CANNES’I TRENDID | Näited, kuidas kasutada loovust maailmaprobleemide lahendamiseks
Teises Cannes’i loovusfestivali peamistele tähelepanekutele keskenduva minisarja artiklis võtame fookusesse “Scalable Solutions”.
Selle aasta tugevaimate tööde ühisnimetajaks oli suur mõju. Žürii imetles töid, mis ei pakkunud probleemile ainult lahendust, vaid astusid sammu kaugemale. Näiteks ei jätnud lahenduse võtit enda kätte, vaid tegid selle kõigile kättesaadavaks.
Sustainable Development Goals Lionsi žüriiliige Johan Pihl kommenteerib: “Ära keskendu ainult säästva arengu eesmärkide täitmisele, muuda need oma ettevõtte ökosüsteemi ja ärimudeli osaks. “
Cannes’i loovusfestivali kokkuvõttev raport toob selle teema all välja kolm põhilist trendi.
1) Eesmärgipärane pakendamine
- Selleks, et võimalikult vähe plastikut kasutada, kohanda ümber viis, kuidas su bränd tootel nähtaval on (või ei ole). Unilever ohverdas oma brändi suurema eesmärgi nimel.
- Ära lähene pakenditele traditsiooniliselt, ole julge (nii nagu Ahri veiniorg).
- Mõtle, kuidas pakend aitaks pikaaegsele brändisõnumile uue hoo sisse puhuda (Procter & Gamble India).
- Mõtle, kuidas sa saaksid pakendile anda sama rolli, mis on tootel seal sees, tugevdades nii oma brändi lubadusi (Maxx Flash).
2) Paiska kõik segi
- Mõtle, kuidas ühe tööstussektori ülejääke teises sektoris ära kasutada: Piñatex on moetööstust jäädavalt muutnud (Dole Sunshine Company + Ananas Anam).
- Jaga oma platvormi. Näita muutuste loojaid ja seda, kuidas nad saavad maailma muuta (H&M Foundation).
- Kõneta ebaõiglust meeldejääval viisil: ajalehe trükinumbri puudumine edastas jõulise sõnumi (An-Nahar Newspaper).
- Reproduktiivõigused on äärmiselt aktuaalne teema. Mõtle, kuidas sinu bränd saaks aktuaalsetel teemadel kaasa rääkida (Grupo Estrategico Pae).
3) Paku mitmiklahendusi
- Sea eesmärgiks tegeleda rohkem kui ühte säästva arengu eesmärgiga, pakkudes mitmiklahendusi (P&G Wisper).
- Rohujuuretasandiga tegelemine võib täita ka ärilisi eesmärke – antud juhul vähendades Suncorp’s väljamakseid (Suncorp Group).
- Suurema koguse taastuvenergia ostmine võimaldab Budweiseril kaubanduspartneritele soodsamat taastuvenergiat pakkuda ja vähendada CO2 heitkoguseid (Budweiser).
- Jaga enda lahendusi. Tee need kõigile kättesaadavaks (Mars Petcare).
Autor: Liis Suuk, TULI
Toimetas: Kärt Tomp, TULI
Cannes’i trendid on 5-osaline sari TULI portaalis, kus võtame kokku suurima loovusfestivali olulisemad tähelepanekud.