27.01.2021

TULI-ga liitus Eesti üks vanimaid loovagentuure La Ecwador

Turundajate Liiduga liitumise põhjustest ja agentuuri käekäigust räägib La Ecwadori juht Heily Aavik. “Meie käive on langenud, kuid ärilises vaates oleme majandustulemusi parandanud,” ütleb ta.

La Ecwadori meeskond
La Ecwadori tiim. Foto: Vallo Kivimaa

Heily, räägi palun La Ecwadori viimase aja tegemistest – mis agentuuris uudist? Kuidas aasta 2020 läks?

2020. aasta oli La Ecwadorile muutuste aasta. Esiteks kolisime Nõmme majast Piritale, uuendasime agentuuri brändi ning ka tiimide struktuuri ja sisu.

Viimased aastad oleme agentuuris võtnud fookusesse majasisese lisandväärtuse kasvatamise ehk teisisõnu valmistada enamus teenuseid oma majas. Sellega seoses on käive langenud, kuid ärilises vaates oleme majandustulemusi parandanud.

Eelmise aasta esimese lockdown’i ajal saime mitmeid uusi kliente. Üks vahvam projekt oli LHV pensioniklippide seeria tegemine. Ka uus aasta algas positiivsete sõnumitega, kui selgus, et hakkame Balbiino Classic jäätiseid turundama. Tartu Ülikooli 3-aastase raamhanke võitsime ühispakkumises koos Inspirediga, teine võitjatiim oli Optimist Creative koos CMS-iga (TÜ konkursil oli kaks võitjat).

Kuna uues majas lisandusid uued võimalused, siis toimus meil ka tiimide teenustes muudatus ning creative-, print-, meedia- ja digitiimile lisaks tegime iseseiseva stuudiotiimi, kes tegelevad reklaami produktsiooniga, sealhulgas toote- ja toidufotod, raadio- ja teleklipid ning maine – ja sisuturundusklipid. Studiotiimi juhib rahvusvahelise kogemusega Kaire Russ.

La Ecwadori uus maja Merivälja teel
La Ecwadori uus maja Merivälja teel

Kolisite hiljuti uude majja, Vabaduse puiesteelt Merivälja teele. Autoga mööda sõites vaatasin tihtilugu silmanurgast, et küll on keegi uhke villa valmis saanud, kuni ühel päeval märkasin La Ecwadori lippu katusel. Tundub igatahes väga glamuurne. Miks kolisite ja miks just sellise uue pesa omale välja valisite?

Tegelikult jäi agentuuri eelmine maja Vabaduse puiesteel kitsaks juba kuus aastat tagasi. Käisime juba 2015. aastal erinevaid ruume vaatamas, nii ehitusjärgus ärihoonetes kui ka büroopindu südalinna piirkonna ajalooga majades. Kuid iga kord oma majja tagasi sõites kinnistus arusaam, et La Ecwadori uued ruumid peavad jääma truuks oma kontseptsioonile. Oma maja, ainult oma inimesed, rahulik keskkond ning teatav iseseisvus – see kõik maandab pinget ning tekitab turvatunde, mis on loometöös väga oluline.

Merivälja tee krunt jäi mulle silma Nõmme ja Viimsi vahet sõites. Tegelikult ei läinudki siis enam palju aega, kui see krunt soetatud sai ning arendustöödega alustatud. Krundil puudusid igasugused kommunikatsioonid ning kuna see on merele üsna lähedal, läks krundi ettevalmistuseks planeeritust rohkem aega. Reaalne ehitustegevus algas 2019. aasta aprillis. Oma maja ehitamine on alati suur väljakutse, kuna ehituslubade kooskõlastus, arhitektuurilahenduse väljatöötamine ning kogu paberimajandus võtavad väga palju aega ja energiat. Kuid nüüd on agentuuril täpselt selline maja, nagu me ise soovisime.

La Ecwador

La Ecwadori kontor. Pildistas: Katrin Uusoja.

Uut maja nimetame hellitavalt Loomeväljaks. Siin on meil loovagentuurina rohkelt uusi võimalusi, mis kiirendavad tööprotsesse, avardavad senist teenuste portfelli ja pakuvad lahendusi ka ettevõttest väljapoole. Esiteks on meil loomulikult rohkem ruumi ja rahulikum töökeskkond kui Nõmmel. Lisaks agentuuriruumidele on meil nüüd ka oma foto- ja videostuudio, millega saame klientide töid teha kiiremini, ressursisäästlikumalt ning mugavamalt. Varasemalt saime majasiseselt teha küll erinevaid tootefotosid, kuid suuremate pildistamiste jaoks pidime kasutama teisi stuudioid. Täna on meil ground-zero põhimõttel avar foto- ja videopaviljon, kus saame vajaliku set-i üles ehitada.

Eriliselt uhked oleme oma uue helistuudio üle, kus on võimalik salvestada erinevaid raadioklippe, podcast’e, heliefekte ning teha nii helitöötlust, -miksimist kui ka üleüldist postproduktsiooni. Keldrikorrusel asub ka uhke butiik-kino ja viewing room. Oma kinol on mitu väljundit. Esiteks ei kujuta ju ühtegi kodu ette ilma elutoata ja eks see on meie selline keskmisest luksuslikum ja tipptehnikaga telekatuba. Ühtlasi on see koht, kus koos klientidega vaatame üle projekte ning töid. Kui pandeemia vaibub ning kokkusaamisi saab rohkem teha, hakkavad seal toimuma esitlused.

