Tõnu Väät: e-poodi ei jalutata tänavalt sisse

E-kaubanduse Liidu
tegevjuht Tõnu Väät räägib turunduse tähtsusest e-kaubanduses kriisiajal.

Fotol: E-kaubanduse Liidu
tegevjuht Tõnu Väät

Turundus on saanud Eestis
viimastel aastatel juhtimisstrateegia osaks, agentuurid on üha enam muutunud ärikonsultantideks.
Turundus on tõusnud juhtkondade tasemele ning tegevjuhid ja omanikud on täna oma
ettevõtte esiturundajad. Turundus on see, mis aitab tuua müüki, muutudes eriti tähtsaks
just majanduslanguses.  

Kriisid loovad võimalusi, mida majanduse kasvufaasis reeglina ei nähta. 15 aastat tagasi, kui SARSi
paanika ajal suleti Hiinas jaemüük, said Alibabast jt väikestest elektroonikakauplustest
mitmekümnete miljardite suuruste käivetega suurkorporatsioonid. Kui üks
uks sulgub, avaneb alati aken – leia see üles ja poe sisse.  

Kaubanduskeskus on suletud?
Aga e-poodi ei jalutata tänavalt sisse. Sind ei leita ilma esiletõstetud
piltide, Google’i märksõnade, turundusautomaatika ega kutsuvate bänneriteta
üles. Hea digiturundusnõu, ärikonsultantsioon ja nutikas kampaania on rohkem
hinnas kui kunagi varem. 

Täna on mitmed
ettevõtted teatanud, et kuna jaemüük on kinni, siis keskendume vaid e-poele, tõmbame
alla turunduseelarved ja koondame turundusinimesed. See kõik kõlab sama
loogiliselt, kui piimafarmi omanik viib poole turu ärakukkumisel kokkuhoiu
mõttes kõik lehmad tapamajja. 

Öeldakse, et ühtegi
kriisi ei tohiks raisku lasta. Õppigem siis ellu jääma!  

Tõnu Väät
E-kaubanduse Liidu
tegevjuht

Loe ka: Ecommerce Lies That I Wish Were True

Kõik uudised