CASE STUDY | Miljoni vaatamise saladus: mängi kossu, tee suu lahti ja lase Jüri Ratas suunamudijaks!
Ciao, mina olen Reijo ja räägin teile loo, kuidas ühest suvalisest korvpalli satsist sai Eesti kõige hype’m tiim – Ballzy Raptors. Jep, see on see lugu, kus Ivo Linna käis trennis ja isegi Jüri Ratas muutus influencer’iks.
Igapäevaselt tegelen Ballzy turundusega – ilmselgelt on see Baltikumi kõige lahedam ketsipood. Õhtuti aga täidan oma lapsepõlveunistust ehk mängin sõpradega kossu ja kujutan ette, et palka saan hoopis selle eest.
Ühel hetkel otsustasime sõpradega, et paneme oma tiimi kirja Tallinna meistrivõistlustele. Võistlused, kus sisuliselt puuduvad piirid ehk ühel pool võib mängida IT-mees, kes nägi palli viimati kehalises, ja teisel pool Eesti koondislane, kes näeb uneski, kuidas ta kolmeseid viskab.
Esimene aasta panime tiimi nimeks Ballzy Mavericks, aga noh – kuna päris Mavericks andis Luka Doncici ära, siis viskasime selle nime prügikasti ja teisel aastal tulime välja Raptorsiga. Võtsime eesmärgiks teha Baltikumi kõige tuusam kossutiim. Mitte kõige parem, vaid kõige tuusam. Tahtsime teha kossusatsi nii nagu me ise õigeks peame.
Turundus = trikid ja taara
Kuna teine aasta oli plaan kõike suuremalt teha, siis lisaks Kaspar Kallele võtsime punti ka Ragnar Pruunsi. Toimetame kõik koos Ballzy’s ja see tundus ideaalne punt, kellega suuri asju korda saata. Alguses oli meil null eelarvet. Nii null, et isegi taara-plaan oli Excelis kirjas. Sponsoritelt hakkasime toetusi korjama 100 euro kaupa: “Me teeme kõige lahedama tiimi ja sinu nimi on suurelt pepu peal, davai let’s go“. Peamine eesmärk oli, et maksku mis maksab, aga ükski mängija omast taskust ei maksa midagi.
Aga kui sul pole raha, on sul alati internet. Võtsime esimesena ette kõige klassikalisema triki – ostsime 12 000 fake follower’i. Tulemuseks: olime kohe Eesti kossusatside seas jälgijate osas teisel kohal ja hakkasime seda sotsiaalmeedias paugutama. Aga seegi oli alles algus.
Päris pöörde tõi Kermo Murel. Kaspar palus tal juhuslikult linna peal lihtsalt öelda kaamerasse “Ballzy Raptors”. Viis sekundit videot, null produktsiooni. See klipp lendas otse algoritmikosmosesse ja tõi meile rohkem fänne kui ükski plakat või kampaania.
Suu lahti ja nimed mängu
Kui hakkasime küsima kuulsustelt, et “kuule, ütle meie tiimi nimi kaamerasse”, siis… nad tegidki seda! Jüri Ratas, Anu Välba, Ivo Linna – lõpuks isegi DJ Sigma, see sama tüüp “Nobody to Love”-iga. Ja mis kõige haigem – inimesed hakkasid ise küsima, mis meie turunduseelarve on või kuidas me kõik need inimesed nõusse saime. Vastus oli lihtne: budget = 0 eurot.
View this post on Instagram
Show, mida korvpallis varem nähtud polnud
Me ei jäänud ainult netti. Mängudel jagasime tasuta asju, pakkusime õlut, maksime publikule ühe euro, et nad kohale tuleks (jah, you give some, you get some) ja panime pingipoisid istuma kaheksameetrisele diivanile. NBA vibes, ainult et siinsamas Tallinna kesklinnas.
Kui jõudsime poolfinaali, panime sisse plaan B: tõime platsile päris Eesti koondislased nagu Leemet Böckleri ja Artur Konotšuki. Lõpptulemus? Olime Tallinna meistrid. Saal publikut täis, ultra-fännid valjemad kui Nublu kontsert, emotsioone rohkem kui meistriliigas.
Numbrid, mis räägivad ise
- Tallinna meistrivõistluste kuld 🏆
- ~500 inimest finaalis kohapeal
- 1300 YouTube’i live’i vaatajat + 200 Instagrami live’s
- üle 1,3 miljoni vaatamise kahe kuuga sotsiaalmeedias
- 2500 jälgijat (päriselt, mitte bot’tidest)
- 500 fännisärki jagatud, sh Salvador Ganaccile Beach Grindil.
Mida me päriselt tõestasime
Et turundus ei pea olema kuiv reklaam, vaid võib (äkki isegi peab?) olla puhas huumor, suur nali, emotsionaalne ja pisut isegi pohhuistlik. Vahel piisab sellest, kui teed suu lahti ja küsid abi. Ja et Eesti korvpallis saab teha asju nii, et ka president tahab sulle video saata ja mängule tulla (okei, seda me ei saanud, aga see pole point).
Kui midagi siit kaasa võtta, siis seda, et leia inimesed kellega on hea klapp, mõtle suurelt ja pliis ära võta ennast liiga tõsiselt. Ning muidugi – mängi kossu, kanna Ballzy Raptorsi särke ja ole tuus.
Elagu Ballzy Raptors!
IG: @ballzyraptors
Lugupidamisega,
Kuintssi Eissi #7
Autor: Reijo Põllu, Ballzy Raptors
Toimetas: Siim Kera, TULI