Kõik uudised

Suurim julgus on rääkida ja kaitsta, kui kedagi küberkiusatakse

Naised inisevad-pinisevad-vinguvad ja vahel ka laulavad, aga kindlasti mitte ei räpi. Nii kommenteeris keegi mõminaräpparit Manna. Nii inetu keha üle ei saa küll uhkust tunda, on öeldud fitness-sportlasele. Inimesed ei vali enam üldse, kus ja mida kritiseerivad. Internetis on halba, aga ka palju head.

Eelmisel nädalal läks eetrisse uus osa Telia küberkiusamise vastasest programmist, kus pannakse südamele, et suurim julgus on rääkida ja kaitsta, kui kedagi küberkiusatakse, sest üks hea kommentaar võib muuta kõike. 

„Telia uus kampaania “Suurim julgus” keskendub eeskätt pealtnägijatele, aga laiemalt muidugi kõigile, kes  netikommentaariumides osalevad. Eesmärgiks on teadvustada probleemi ja julgustada inimesi vahele astuma, kui kedagi kiusatakse. Tahtsime näidata, et sekkumine on normaalne asi, mida teha. Ühtlasi jagame infot, kust abi saada või kuhu vihjeid jätta. Selleks on veebilehel suurimjulgus.ee nii telefoninumber kui ka 24/7 toimiv chat, kus vastab spetsialistide armee,” ütles kampaania loovjuht Mart Metsma loovagentuurist Age Creative.


„Noored siin videos on inimesed, kes julgevad olla nemad ise. Nende seas on näiteks youtuber, fitness-sportlane, mõminaräppar, õpilane, kes on kliimasoojenemise teemal sõna võtnud, laulja, Jõhvi õpetaja, kes osales tantsusaates, talendisaate laulja ja fashionista, kes teeb kontsadel hip-hop tantsu ning blogib. Nad kõik on oma tegevuse tõttu on kriitika alla sattunud, aga nende kaitseks on ka välja astutud. Otsisime just selliseid noori, kes on kokku puutunud halvustamisega, aga kellele on kommentaariumis lisaks kõigele halvale ka midagi head öeldud. Muuseas, ükski siin videos osaleja ei teadnud, et tegemist on sotsiaalkampaaniaga, nende reaktsioonid on ehedad. Leidsime nad Facebooki ja Instagrami kaudu ning see oli suur ime, et nad taustainfot omamata olid nõus videos osalema,“ lisas Metsma. 

„2017. aastal alguse saanud Telia sotsiaalse vastutuse programmi peamine eesmärk on võidelda halbade nähtustega, mis interneti kättesaadavusega kaasnevad. Kuna Telia telekommunikatsiooni ettevõttena pakub igal ajal ja igas kohas ligipääsu võrku, siis tahes tahtmata kaasneb sellega küberkiusamine. Otsustasime, et võtame sellega midagi ette. "Suurim julgus" pole lihtsalt teavituskampaania. Sellel on lisaks ka reaalne nõustamisfunktsioon. Samuti on Telia enda töötajad käinud vabatahtlikena küberkiusamise teemadel koolides rääkimas. Oleme viinud läbi uuringuid ja saanud teada, et isegi kui negatiivseid kommentaare on palju, siis üks positiivne nende seas võib väga palju tõsta kommenteeritava meeleolu. Seega ära jäta kommenteerimata, kui sul on midagi head öelda,“ rääkis Telia turundusdirektor Ranno Pajuri.  

„Kampaania „Suurim julgus" toimub juba 4. korda. Kuna kõige valusam on küberkiusamise probleem vanuses 10–14, oleme oma sihtrühmaks võtnud just selles vanuses noored. Soovime kõnetada neid, kes näevad kiusamist pealt, aga ei sekku. Ideeni jõudsime nii, et kutsusime 10 noort Teliasse ja lasime neil valida Age Creative’i poolt pakutud 5 idee seast välja neid enim puudutavama. See klipp, mis töösse läks, põhinebki noorte valitud ideel. Loovjuht Mart Metsma nägi kõvasti vaeva, et need noored ja neile positiivseid kommentaare kirjutanud inimesed interneti kaudu anonüümselt kätte saada, sest eesmärk oli, et video ei oleks lavastatud ehk et videos osalevad noored ei tohtinud filmimise ajal teada, millega täpselt tegu. Kiidan agentuuri suurepärase saavutuse eest. Ja tänud kôikidele inimestele, kes selles klipis kaasa lõid – nende suurim julgus võib muuta paljude inimeste elu paremaks ja positiivsemaks,“ ütles kampaania eestvedaja, Telia toetustegevuste juht Elo Võrk

„Telia klientidele on Lasteabi äpp tasuta, st me ei võta selle kasutamise eest andmeside tasu. Suhelda saab seal soovi korral anonüümselt,“ lisas Võrk. 

„Suurim julgus“ algas eelmisel nädalal ja kestab kuni novembri teise pooleni. Algselt online’i mõeldud kampaania laienes ka telesse ja kinno, seda nii eesti kui vene keeles. 

Kui märkad küberkiusamist, ära jää ükskõikseks. Lasteabi annab nõu, kuidas aidata. Küsi nõu: www.suurimjulgus.ee 

Loovagentuur: Age Creative
Loovjuht: Mart Metsma
Projektijuht: Sille Tsizikova
PR: Maie-Liisa Sildnik, Miltton
Klient: Telia
Projektijuht Elo Võrk
Produktsioon: VAAS
Partnerid: Lastekaitse Liit ja Lasteabi

Age Creative, Telia ja VAAS on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 59 ettevõtet.

Silja Oja, TULI
Liitu uudiskirjaga