CANNES’I TRENDID | Vaata, kuidas kaasata kampaaniatesse erinevaid kogukondi
Viieosalise sarja viimases artiklis toome välja viienda trendi, mis peaks kõnetama igaüht, sest räägib kõikide inimeste kaasamisest. Cannes Lionsi võitjate seas oli näha, et paljud organisatsioonid on muutmas maailma kaasavamaks ning ligipääsetavamaks.
Raportist selgus, et pooltel, kes olid valitud Innovation Lionsi shortlisti, oli eesmärk pakkuda välja lahendusi, mis aitaksid pimedate, vaegnägijate, autistide, kurtide ja Downi sündroomiga inimeste kogukondi. Seekordne teema kannab nimetust “Invite Everybody”.
Kõikide kaasamist tunnustava kategooria all toodi välja kolm trendi.
Riski
- Enne, kui tundlikel sotsiaalsetel teemadel seisukoha võtad, mõtle läbi riskid ja planeeri oma vastused juba ette (nagu seda tegi Heineken).
- Hoolikas ja täpne planeerimine on kriitilise tähtsusega, eriti selliste kampaaniate puhul, mis on seotud ühe kindla võtmetegevusega (KyivPride).
- Ole valmis: jultunud lähenemine on riskantne ja kõik ei ole sellest vaimustatud. Mõned brändid ei olnud rahul sellega, et Chatpat nende ikoonilisi reklaame ümbertõlgendas (SOS Children’s Villages India).
- Teosta tundlikult. Brändi vangidega seostamine võib olla kahjulik, kuid riski leevendas Decathloni avatud meel ja soov olla kõikidele kättesaadav. (Decathlon).
Tee asi lõbusaks
- Üleliigne tõsidus võib jälgijaskonna eemale peletada. Mõtle, kuidas kergemalt läheneda (Channel 4).
- Kasuta platvormi nagu TikTok, kus inimesed käivad meelt lahutamas (La Federación Mexicana de Sordos de México (FEMESOR) l Centro para la Inclusión Social del Sordo).
- Normaliseeri erivajadus 85% inimeste jaoks, kes seda ise ei koge. Ohvristamisest hoidumiseks kasuta huumorit (International Paralympic Committee).
- Kui su bränd on “karm”, siis jälgi, et see ei laskuks toksilisse maskuliinsusesse. Kui see on juba juhtunud, siis esita sellele kerge huumoriga väljakutse (Ford of Europe).
Tee lisapingutusi
- Kaalu kõiki viise, kuidas sinu bränd saaks pikka ja keerulist protsessi lihtsustada (Dell Technologies&Intel).
- Sea konkreetsed eesmärgid, et representatsioon paraneks nii kaamera taga kui ka ees (Procter & Gamble).
- Hoolikas casting tasub end ära. Selle projekti taga olev meeskond peegeldas brändi jälgijaskonda (Black & Abroad).
- Pühendu pikaajaliselt. Selleks, et kajalokatsioon muutuks ülemaailmse pimedate kogukonna jaoks õpitavaks ja kättesaadavaks oskuseks, kulus neli aastat (Horizon Therapeutics).
Autor: Liis Suuk, TULI
Toimetas: Kärt Tomp, TULI
Cannes’i trendid on 5-osaline sari TULI portaalis, kus võtame kokku suurima loovusfestivali olulisemad tähelepanekud.