Kõik uudised

Tõnu Väät: e-poodi ei jalutata tänavalt sisse

E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät räägib turunduse tähtsusest e-kaubanduses kriisiajal.

Fotol: E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät

Turundus on saanud Eestis viimastel aastatel juhtimisstrateegia osaks, agentuurid on üha enam muutunud ärikonsultantideks. Turundus on tõusnud juhtkondade tasemele ning tegevjuhid ja omanikud on täna oma ettevõtte esiturundajad. Turundus on see, mis aitab tuua müüki, muutudes eriti tähtsaks just majanduslanguses.  

Kriisid loovad võimalusi, mida majanduse kasvufaasis reeglina ei nähta. 15 aastat tagasi, kui SARSi paanika ajal suleti Hiinas jaemüük, said Alibabast jt väikestest elektroonikakauplustest mitmekümnete miljardite suuruste käivetega suurkorporatsioonid. Kui üks uks sulgub, avaneb alati aken – leia see üles ja poe sisse.  

Kaubanduskeskus on suletud? Aga e-poodi ei jalutata tänavalt sisse. Sind ei leita ilma esiletõstetud piltide, Google’i märksõnade, turundusautomaatika ega kutsuvate bänneriteta üles. Hea digiturundusnõu, ärikonsultantsioon ja nutikas kampaania on rohkem hinnas kui kunagi varem. 

Täna on mitmed ettevõtted teatanud, et kuna jaemüük on kinni, siis keskendume vaid e-poele, tõmbame alla turunduseelarved ja koondame turundusinimesed. See kõik kõlab sama loogiliselt, kui piimafarmi omanik viib poole turu ärakukkumisel kokkuhoiu mõttes kõik lehmad tapamajja. 

Öeldakse, et ühtegi kriisi ei tohiks raisku lasta. Õppigem siis ellu jääma!  

Tõnu Väät
E-kaubanduse Liidu tegevjuht

Loe ka: Ecommerce Lies That I Wish Were True
Liitu uudiskirjaga