CANNES LIONS | Hakkame kõik kentaurideks ehk 23 nippi, kuidas 2029. aastal edukas olla
Cannes Lionsi avapäeva puhul tõmbas peo korralikult käima Contagious, kes asus justkui kuulutama absoluutset tõde. Enesekindlalt kanti ette kümneid trikke ja nippe, kuidas su äri ka aastal 2029 väga hästi toimiks! Meelelahutuslik, statistikaga rikastatud, äge ja hoogne.
Igal juhul oli see suurepärane algus maailma suurimale loovusfestivalile ning loodetavasti saab iga turundaja siit valikust kaasa haarata just need mõtted, mis tema äri järgmisel viiel aastal toetavad. Aga kõige tähtsam sõnum on see, et me peame hakkama kentaurideks. Mitte midagi muud ei jää lihtsalt üle.
- Ole valmis hiliste nullindate nostalgiapuhanguks
Kõik tuleb tagasi. Viie aasta pärast kanname riideid, nagu aasta oleks 2009, kuulame muusikat, nagu aasta oleks 2009 jne. Lihtsalt ole selleks valmis!
- Tegele mänguritega, kes ei tea, et nad on mängurid
New York Timesi äpis veedetakse kõige rohkem aega mängude osakonnas. See on täiesti uus trend ning asi liigub aina tõusvas joones. Veel eelmise aasta alguses oli kõige populaarsem uudiste osakond, aga iga kuuga on mängude osakaal suurenenud. Tegemist on peamiselt ristsõnadega, sõnamängudega jne. Ehk siis seltskond, kes seal aega veedab, ei mõtle endast kui mängusõltlasest, aga tegelikult nad on.
- Ole valmis teenindama kanepi kasutajaid
Bloomberg väidab, et kanepitarvitajad kasutavad veel rohkem mugavusteenuseid nagu näiteks toidukullerid. Sisuliselt öeldes tasub olla valmis selleks, et inimesed muutuvad laisemaks.
- Kohtle naisi liberaalselt ja mehi konservatiivselt
Praeguse ajastu märgid näitavad, et just mehed liiguvad konservatiivsema maailmavaate poole, samal ajal on üha enam naisi liberaalsemad. Ehk siis lihtsalt üks põnev nüanss, mida järgmisel viisastakul silmas pidada.
- Muuda oma arusaama perekonna toimimisest
Üha rohkem inimesi vanuses 18-34 elavad koos vanematega. Eks see jutt puudutab rohkem USA-d, aga nende trendid jõuavad tavaliselt ka meieni. Igal juhul soovitatakse olla valmis selleks, et üha rohkem generatsioone elab sama katuse all ja üha rohkem elatakse rendipindadel. Muide, üha suurem osa kogu inimkonna rikkusest hakkab kuuluma vananevale seltskonnale. Mitte kunagi varem pole olnud nii palju rikkaid vanureid kui lähitulevikus.
- Sa pead mõistma, et vaimne tervis on igapäevane teema
Kui võtta seltskond inimesi, kes saavad viie aasta pärast täisealiseks, siis nad on kasvanud sajaprotsendiliselt nutimaailmas, mõnel neist on parimaks sõbraks või kaaslaseks AI, nende lapsepõlve mõjutas tugevasti koroonaviirusega lockdown ja kõik, mis sellega kaasnes. Virtuaalne kontakt võib olla noore jaoks isegi olulisem kui füüsiline. Nad ei karda rääkida vaimse tervise väljakutsetest.
See punkt on kindlasti keeruline, aga peamine, mida kaasa võtta, on see, et me peame olema pealekasvava põlvkonna osas väga avatud mõtlemisega.
- Tegele internetis olevate inimestega
Sest juba praegu on vaid 50,4% interneti liiklusest inimeste tehtud, aga see number kahaneb ja inimesi on internetist üha keerulisem üles leida.
- Ole efektiivselt negatiivne
Sest negatiivsus lihtsalt toimib. Sisuliselt iga uuring tõestab, et kui uudise pealkirjas on negatiivne sõna, siis suureneb võimalus, et sellele klikitakse. Kui paned lausesse mitu negatiivset sõna, siis duubeldad oma võimalusi.
- Ole valmis, et kõik hakkavad vabakutselisteks
70% Z-generatsioonist on juba vabakutselised või plaanivad hakata vabakutseliseks. Ehita enda ümber vabakutseliste võrgustik, sest palgatööd ei taha varsti enam keegi teha!
- Hakka oma töötajaid kiirelt koolitama
AI tõttu vajab 40% töötajatest mingisugust lisakoolitust. Contagious ise viis läbi põhjaliku uuringu, millest selgus, et 46,6% turundajatest tunnevad end AI maailmas turistina, 46,6% pole AI-d isegi puudutanud ning vaid 6,8% kasutavad seda regulaarselt.
- Hakka kentauriks!
