BREDENI UUS LOGO: kas muna, kana, nina, kuusk, seen või lennuk?
Tuntud kodumaine mütsibränd Breden Kids sai uue väljanägemise. Uut nime kandva My Bredeni kujundamisel mängis võtmerolli tunnustatud loovagentuur Identity, kellel vöö vahel enam kui veerandtuhat edukat brändinguga seotud projekti. Bredeni uue logo ja korporatiivse identiteedi autorid tõdevad, et tegu oli tõeliselt rahuldust pakkuva projektiga.
“Bredeni uue logo juures paelub mind iseäranis selle heatahtlik iseloom,” tõdeb Identity loovjuht Ionel Lehari. “Küll reklaamiinimesed juba teavad, kui keeruline on saavutada tasakaalu tõsiseltvõetavuse ja sõbralikkuse vahel, ilma karikatuurseks muutumata,” muigab ta. Sellega nõustub ka Identity tegevjuht Ants Lusti, kelle sõnul on alati põnevaks väljakutseks rebrändida kaubamärki, mis kodumaise klientuuri hulgas juba niigi tuntud. “Bredeni brändiga polnud fundamentaalseid probleeme, mistõttu liikusime evolutsioonilist, mitte revolutsioonilist rada pidi, kuna nime tuntus, kõrge kvaliteediga mainekuvand ja lai brändilojaalsete ostjate ringkond on väärt kapital, mida hoida ja kasvatada,” sõnab ta.
Bredeni uue visuaalse identiteedi kallal töötas hulgaliselt säravaid päid ehk disainerid Maret Põldre ja Merilin Kukk ning ka mõned praktikandid. Bredeni tiim on tegevjuht Kristel Metsa kinnitusel tulemusega väga rahul. “Ideid oli palju ning lõpuks jäi sõelale materjalide kihilisusest ja kasvust tuletatud “seenemütsike”, mida lõppresultaati silmitsedes endiselt näha võib. Ja lisaks ka igasuguseid muid asju,” muigab Mets.
“Tegime isegi püsikundede hulgas küsitluse, mis paljastas, et uues logos nähakse tõeliselt eriskummalisi asju nagu majakatused, päkapikud, ninad, nooled, klounid, kuused, lennukid, munad, mäed, sumomaadlejad…,” loetleb ta. Uue välimuse ja logo valimisel sai määravaimaks otsustuskohaks siiski meeldejäävus. “Võib meeldida, võib mitte meeldida, aga ükskõik ei tohi olla! Peab lööma silmad särama, tekitama diskussiooni, sütitama kirge ja panema sõbraga arutlema,” kinnitab Mets.
Oluliseks kriteeriumiks oli Bredenil ka see, et uus visuaalne identiteet sobiks Bredeni peadisainer Kristiina Jeromansi nägemusega ettevõtte tulevaste toodete olemusest. Lisaks peab uus e-pood ning uudiskirjade ja sotsiaalmeedia postituste välimus moodustama ühtse terviku. “Värvid põhjustavad alati klientides tugevaid emotsioonipuhanguid, lisaks tuleb arvesse võtta trende,” selgitab Lehari ning toob näiteks telekomi maailmas pikka aega domineerinud sinise ja digitaalmaailma luminestseeruvad värvid.
“Inimeste silmad väsivad teadupärast veebis surfates ruttu, mistõttu on ühes tõeliselt heas ostukeskkonnas just piisavalt erksust, et vaataja üles äratada ja siis nö “muusika vaiksemaks keerata” ning klient rahulikult šoppama lasta. Bredeni põhitooniks valitud sinakasroheline värv balansseerib rahu ja põnevuse, soliidsuse ning sõbralikkuse vahel,” võtab kogenud disainer teema kokku.
Autor: Anne Soosalu, My Breden
Toimetas: Kärt Tomp, TULI