AirBalticu sisujuht brändi edukast TikTokist: su tiimis peavad olema humoorikad inimesed
Läti lennufirma airBalticu TikTok on Baltikumi brändide hulgas üks populaarsemaid. Ettevõtte sisujuht Arta Uma Upmale avab edu tausta.
AirBaltic on TikTokis kõrge lennuga – praeguseks on kokku krahmatud üle 418 000 jälgija ning videod on kogunud pea 20 miljonit laiki. Kusjuures, edukaim klipp saab uhkeldada kolme miljoni meeldimisega.
Kuulasin Riia tsirkuses toimunud Baltic Brand Forumil Arta esinemist ning vestlesin temaga hiljem eraldi, et saada sotti, kuidas TikToki tiivad airBalticu konto niivõrd kaugele on kandnud.
Õhkutõus liiga sujuvalt ei möödunud. Algselt testiti TikTokis Instagrami sisu. Polnud nagu viga, enam-vähem töötas, kuid viraalset tähelendu ei saabunud. Hiljem pöörati rohkem tähelepanu levinud trendidele ja helidele, samuti kasutati inspiratsioonina oma töötajaid. Ning näha oli märkimisväärset kasvu.
@airbalticWednesdays are our favourite♬ original sound – heyy
“Me ei arvanud, et nii populaarseks saame,” räägib Arta. “See polnud meie eesmärk. Mingi hetk saime aru, et meil on momentum ning kasvasime kuidagi üleöö. Kõik algas ühest, kahest, kolmest viraalsest videost ja see hämmastas meid. Mäletan, et meie tiim lihtsalt istus ja värskendas numbreid, sest olime nii elevil.”
AirBalticu sisutiimis – kes tegeleb ettevõtte kogu sotsiaalmeedialoomega – on lisaks Artale kaks spetsialisti, kes mõtlevad ideid ning kolm inimest, kes neid teostavad. Samuti saadavad oma mõtteid erinevad kolleegid, muuhulgas salongipersonal. Kontol pakuvadki meelelahutust ja huumorit ettevõtte töötajad, kelle abil näidatakse lennunduse telgitaguseid.
“Alguses pidime juhatusele selgitama, miks me seda vajame,” räägib Arta. “Miks filmime oma tehnikuid? Aga leidsime keele, mis rääkis nii sisutiimi kui ka juhatusega: numbrid. Tegime tegevjuhiga pakti, et kui jõuame 10 000 jälgijani, tuleb ta meile TikToki videosse. Tuligi. Praegu usaldab juhatus meie otsuseid ning me ei kinnita iga videot, mida teeme.”
Lätlanna sõnab, et teekonnal on õpitud, et vaataja ei taha, et neile midagi müüakse. Tähtis on autentne sisu.
“Me müüme ainult oma lugu,” tõdeb ta. “Seda tunnet, mida saad, kui oled osa meie perekonnast või meiega lendad.”
Nüüdseks on jõutud sinnani, et äpp on airBalticu tööandja brändingu oluline osa ning kandidaadid mainivad intervjuudel tihti ettevõtte TikTokki.
@airbalticflight coordinators by day, trend setters any time of the day♬ 오리지널 사운드 – ⚜️관리하는 남자 권기하⚜️ – ⚜️Kwon_star_⚜️
Pea meeles!
Arta sõnul on mitmed kolleegid uurinud, mis on nende strateegia ja edu saladus? Ta toob välja mõned punktid, mida meeles pidada.
- Eksperimenteeri ning ära karda olla naljakas.
- TikTok on täiesti teistsugune platvorm kui kõik ülejäänud kanalid. Sa pead leidma oma autentse hääle. Inimesed saavad aru, kui sa pole sina ise.
- Ole kiire. Su tiimis peavad olema humoorikad inimesed, kes mõistavad platvormi. Leia inimesed, kes suudavad sinu brändi TikToki keelde tõlkida.
- Ära hüppa igale trendile, mida näed. See muudab su imalaks.
- Leia oma nišš, aga ära mine liiga nišikaks. Mõtle, kas su sõber, kes samas valdkonnas ei tööta, mõistaks ja jagaks seda videot.
- Kui kasutad videos oma töötajaid, on oluline, et töötajad ideesse usuksid. Nad peavad videos ellu ärkama. Kui vaataja näeb, et inimene ei taha videos osaleda, siis ei teki inimlikku sidet.
- Ära unusta filmimise põhitõdesid! Hea valgus on alati oluline. Suurt produktsiooni pole samas vaja. TikTokis on autentsus tähtsam kui perfektsus.
Autor: Siim Kera, TULI