Sinust saab inimese ja roboti hübriid. AI areneb uskumatult kiiresti ja 2029. aastaks ennustab MIT, et lihtne tekstipõhine AI on 160 korda targem kui täna. Ehk kui sa ei tee temaga koostööd, oled totaalselt ajast maas. See on ilmselt kõige olulisem ajastu märk, et me peame leidma kõige parema võimaluse, kuidas AI-ga igapäevaselt koostööd teha.
Iga päev. Kogu aeg. Kui ei tule välja, siis harjutame!
Et natukene hirmu nahka ajada, siis tark mees Geoffrey Hinton ütles: “Peaaegu kõik AI eksperdid, keda ma tean, usuvad, et AI ületab inimese intelligentsi. Küsimus on millal.”
Kokkuvõttes: me peame tegema selle targa tegelasega koostööd.
- Ole visionäär, mitte looja
Loomine hakkab üha enam jääma AI pärusmaaks, aga inimene olgu visionäär!
- Tee agentuur, mis kasutab kõike, mida AI on võimeline tegema
Me kõik saame osta maailma parimaid AI teenuseid. Tehkem siis seda! Ehk siis kogu know-how on paari liigutuse ja kulutuse kaugusel ning seda ei tasu ignoreerida.
Sama jutt kehtib loomulikult ka klientide kohta – tee omale in-house AI osakond!
- Õpi turundama robotitele
Võtame asja illustreerimisel näiteks kohtinguäpid, kus juba praegu suhtlevad omavahel robotid. Kuidas? Minu robot ja potentsiaalse tulevase kaaslase robotid räägivad omavahel ja teevad selgeks, kas päris inimestel on ka mõtet omavahel rääkida. Kui robotitele tundub, et me võiks teineteisele meeldida, siis viivad nad ka inimesed omavahel kokku. Ehk kui ma pole oma robotile täpselt selgeks teinud, mida ma tahan, siis ei leia ta mulle õiget kaaslast.
- Ignoreeri ennustusi tulevikuks
Kõik need trendijutud (kasvõi siin samas artiklis) on küll toredad, aga uuringud tõestavad, et ennustused on väga ebatäpsed.
- Pane fookus sellele, mis kindlasti ei muutu
Jeff Bezos on öelnud, et strateegiat saab ehitada ainult nendele asjadele, mis ajas ei muutu. Bezost tasub ju ikka kuulata.
- Ära käi koosolekutel
Iga koosolek maksab raha. Peamiselt kõigi osalejate töötundides. Tõenäoliselt on koosolekute vähendamine koht, kus paljud ettevõtted saavad oma tööd efektiivsemaks muuta. Contagious’i rahva arvates on koosoleku puhul tegemist igal juhul vormiga, kus inimene on mõelnud välja viisi, kuidas imiteerida töö tegemist.
- Ära lase efektiivsusel loovust tappa
Kõik ajavad taga kõige efektiivsemat viisi, kuidas asjad ära teha. Kuni lõpuks jõutakse kogemata kohta, kus loovusele pole enam ruumi, vaid on ainult efektiivsus. Ole kõigi nende efektiivsuseni viivate kontrollmeetoditega tulevikus veel ettevaatlikum, sest ilma loovuseta tuleb kuri karja.
- Palka väga häid töötajaid, kes ei ole samasugused, nagu on sinu praegused väga head töötajad. Ja hoia nad enda juures!
Terve hulk siinseid lauseid kõlavad ju nii loogiliselt, aga oluline on neid ikkagi vahel meelde tuletada. Contagious’i enda uuringutest selgub, et keskmiselt on ettevõtte turundusjuht ametis vaid 24 kuud. Tee veel rohkem, et hea turundusjuht enda juures hoida!
- Agentuuridele: vali kliendid, kes sulle meeldivad. Ja tööta nendega pikalt!
Cannes Lionsi näitel on hästi näha, et parimad tööd tulevad puhkudel, kus klient ja agentuur on koos töötanud vähemalt 10 aastat. Võitmise tõenäosus on koguni kaks korda suurem.
- Kasuta loovust!
Saalis kõlab selle väite peale korralik naerupahvakas. Tuled Cannes Lionsil lavale ja ütled, et olge loovad! Aga nii on. Kui kasutad kampaania loomisel loovinimeste abi, on kampaania efektiivsem. Hea loovlahendus on kampaania alus. Harvardi uuring kinnitab, et loovasse kampaaniasse investeeritud euro tõstab müüki kaks korda rohkem kui loovuseta kampaaniasse investeeritud euro.
- Mine jalutama!
Stanfordi teadlased uurisid välja, et jalutamine muudab meid 60% loovamaks. Tohutu hulk maailma muutnud ideid on tulnud jalutades. Muuda jalutamine oma ettevõttes normaalsuseks! Muide, ka koosolekuid saab teha jalutades.
- Jäta meelde, et sa lahendad probleeme, mitte mõistatusi
Mõistatustel on tavaliselt üks lahendus. Probleemidele võib olla miljon lahendust.
Autor: Kaarel Täll, Cannes