Uuringu tulemused: Eesti ettevõtete sotsiaalmeedia kasutus 2020

Milos Reklaami juht Brit Mesipuu viis kolmandat aastat järjest läbi uuringu eesmärgiga saada parem pilt sellest, kas ja kuidas Eesti ettevõtted sotsiaalmeediat kasutavad. Saadud tulemused on nüüd kokkuvõttena leitavad käesolevast artiklist. Aprillis 2020 läbi viidud küsitlusele vastajaid oli 411.

Brit Mesipuu

Lühidalt:

  • Valdav osa ehk 84,7% ettevõtetest haldab oma sotsiaalmeediakanaleid ise. Sageli tehakse seda aga muude tööde kõrvalt ehk puudub spetsiaalselt sotsiaalmeedia turundaja töökoht.
  • 42% vastajatest kulutab sotsiaalmeedia kontodele kõigest kuni 2 tundi nädalas.
  • 56,9% ettevõtetest maksab sotsiaalmeedia kontode haldamise eest 100-300 eurot kuus.
  • 96,8% ettevõtetest kasutab aktiivselt Facebooki, järgnevad Instagram 62,8% ja YouTube 25,3%.
  • Facebook on ka peamiselt kasutatav kanal 89,2% jaoks ja seda ennustatakse ka järgmiseks aastaks esikohale.
  • Sotsiaalmeedias kohaloleku peamine eesmärk on 86,9% jaoks oma toodete ja teenuste reklaam. Sellele järgnevad oma ettevõtte uudiste levitamine 81% ja brändi tuntuse kasvatamine 67,2%.
  • 63% vastanutest teeb sotsiaalmeedias tasulist reklaami.
  • Levinuim reklaamisumma on 100-500 eurot aastas, millele järgnes kuni 100 eurot aastas.
  • TOP 3 populaarsemat teist tüüpi reklaamikanalit on internetireklaamid 48,3%, e-maili turundus 47,5%  (mis möödunud aastal oli esikohal 56,3%-ga) ning ajalehede-ajakirjad 37%.

Üle poolte vastajatest ehk 64% ütles, et nende ettevõttes puudub spetsiaalselt turundusega tegelev inimene. 31,4%-l oli selline ametikoht aga olemas. 65,2% vastas, et panevad oma reklaamid sotsiaalmeediasse üles ise.

Tutvu uuringu tulemustega põhjalikumalt siin: Eesti ettevõtete sotsiaalmeedia kasutus 2020

Silja Oja, TULI

Kõik uudised