Baltikumi 2020. aasta säravaimad brändid said auhinnatud
2. oktoobril kuulutati Riias Baltic Brand Awards galal välja Baltikumi tugevaimad ja populaarseimad brändid, mis on edukalt vastu pidanud ka ülemaailmse pandeemia väljakutsetele.
Nii nagu eelmisel aastal, tunnistasid ka tänavu Baltikumi inimesed kolme Balti riigi armastatuimaks brändiks Swedbanki. Enim armastatud meediabränd kogu Baltikumis ja Lätis oli Delfi, Eestis ETV ning Leedus TV3.
H&M on tõusnud regiooni roheliseimate kaubamärkide edetabeli liidriks. Lisaks valiti kategoorias parim bränd ka igas Balti riigis, näiteks Lätis pälvis tiitli Latvijas valsts meži (Läti riigimets), Leedus kosmeetikatootja Margarita ja Eestis Puhas Loodus. Kõige inimlikumaks kaubamärgiks kogu Baltikumis tunnistati Swedbank, samas kui Latvijas valsts meži teenis selle tiitli Lätis, Maxima Leedus ja ETV Eestis.
Omniva saavutas kasvavate brändide edetabelis esikoha kogu Baltikumis ja ka Leedus. Lätis sai tiitli e-maili teenust pakkuv Inbox ja Eestis populaarne kauplustekett Coop.
Nike on jõudnud kvaliteedimärkide edetabelis kõrgeimale positsioonile peaaegu kogu Baltikumis, välja arvatud Leedus, kus riigi tuntud juustutootja Džiugas tunnistati tänavu kõrgeima kvaliteediga kaubamärgiks.
Koostöös personaliotsingufirmaga Amrop selgitati välja võitjad tööandja brändi kategoorias ja sel aastal on kogu Baltikumis kõige oskuslikumalt suutnud selle luua SEB. Lätis pälvis tiitli Latvijas valsts meži, Leedus Samsung ja Eestis Skype. Läti äriajakiri IR Nauda andis oma eriauhinna Kārumsile, mis on nii Lätis kui ka kogu Baltikumis armastatuim toidubränd. Välimeediafirma JCDecaux tõstis omalt poolt esile ja autasustas CityBee’d.
Kõik edetabelid ja võitjad on leitavad aadressil www.balticbrands.eu.
Lisaks saab IR Nauda oktoobrinumbris tutvuda erinevate ärisektorite brändide edetabelitega ning lugeda täpsemalt ülemaailmse pandeemia mõjust brändikäitumisele ja edule.
Brändide edetabeli auhinnatseremoonia toimus 16. korda ning teist aastat järjest koondas see kogu Baltikumi. Kohaliku ärikeskkonna jaoks oodatud sündmusena annab see ettevõtetele ülevaate reitingutest ja parema arusaama brändide tajumisest ning hindamisest.
Brändide paremusjärjestuse koostavad NORD DDB, OMD ja RAIT koostöös IR Nauda, Delfi, TV3 Grupi, JCDecaux, Eco Baltia, Accenture, Httpool, Amrop ja loovagentuuriga Zavod BBDO.
Silja Oja, TULI
Loovagentuur Zavod BBDO on Turundajate Liidu (TULI) liige.