selgena ja PR-kampaania sünkroonis.

Loovagentuur – KAGU_the_agency

Katriin Hunt juhtis projekti ja vedas kogu asja.

Gunnar Hunt lõi strateegia, slogani ja narratiivid.

Otto Suits lõi julge visuaali ja lasi paberitel tuulde lennata.

Digiagentuur – Velvet

Pärtel Vurma, Peep Käiss, Hanna Reinkort, Kerttu Lumi ja Raik Ilves lõid testi, mis muutis slogani jagatavaks tööriistaks ja kogetavaks elamuseks.

Foto ja video – Wedia Production

Produtsent Kirill Volkov, DOP Robert Parelo, helisalvestaja Liis Karlson, MUAH Katherine Toomik, näitleja Martin Mill ja post-produ võlurid Oskar Laada ning Lev Kovalenko koos režissöör Gunnar Hunt ja ruumidisaineri Katriin Huntiga panid kogu asja 45-sekundilisse purki.

Autor: KAGU_the_agency

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt