23.11.2020

Turule tuli uus klasteragentuur kiop.agency

Kiop.agency asutajaks on Moonika Kiop, kes oli ka loovagentuuri Creatum üks asutaja ja nüüdseks endine partner. Moonika müüs oma osaluse Creatumis 2020 augusti lõpus Igor Baturinile ja töötas välja uue kaubamärgi kiop.agency. Igor Baturin arendab endiselt oma tiimiga Creatumit.

Moonika Kiop
Moonika Kiop

Millest niisugune muudatus, Moonika?

2020. aasta näitas, et turul on vaja paindlikuma koostöömudeliga partnerit, kel fookus brändingul ja digitaalsete lahenduste väljatöötamisel. kiop.agency idee ja mudel seisneb selles, et agentuur koondab enda alla loov- ja digitalendid, kellega 17 aasta jooksul eri projektide raames on kokku puututud – nii ongi võimalik pakkuda kliendile just niisugust oskusteavet ja teenust, mida konkreetne projekt vajab.

Mida tähendab klasteragentuur?

See tähendabki koostöömudelit – st kiop.agency’l on koostöökokkulepped erinevate reklaami- ja digivaldkonna spetsialistidega, kes on iseseisvad teenusepakkujad (loe: ei ole palgal kuskil mujal ja seega saavad 100% pühenduda töösolevatele projektidele). Need iseseisvad spetsialistid on loovjuhid nii Eestist, kui Hollandist kui ka Leedust. Copywriterid, SEO eksperdid, disainerid, illustraatorid, veebiarendajad jt. Klasteragentuuri võlu seisneb selles, et igale unikaalsele projektile on võimalik kompekteerida täpselt sobivate oskustega tiim, nii on tulemus kiirem ja kergem saabuma.

Miks ei võiks klient ise eraldi spetsialiste palgata?

Selleks, et turundus oleks õigesti juhtitud, on vaja strateegi, kes analüüsiks, mis suunas ja mida vaja lahendama hakata. Ilma analüüsi ja vastava strateegiata ei olegi mõtet eraldiseisvaid spetsialiste palgata. Kiop.agency garantii seisneb selles, et kliendi jaoks on tegemist läbimõeldud, strateegiliselt õige lähtekohaga, mille elluviimiseks komplekteeritakse õigeid talente sisaldav meeskond ja see meeskond on ühtselt juhitud. Tänaseks päevaks on kiop.agency koostööpartnerite nimekirjas üle 15 talendi.

kiop agency logo blood invert
Kes on kiop.agency kliendid?

Bang & Bonsomer OY – Soome kontsern, mis tegutseb kokku 11 riigis, tarnides erinevatele tööstustele keemilisi siduskomponente. Kiop.agency töötab kontsernile välja äriüksuste kodulehti ja uute toodete brändingut (nimi, identiteet, turundusmaterjalid).

Home3 – teleteenuse pakkuja, millele kiop.agency pakub digikampaaniate lahendusi. Detsembris läheb eetrisse ka suurem „ambassador“ tüüpi kampaania, kus Liis Lusmägi Home3 teleteenust soovitab.

International School of Helsinkiga on hetkel pooleli diskrimineerimisvastase liikumise alambrändi loomine (identiteet ja lansseerimiskampaania), Eesti Rahvusvahelisele Koolile disainime juubelilogo, Viru Vanglale on töös mahukam koduleht, töökuulutuste ja sotsiaalmeedia kontseptsioonid, Holm pangaga arutame positsioneeringu arendamist ja tulevikus ajakohastatud brändimaterjalide loomist.

Lisaks mainitule arendame koostäööd PetCity’ga, Nord Sailiga, Kalevi Jahtklubiga ja mitmete teiste ettevõtetega.

Ca 60% töödest on seotud erinevate digiplatvormide ajakohastamisega või identiteedi värskendamise või loomisega. 2020. aasta kriis on esile toonud selle, et „digi“ on endiselt väga kiirelt kasvav valdkond, seda ka disainiagentuuride portfellis.

Kliendid keskenduvad analüüsile ja soovivad, et digikeskkonnad veelgi paremini toimiksid. Nad arvestavad areneva tehnoloogia ja sellest tingituna ka oluliselt suuremate disainivõimalustega. See, mis on mugav kasutada, peab olema ka kaunis vaadata! Lisaks pööratakse palju tähelepanu brändingule ja turundusstrateegiale. Kas meie sõnum on ikkagi õige? Kui me oma tooted ümber positsioneerime, siis kellele ja kas on võimalik rohkem müüa? Kas me segmenteerime oma kliendiportfelli õigesti? Kas saame kuidagi paremini optimeerida kodulehel toodete ostukõverat?

Mida toob tulevik?

Loodame, et peagi saabub Eestisse tõhus koroonavaktsiin. Tulevik võiks vähemalt selle küll „tuua“.

Aga täpsemalt: kiop.agency loodab ja pingutab, et olla väga heaks partneriks oma klientidele. Tahame teha suurepärase ideega väga head disaini nii offline kui online keskkondades. The devil is in the detail!

Oleme läbi Bang & Bonsomeri ettevõtete juba teostamas disainitellimusi Soome, Rootsi, Taani ja Venemaa turgudele. Unistuseks on viia ellu üks suurem brändinguprojekt näiteks Jaapani turul. Kui õnn on meie poolel, siis äkki see isegi 2021 II poolaastaks õnnestub. Eks anname siis TULIle aru, kui midagi juhtuma hakkab.

Intervjueeris: Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt