Selgusid armastatuimad brändid Eestis ja Baltikumis
Reedel, 26. septembril toimus Vilniuses Baltic Brand Forum 2025, kus kuulutati välja Baltimaade enim armastatumad brändid kaheksas kategoorias. Eesti, Läti ja Leedu brändid võistlesid tunnustuse nimel regioonis läbi viidud kõige ulatuslikuma brändi- ja elustiiliuuringu Brand Capitali tulemuste põhjal.

Armastatuimad brändid Eestis
- Kõige kiiremini kasvav bränd – Swedbank
- Kõige rohelisem bränd – Nurme
- Kõige inimlikum bränd – Stebby
- Enim armastatud bränd – Swedbank
- Enim armastatud tootja – Kalev
- Enim armastatud meediabränd – ETV
- Parima hinna ja kvaliteedi suhtega bränd – Lidl
- Kõige mõjusam bränd – Swedbank
Armastatuimad brändid kogu Baltikumis
- Kõige kiiremini kasvav bränd – Ikea
- Kõige rohelisem bränd – Ikea
- Kõige inimlikum bränd – Swedbank
- Enim armastatud bränd – Swedbank
- Enim armastatud tootja – Kārums
- Enim armastatud meediabränd – Delfi
- Parima hinna ja kvaliteedi suhtega bränd – Lidl
- Kõige mõjusam bränd – Swedbank
Samal ajal anti Baltikumi brändiauhindade ametliku auhinnatseremoonia lõpus foorumi partnerite Norstati, IR Nauda ja Printfuli eriauhinnad üle Viršile, LMT-le ja Go3-le.
„Brand Capitali uuring on ainulaadne, sest pakub lisaks ulatuslikule andmemahule ka võimalust jälgida, kuidas inimeste väärtused ja suhtumine brändidesse iga aasta muutuvad. Näeme, et tarbijad ootavad brändidelt mitte ainult kvaliteettoodete või -teenuste pakkumist, vaid ka vastutustundlikku tegutsemist ja inspireerimist. Selleaastane uus kategooria „Kõige mõjusamad brändid“ peegeldab seda, mil määral brändid suudavad interakteeruda sotsiaalsete trendide ja igapäevaste harjumustega,“ nendib Baltic Brand Forumi kaasasutaja ja reklaamiagentuuri MAGIC tegevjuht Andris Rubīns.
Selle aasta konverentsi teema oli „Brändide ja kultuuri vastasmõju“, milles tõsteti esile brändide võimet mitte ainult jälgida ühiskonna värskeimad trende, vaid ka ise kultuuri arengut juhtida, kujundades seeläbi olulisi igapäevaseid harjumusi ja väärtusi. Konverentsil osalesid rahvusvaheliste brändide esindajad, teiste seas LEGO, Heinekeni ja Uncommonit esindav reklaamiagentuur LePub ning Baltimaade ja Ukraina staarbrändid Go Vilnius, Flow, MaisonBeast ja Ukraina Expo paviljoni loominguline kontseptsioon „Not For Sale“.
Brand Capital on Baltimaade kõige ulatuslikum brändi- ja elustiiliuuring. Selle juured ulatuvad 2004. aastasse, mil loodi Läti Brand Top. 2013. aastast alates on uuringut korraldatud ka Eestis ja Leedus. Uuringu viib läbi Norstat. Ürituse peamiseks sündmuseks on auhindade jagamine Baltikumi elanike seas kõige silmapaistvamatele brändidele. Lisainfo: balticbrands.eu.
Baltic Brand Forum toimub alates 2019. aastast ning seda korraldavad MAGIC, OMD ja Norstat. 2025. aasta koostööpartnerid: BALCIA, Latvijas Zaļais punkts, Printful, Riia linnavolikogu, Go Vilnius, Nords Porter, Element Digital, Sons & Daughters, Optimist + Creative, Black ducky, Turundajate Liit, LIMA, LRA, Lido, Sixt ja meediapartnereid TV3 Group, Delfi, IR Nauda, JCDecaux.
Toimetas: Kärt Tomp, TULI