Andres Maimik: huumoriga koroona ajal on nagu armastusega koolera ajal
Kuukulgur Filmi režissöör Andres Maimik räägib Balbiino RAKS jäätisesarja humoorikatest reklaamidest, mis sündisid väga mittenaljakal ajal ehk koroonakriisi alguses. Sõna saab ka Balbiino tootejuht Reet Nurm
Huumoriga koroona ajal on nagu armastusega koolera ajal. Mingigi õlekõrs peab olema, iseäranis siis, kui kõik ümberringi koost laguneb. Natuke nalja säilitab inimeseks olemise tunde.
Tegelikult pidid võtted varem toimuma, kõik oli juba ette valmistatud, aga viimasel minutil ilmnenud probleemide tõttu pidime graafiku ümber mängima. Ja siis, täpselt kaks päeva enne võtet, kehtestatakse eriolukord. Õhk on paks ängist ja segadusest – keegi ei tea, kuhu see olukord tüürib, kauaks seda jätkub, milline on majanduslik tagajärg, kui ohtlik on epideemia ja kui kaugele on see levinud. Kui suur on risk, kui me selle projektiga edasi läheme? Fataalse fanatismiga kinnitan endale ja teistele, et kui nüüd pidurit anda, siis millal üldse jälle võtteplatsile saab.
Nii nagu muutub tundidega olukord riigis, nii muutuvad tundidega ka klipi stsenaariumid ja lavastuskontseptsioonid. Kuidas üldse võtteid teha, kui ainult kaks inimest tohib koos olla? Kust saada kostüüme, kui kauplused löödi kinni? Kust saada dekoratsioone ja mööblit? Kas kõik võttegrupi liikmed üldse tulevad välja? Kellelt filmimiseks lubasid taotleda? Millises kohad üldse lubavad võtteid sisse? Kuidas kostüüme selga panna ja grimeerida, kui vahe peab olema 2 meetrit?
Võtteplatsil on meeleolu kuidagi sürreaalne. Öpiku maja šikilt säravas fuajees liiguvad võtegrupi inimesed vaikselt ja fokusseeritult nagu mingi erioperatsiooni rühm. Tühjas fuajees mängib sulnis liftimuusika, mille all toimetavad üksikud maskides ja kummikinnastes kummitused. Natuke nagu vaikne maailmalõpp. Mu omad kaasvõitlejad mööduvad nii kaugelt kui võimalik. Kui veel nädal tagasi oleks selline käitumine mõjunud šokeerivalt, et “Kas ma haisen või?”, siis praegu on see ülima lugupidamise märk. Naermine respiraatorisse on probleemne, sest see täitub kiirelt omaenese niiske hingeõhu ja batsillidega.
Aga paradoksaalselt aitab tõsine fokusseeritus humoorika idee lavastamisele kaasa. Kogemus ütleb, et nali töötab kõige tõhusamalt, kui seda tõsiselt teha.
Pärast võtteid on kuidagi eriline tunne – ära tegime! Mis siis, et kõik asjaolud olid justkui meie vastu reastunud.
Andres Maimik
Kuukulgur Film
Balbiino Flirt from Kuukulgur Film / Moonwalker Film.
Balbiino Raks Tööintervjuu from Kuukulgur Film / Moonwalker Film on Vimeo.
Produktsioon: Kuukulgur Film
Lavastaja: Andres Maimik
Operaator: Mihkel Soe
Kunstnik: Anneli Arusaar
Kostüümid: Helina Risti
Grimm: Kaire Hendrikson
Produtsent: Alvar Reinumägi
Näitlejad: Grete-Anete Karpov, Reigo Roosimägi ja Priit Aus
Loovagentuur: Must Muna
Loovjuht: Heiki Reinmann
Klient: Balbiino
Kommenteerib Balbiino tootejuht Reet Nurm:
RAKSi bränd on nooruslik ja lõbus, valmis seikluseks või millekski põnevaks. RAKSi sihtrühmaks on 15-24-aastased noored üle Eesti.
Kui eelmisel aastal oli RAKSi reklaaminäoks Hensugusta, kes läbi humoorika lähenemise ja muhedate klippide jõudis hästi sihtrühmani, siis sel aastal jätkame sama kontseptsiooniga, üllatavaid nüansse ja värskust toob juurde Hensugusta õde Grete Anete.
RAKS näitab, et elu ei pea alati tõsiselt võtma ja ikka tuleb elus ette olukordi, kus naljakates olukordades aitab rahu säilitamine ja oskus asju „külmalt võtta.“.
Kasutame RAKSi kampaanias digikanaleid (Delfi, Õhtuleht, E-kool) ja sotsiaalmeediat (Instagram, YouTube ja Facebook). Grete Anete korraldab oma Instagrami kanalis RAKSi mängu, toetades seda storydega. Esialgu oli meil plaanis ka välimeediat kasutada, kuid eriolukorra tõttu loobusime bussipeatustest.
Lisaks magusale vahepalale leiab Balbiino RAKSi popkornijäätise pakenditelt teadusfakte (näiteks miks õunad ei upu), mis on valminud koostöös Ahhaa Teaduskeskusega.
Jäätis oli, on ja jääb ka eriolukorras olulisele kohale. Müüginumbrid näitavad, et tarbimine on eelmise aastaga samal tasemel. Ilmselt otsitakse meelehead ja stressi leevenduseks on jäts õige abimees.
Kuukulgur Film ja Balbiino on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. Liitu kuulub praegu 75 ettevõtet.
Silja Oja, TULI