TULI uus liige: Citycon

Turundajate Liitu astus Kristiine ja Rocca al Mare keskusi haldav ettevõte Citycon. Kommenteerib turundus- ja kommunikatsioonijuht Helina Leif.

Fotol: Cityconi turundus- ja kommunikatsioonijuht Helina Leif

Miks otsustas Citycon TULI-ga liituda?

Kuna Turundajate Liit ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, siis
on see hea koht, kus luua erialaseid kontakte ja saada oskusteavet teistelt
sama valdkonna inimestelt, vahetada mõtteid ja ideid ning kuulata teiste
kogemusi erinevate turunduskampaaniatega.  

Millised ootused sul TULI-le on?

Nagu öeldud – liit on kindlasti hea koht, kus tutvuda valdkonna ekspertidega. Kontaktidele lisaks
ootan liidult erinevaid seminare ja koolitusi, mis aitaks olla kursis
kõige kaasaegsemate turundustöövahendite ja -trendidega. Kuna Kristiine keskuse
ja Rocca al Mare keskuse puhul on tegemist üsna erinevate
sihtgruppidega, siis on väga oluline, et oleksin kursis, milliste tegevuste ja
kanalite kaudu ma nendeni jõuaks.

Kuidas soovid TULI-s valdkonna arengusse
panustada?

Usun, et kõikidel TULI liikmetel (sh minul) on hea
meel jagada erinevaid teadmisi ja kogemusi parimatest praktikatest oma töös.
Ühtlasi on minul hea võimalus rääkida muutuvatest trendidest kaubanduskeskuste
maastikul. Leian, et see on oluline info ka paljudele teistele liikmetele ning
eriti nendele, kes tegelevad näiteks mõne meie rentniku turundamisega. 

Millised trendid kaubanduses praegu
valitsevad?

Kaubanduskeskus ei ole enam koht, kus
pelgalt sisseoste teha, vaid üha rohkem teenus- ja meelelahutuskeskus. Inimesed tulevad
keskusesse nii aega veetma kui ka kiireid argiseid asju ajama – käiakse
O’Learyses erinevaid sportmänge mängimas, söögikohtades söömas, kauplustes
ostlemas, pangas või juuksuris. Usun, et juba lähitulevikus on keskusesse asja
ka perearstile, noortekeskusesse või raamatukokku.

Teine valdkond, mis ei ole niivõrd trend kaubanduses, kuid siiski oluline teema,
on kaubanduskeskuse jätkusuutlik majandamine. Oleme teinud keskused varasematest
märksa energiaefektiivsemateks ja otsime üha uusi võimalusi, kuidas
keskkonnasäästlikumad olla.

Kui suur on su turundustiim ja kes sinna
kuuluvad?

Eestis on meil seotud turundusküsimuste ja -protsessidega kaks inimest – turundus-
ja kommunikatsioonijuht ehk mina ning keskuste koordinaator. Koordinaator
tegeleb just eelkõige keskuse siseste küsimuste ja siseelu korraldamisega.

Lisaks Eestile on Cityconil keskused Soomes, Norras, Rootsis ja Taanis. Grupipõhiselt
saame väga palju tuge digiprojektidega seoses Soome digiturunduse spetsialistidelt
ja ka teiste riikide turundusjuhtidelt. Lisaks toetavad meid Eestis suures
mahus ka agentuurid.  

Kes on teie agentuurid?

Reklaamigentuur on meil Põhjamaades ühine – Centerteam,
PR agentuur on META Advisory ja meediaagentuur Mindshare.

Kuidas teil praegu läheb? Mis uudist?

Kuna kaubanduskeskused ei ole enam
ainult ostlemiskohad, vaid palju enamat – üha suuremat rolli mängivad
meelelahutus, toitlustus ja teenused – liigume ka meie selle trendi harjal ja
oleme selles päris tublid olnud.

Möödunud aasta lõppes Kristiine keskuse uuenduskuur ja avati uus toidutänav.
Sel puhul korraldasime uudse avamiskampaania ning keskuses toimusid mitmesugused üritused ja tegevused, mis olid kõik väga
edukad. 

Kristiine on üks vähestest keskustest Tallinnas, mis on suutnud külastajaid võrreldes eelnevate aastatega juurde võita.  

Cityconil on suured plaanid ka Rocca al Mare
keskusega, kuid praegu on sellest veel veidi vara rääkida. 

Oled ametis alates aprillist 2019. Kuidas
sisse elanud oled?

Sisseelamine on päris tempokas olnud. Aprillis
tööle asudes võtsin fookusesse sotsiaalmeedialehtede kaasajastamise ja keskustes
sündmuselu elavdamise. Viimane on eriti oluline, et inimesed keskusesse üldse
tulla tahaksid ja tekiks tugevamad kogukonnasidemed. Nende kõrval on olulisteks
ülesanneteks olnud ka erinevate kampaaniate läbiviimine ning juba mainitud
Kristiine keskuse taasavamine oli kindlasti väga suur ning oluline projekt.  

Millised on suurimad väljakutsed?

Eks kõige suuremaks väljakutseks ongi inimese
keskusesse meelitamine tänasel online ajastul. Selle jaoks oleme oma
keskustes võtnud fookusesse meelelahutuse ja toitlustuse
suuna. Keskustel endil veebipoode ei ole ja lähitulevikus me seda ka ei plaani.
Kuna meil on keskuses igal rentnikul oma pood, siis toetame võimalusel
hoopis neid nii füüsilise- ja ka veebipoe turundamisel.  

Vaata ka: www.kristiinekeskus.ee ja www.roccaalmare.ee

Turundajate Liit (TULI) ühendab turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. Liitu kuulub praegu 69 ettevõtet.

Intervjueeris: Silja Oja, TULI

Kõik uudised