16.11.2022

CANNES’I TRENDID | Näited, kuidas kasutada loovust maailmaprobleemide lahendamiseks

Teises Cannes’i loovusfestivali peamistele tähelepanekutele keskenduva minisarja artiklis võtame fookusesse “Scalable Solutions”.

Selle aasta tugevaimate tööde ühisnimetajaks oli suur mõju. Žürii imetles töid, mis ei pakkunud probleemile ainult lahendust, vaid astusid sammu kaugemale. Näiteks ei jätnud lahenduse võtit enda kätte, vaid tegid selle kõigile kättesaadavaks. 

Piñatex tootenäidised.

Sustainable Development Goals Lionsi žüriiliige Johan Pihl kommenteerib: “Ära keskendu ainult säästva arengu eesmärkide täitmisele, muuda need oma ettevõtte ökosüsteemi ja ärimudeli osaks. “ 

Cannes’i loovusfestivali kokkuvõttev raport toob selle teema all välja kolm põhilist trendi.

1) Eesmärgipärane pakendamine

  • Selleks, et võimalikult vähe plastikut kasutada, kohanda ümber viis, kuidas su bränd tootel nähtaval on (või ei ole). Unilever ohverdas oma brändi suurema eesmärgi nimel. 

one board unilever smart fill ambient activation creativity in commerce

  • Ära lähene pakenditele traditsiooniliselt, ole julge (nii nagu Ahri veiniorg).
  • Mõtle, kuidas pakend aitaks pikaaegsele brändisõnumile uue hoo sisse puhuda (Procter & Gamble India).
  • Mõtle, kuidas sa saaksid pakendile anda sama rolli, mis on tootel seal sees, tugevdades nii oma brändi lubadusi (Maxx Flash).

2) Paiska kõik segi

  • Mõtle, kuidas ühe tööstussektori ülejääke teises sektoris ära kasutada: Piñatex on moetööstust jäädavalt muutnud (Dole Sunshine Company + Ananas Anam).

pinatex 2

  • Jaga oma platvormi. Näita muutuste loojaid ja seda, kuidas nad saavad maailma muuta (H&M Foundation).

hmfoundation t6 21 2022

  • Kõneta ebaõiglust meeldejääval viisil: ajalehe trükinumbri puudumine edastas jõulise sõnumi (An-Nahar Newspaper).

screenshot 2022 11 16 at 10 59 52

  • Reproduktiivõigused on äärmiselt aktuaalne teema. Mõtle, kuidas sinu bränd saaks aktuaalsetel teemadel kaasa rääkida (Grupo Estrategico Pae).

3) Paku mitmiklahendusi

  • Sea eesmärgiks tegeleda rohkem kui ühte säästva arengu eesmärgiga, pakkudes mitmiklahendusi (P&G Wisper).
  • Rohujuuretasandiga tegelemine võib täita ka ärilisi eesmärke – antud juhul vähendades Suncorp’s väljamakseid (Suncorp Group).
  • Suurema koguse taastuvenergia ostmine võimaldab Budweiseril kaubanduspartneritele soodsamat taastuvenergiat pakkuda ja vähendada CO2 heitkoguseid (Budweiser).
  • Jaga enda lahendusi. Tee need kõigile kättesaadavaks (Mars Petcare). 

Autor: Liis Suuk, TULI
Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Cannes’i trendid on 5-osaline sari TULI portaalis, kus võtame kokku suurima loovusfestivali olulisemad tähelepanekud.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt