Burger King pani McDonaldsi restoranid Whopper burgerit promoma ja võitis Cannes Lionsil Titanium Grand prix
Cannes Lionsi kampaaniate kategooria
võitis Burger King, kes kasutas ära oma konkurendi suurimat eelist ehk tihedat restoranide
võrgustikku – nimelt sai ainult McDonaldsi restoranide lähikonnas Burger Kingi äpi
kaudu tellida omale 1 sendi eest Whopper burgeri. Kätte sai burgeri muidugi
Burger Kingist. Kampaania eesmärgiks polnud mitte burgerite müümine ega ka mitte inimeste oma restorani meelitamine (kuigi äpp muutis lähima Burger
Kingi asukoha leidmise ülilihtsaks), vaid Burger Kingi äpi allalaadimise
ergutamine, sest mobiili kaudu toidu tellimine kasvab praegu maailmas plahvatuslikult. Burger
King tundis, et hakkab sellest rongist maha jääma ja vajas hulljulget hüpet,
et tähelepanu saada.
Arvestades, et USAs on iga Burger Kingi restorani kohta kas
McDonaldsi oma, tuligi agentuur FCB New York mõttele kasutada geolokatsiooni
võimalusi ning muuta oma kliendi nõrkus tugevuseks. Nõnda sündiski
kampaania “The Whopper Detour”, mis tegijate sõnutsi ei olnud trollimine, aga… vaata
case study ja otsusta ise:
Cannes’i Titanium kategooria kampaaniad ongi sellised, mis raputavad
sektorit – tööd, mis tekitavad reaktsiooni
“What the fuck?!” (“Kust kurat see tuli?!”).
Kuldlõvisid selles kategoorias välja ei antud, aga hõbeda
võitis näiteks Nike’ Dream Crazy, agentuuriks Wieden+Kenndy Portland:
Vaata kõiki võidutöid: Cannes Lions 2019 Titanium.
Maailma suurim loovusfestival Cannes Lions toimus 17. – 21. juunil Prantsusmaal Cannes’is.
Silja Oja, Turundajate Liit