Nii kohalikes kui ka möödasõitjates on tekitanud kõige suuremat elevust esimesel korrusel asuv maast laeni akendega kohvikuruum, mida on Merivälja teele hästi näha. Tegelikult on seal tegemist nii-öelda demoköögi ja -kohvikuga. Viis aastat tagasi sündinud toidublogi Retseptisahtel, mis on nüüdseks mitmekordselt auhinnatud Eesti parimaks toidublogiks, toimetas eelmise sügiseni pop-up-kohvikus Miun. Nüüd on meil agentuuris oma köök ning kohvikupind, kus populaarseid koolitusi läbi viia, ning võimalus kasutada seda ka võttekohana.

23. tegutsemisaasta jooksul kolisime viimati aastal 2003 oma tuntud Nõmme majja. Seal algas agentuurile tänaseks väga omane maja kontseptsioon – maja täis häid ideid. Oleme päris tihti kohtumistelt tagasi sõites tundnud, et oma majja tulemine on sarnane koju jõudmisega. Kesklinn ja ärikvartalid on närvilisemad ja igapäevase kiire elu tuiksoonel asumine tekitab liigset müra, mis on aga loovusele ning analüüsivõimele päris kurnav. Pirital oleme omaette, keskendume oma igapäevasele loometööle ning saame muust välja lülitada. Juba hommikuti mööda rannikut ja vastuvoolu ummikule siia sõitmine ei tekita sellist pingelist eelhäälestust. Ja kui peakski mõte kokku jooksma, on võimalik minna paari sammuga mere äärde või metsarajale mõtteid tuulutama.

Heily Aavik
Heily Aavik. Pildistas: Diana Unt.

Miks otsustas La Ecwador TULI-ga liituda?

La Ecwador on üks vanimaid järjepidevalt tegutsenud agentuure Eestis ning tegelikult pole TULI-ga liitumine meile midagi täiesti uut. 2000ndate alguses liitusime TULI eelkäija ERAL-iga (millest sai hiljem ETKAL). Seitsmel järjestikusel aastal kuulusime ka juhatusse, millest kahel oli mul võimalus ERAL-i presidendina kodumaist reklaamisektorit edendada.

TULI algus sattus aega, mil olin ise agentuuri igapäevatoimetustest eemal ning tean, et sellisesse organisatsiooni kuulumine tähendab ka vastutust teiste liikmete ees ning aktiivset panustamist – lihtsalt passiivseks liikmeks registreerimine on mõttetu nii meile kui ka liidule. Vahepealsetel aastatel võttis kogu energia La Ecwadori uue maja ehitamine ning nüüd, kui uude majja kolitud, tundus õige hetk TULI-ga liitumiseks. Tunnen, et organisatsioonina on TULI leidnud lahenduse omaaegsetele probleemidele, mil puudusid vahendid, et organisatsiooni igapäevatoimetusi vedada. Praegune TULI tegevtiim jätab väga toimeka ja asjaliku mulje. Nii on meilgi soov oma oskuste ja teadmistega aidata Eesti turundusvaldkonda edasi viia.

Millised on La Ecwadori ootused TULI-le?

Meie liitumise agenda on eelkõige seotud sooviga aidata oma panusega valdkonda arendada. Ega keegi teine meie eest seda tee ja ühe juhtiva agentuurina näeme ka endal vastutust ning kohustust teistega võrdselt panustada.

Kuidas soovite TULI ridades valdkonna arengusse panustada?

Eelkõige on huvi tegeleda reklaamiala järelkasvu ning ekspordivõimekuse kasvatamisega. Seda kõike on võimalik teha ainult siis, kui agentuuride majandustulemused on kasumlikumad ning tekib puhver äri edendamiseks.

Praeguste loovagentuuride majandustulemuste juures, kus keskmine ärikasum on agentuuridel ca 3–7%, satub küsimärgi alla loovagentuuride jätkusuutlikus ning nende huvi tegeleda järelkasvu koolitamisega, kui igapäevamured vajavad lahendust.

Lisaks arvan, et väga oluline on tegeleda tööjõumaksudega ning võtta koos teiste teenusettevõtetega selge seisukoht tööjõumaksudele maksulae kehtestamise osas. Teatavasti on loomevaldkonna peamiseks arengupiduriks liiga kõrged tööjõumaksud.

Osaledes mitmel aastal Konjunktuuriinstituudi korraldatud reklaamivaldkonna turuanalüüsi ümarlaual, on jätkuvalt reklaamivaldkonna suurim probleem loovettevõtete paljusus. Aastaid on Eestis reklaamivaldkonnas tegutsevaid ettevõtteid olnud ca 1000, kus keskmiselt hingekirjas 1,5 inimest. Arvestatavaid loovagentuure on nende hulgas keskmiselt 15. Kõik agentuuride juhid teavad, et täna on meil selgelt puudu tippspetsialistide, nii loov- ja strateegiajuhte kui ka kunstilisi juhte. Kasvatamaks Eesti loomevaldkonna ekspordivõimekust, on vaja reklaamialal töötavaid inimesi pikemalt alal hoida ning püüda lasta neil kasvada rahvusvahelisteks tippspetsialistideks.

La Ecwadori 2020. aasta rebränding
La Ecwadori 2020. aasta rebränding

Vaata ka: LaEcwador.ee

Turundajate Liitu (TULI) kuulub praeegu 91 ettevõtet.

Intervjueeris: Silja Oja, TULI

Kõik uudised