Angels lendab Telliskivist maailmakaardile: agentuur tegi ICOM-i uue visuaalse identiteedi
Ülemaailmne turundus- ja kommunikatsiooniagentuuride võrgustik ICOM tutvustas eelmisel nädalal oma uuenenud visuaalset identiteeti ning veebilehte. Eesti turundusmaastiku jaoks muudab uudise märkimisväärseks fakt, et brändinguprotsessi visuaalse muutuse eest vastutas AD Angelsi tiim siitsamast Telliskivi Loomelinnakust.
ICOM on globaalne võrgustik, kuhu kuulub enam kui 70 sõltumatut agentuuri rohkem kui 50 riigist. Selle liikmed on võitnud lugematul hulgal Cannes’i lõvisid, Effiesid ja kõikvõimalikke muid auhindu ning töötanud maailma suurimate ettevõtetega. Seetõttu oli Angelsile võimalus kaasa rääkida ja juhtida ICOM-i brändiuuenduse visuaalset osa ühtaegu pea uskumatu võimalus ning põlvist nõrgaks võttev vastutus.
Väljakutse suurusest ning keerukusest annab aimu kas või see, kui vaadata otsa maailma ajavöönditele. Pidamaks sisulisi koosolekuid partneritega Austraalias ja Põhja-Ameerikas, pidi leppima sellega, et alati oli keegi, kes pidi tulemuse nimel öötunnid töötundideks muutma.
Logistilisest akrobaatikast märksa olulisem oli muidugi sisuline terviklikkus ning küsimus sellest, kuidas luua visuaalne identiteet organisatsioonile, mis ühendab agentuure kõigist maailma nurkadest.
Kogu brändinguprotsess alates strateegia loomisest kuni väikseimate visuaalsete nüansside paika panemiseni oli suurepärane näide üleilmsest koostööst. Neli liikmesagentuuri (lisaks Angelsile ka Imagemakers USA-st, kes teegi veebi, Switch Maltalt ja Espace M Kanadast) vedasid muutuse võtmeosi, kaasates töösse oma ainulaadse teadmiste ja loovuse kombinatsiooni. Neid toetas omakorda strateegilise planeerimise osas veel kaheksa agentuuri ning muidugi ICOM-i juhatus.
“Peamine väljakutse seisnes ehk selles, et brändiuuendus pidi viima tulemuseni, millele kõik ICOM-i liikmed mitte üksnes alla ei kirjuta, vaid mis inspireeriks iga liikmesagentuuri ICOM-i brändi panustama, seda elavdama ning avardama,” avab protsessi tagamaid Angelsi loovjuht Kärt Villmann. “Tegelikult algab kõige huvitavam osa alles nüüd, kui bränd on nii-öelda lendu lastud!”
Võrgustik, mis teeb suureks
Angels liitus ICOMiga juba 2007. aastal, et avastada uusi horisonte, kasvatada usaldusväärsust ning õppida parimatelt – agentuuridelt, kelle kogemus ulatub rohkem kui sajandi taha.
“Väikese agentuurina väikese riigi väikesel turul arenemisel on omad võlud ja valud,” ütleb Angelsi tegevjuht Annika Avikson. “ICOM-i liikmeks olemine lubab meil väiksust ja sellest tulenevat paindlikkust kaotamata oma haaret kordades kasvatada.”
„ICOM-i üks suurimaid tugevusi on teadmiste ja kogemuste vaba liikumine, selgitab Kärt Villmann. “Saame igal hetkel mis tahes agentuuri käest nõu, arvamust või tagasisidet küsida. See annab võimaluse testida ideid ja lähenemisi kiirelt ja targalt ning erinevatest kultuurikontekstidest tulnud tagasiside avardab alati ka enda perspektiive.”
Just tänu partneritele ICOM-i võrgustikust on Angels saanud töötada mitmete rahvusvaheliste klientidega. Nii hallati tänu Soome ICOM-i agentuurile aastaid Canoni turundust kogu Baltikumis. Ka üks viimaste aastate märgilisemaid koostöid globaalse ehituskontserniga ViaCon Group sai võimalikuks ennekõike tänu sellele, et Angels sai ülitugevas konkurentsis endast kordi suuremate tegijatega näidata, et nende seljataga on rahvusvaheline tugistruktuur.
“Kui mõtlen tagasi ViaConi konkursile ja Ühendkuningriikide ning Rootsi agentuuridele, kellega selle töö nimel võistlesime, siis olen täiesti kindel, et ICOM-i liige olemata poleks meil võiduvõimalust olnud,” sõnab Annika Avikson.
Kohtumised, mis kasvatavad
Lisaks partnerlusele pakuvad ICOM-i iga-aastased konverentsid väärtuslikku aegruumi, kus päriselt kokku saada, mõtteid vahetada ja end teiste kogemustest ning küsimustest õppides tulevikukindlamaks muuta. Vähem oluline pole seegi, et konverentsidel aitavad käesoleva hetke võtmeküsimustele vastuseid leida erinevate elualade maailma tipptegijad, kellega Tallinna tänavatel niisama naljalt kokku ei põrka.
Idee, mis seob
ICOMi värske identiteet rajaneb ühele kandvale mõttele, mis on ühtaegu kokkuvõte ICOM-i olemusest ning selge siht ja üleskutse: Connect to Grow. Kolmest sõnast piisab, et kinnitada kõigile praegustele ja tulevastele liikmetele, partneritele ja klientidele, milline väärtus on koostööl. ICOM teab, et kasvu tagab nimelt kõigi liikmete iseseisvus ning sellest lähtuvalt üksteise toetamine, kuulamine ja üksteiselt õppimine.
See on ICOM-i lugu. Ja Angels pole mitte lihtsalt selle loo osaline, vaid kaasautor.
Autor: Jan Teevet, AD Angels