Taeva Pesamuna konkurss on avatud, võitjad lendavad Cannes Lionsile

Kuni 28. veebruarini saab registreerida Kuldmuna noortekonkursile Taeva Pesamuna. Üliõpilased, töötavad noored, rööprähklustalendid, teravad ja värvilised pliiatsid – kõik on oodatud. Tulge ja näidake, et teis on loovust ja sisu. Saate 48 tunni jooksul endast tõe teada!

Konkursil osalemine on noorte jaoks tasuta.
Küll aga tuleb Taeva Pesamunale registreerida tiim, kuhu kuulub vähemalt kaks liiget. Iga registreeritud tiim saab meili teel 2. märtsil
lähteülesande, mille lahendamiseks on neil aega 48 tundi. Määratud tähtajaks peavad tiimid esitama oma kavandi koos
esitluse ja vajadusel muude materjalidega. Kavandite seast valitakse välja kolm parimat tiimi, kes
saavad oma tööd žüriile esitleda.  

Registreeri end hiljemalt reedel, 28. veebruaril Taeva Pesamuna konkursile: defol.io/kuldmuna/2020.

Noortekonkursi tulemused tehakse teatavaks ja auhinnad antakse üle Kuldmuna galaõhtul 20. märtsil. Võitjatiimist sõidab kaks liiget juunis 2020 maailma suurimale loovusfestivalile Cannes Lions võistlema Young Lions Print kategoorias. Auhind sisaldab kahte vabapääset festivalile, majutust ja lennupileteid. 

Sel aastal on Taeva Pesamuna žürii esimeheks Taevas Ogilvy loovjuht Lauri Tikerpe, lisaks kuuluvad
žüriisse Helene Vetik (Hmmm Creative Studio), Alvar Jaakson (Utopia), Helen Noormets (Tervise Arengu Instituut), Veiko Tammjärv (Age Creative), Kerstin Raidma (Tabasco), Ander Avila
(Disainistuudio Sulev) ja Katri Kerem (EBS).

Tikerpe sõnul on žüriis suures osas inimesed, kes lisaks oma põhitööle
tegelevad ka Eesti reklaamivaldkonna järelkasvuga. “Ma ise annan näiteks
copywritingu loenguid Tartu Kõrgemas Kunstikoolis Pallas, seal on olnud
õppejõuks ka Ander Avila. Helene Vetik, Kerstin Raidma ja Veiko Tammjärv on EKA staažikad ja armastatud õppejõud, Alvar Jaakson jagab tarkust Tallinna Ülikoolis, Katri Kerem on EBS-i turunduse õppetooli juhataja ja professor ning Helen Noormets korraldab Tervise Arengu Instituudis palju noortele suunatud sotsiaalkampaaniaid ning peab hindama sadu loovideid aastas tänu TAI poolt korraldatavatele konkurssidele,” lisas ta.

Eelmisel aastal oli Taeva Pesamuna konkursi teemaks “Digiräuskajat parandab ainult hea sõna”. 89 registreeritud tiimi seast osutus võitjaks Daniil Golubevi ja Maria Rahamägi esitatud töö “Piis näita siis”. Võidutöö inspireeris vihastele või solvavatele kommentaaridele reageerima peace märgiga.


Maria Rahamägi ja Daniil Golubev loovusfestivalil Cannes Lions 2019

Soovitusi Taeva Pesamuna konkursiks jagab eelmise aasta võidutöö üks autoritest Daniil Golubev.

Miks on mõtet Taeva Pesamuna konkursist osa võtta? 

Ma kindlasti soovitan kõikidel loomingulistel ning turundus- ja/või reklaamihuvilistel noortel konkursist osa võtta, kuna kaotada ei ole midagi (isegi osalustasu ei ole!), võita see-eest aga väga palju! Esiteks on see lihtsalt äge kogemus: igal aasta antakse huvitav lähteülesanne ja on vabad käed,
mida sellega peale hakata. Võrreldes tavalise reklaamiagentuuri või turundusosakonna tööga ei
ole põhimõtteliselt mingeid piiranguid. Saab luua just sellise reklaamikampaania ning välja pakkuda ideid, nagu endal mõte on – see on ka hea võimalus oma portfooliot täiendada tööga, mille
üle ise uhke oled.  

Meil on ka naljakaid mälestusi nendest 48 tunnist: esimesel õhtul olime täiesti masenduses, et ei suuda oma
ideid korralikuks kampaaniaks kokku panna; teisel päeval aga olime pool ööd üleval, et oma presentatsioon ruttu
valmis saada ja ära vormistada. No ja muidugi Cannes Lions! Kui sinna juba
saab, siis see on kindlasti üks kõige ägedamaid elamusi iga reklaamihuvilise
noore jaoks. Hullult ägedad esinejad, palju inspiratsiooni, uusi tutvusi ja
pidusid – Cannes Young Lions on once-in-a-lifetime kogemus!

Millised on sinu soovitused, et Taeva Pesamuna konkursil edukas olla? 

Ärge võtke seda liiga tõsiselt ja nautige protsessi! See
on eelkõige noortekonkurss, hea võimalus teha midagi uut ja fun’i – just sellist kampaaniat, nagu endale meeldib. Me kirjutasime eelmisel aastal ka lollaka laulu ja
tegime kiirelt muusikavideo, aga see kõik oli naljaga tehtud. Kuna lähteülesandes
tavaliselt ei anta ette piiranguid ei eelarve ega kanalite osas, siis ma
soovitaks mõelda võimalikult laialt ja mitte kinni jääda ühte ideesse või
kanalisse (näiteks mõelda välja ainult välimeedia lahendus või sotsiaalmeedia
kampaania). Loovlahendus võiks olla selge ja põhisõnum hästi lihtne, et see
teiste tööde seast meelde jääks.

Mida on konkursil osalemine sulle juurde andnud? 

Palju häid mälestusi! Nii ülesande lahendamisest kui ka hiljem Cannes’is noortekonkursil osalemisest. Saime juba Kuldmuna
galal kokku ägedate inimestega ja enne Cannes’i minekut kohtusime ka mitme agentuuri ning loovjuhiga, et nad meile oma soovitusi ja nippe jagaks
(ma olen mitmeid neist salaja fännanud juba ennegi ja see oli hea võimalus, et
tuttavaks saada ja neilt õppida). Cannes’is tutvusime veel erinevate inimestega (sealhulgas eestlastest loovinimestega, kellega varem kohtunud ei olnud) ja teiste väga andekate Young Lionsi osalejatega,
kes olid kõik oma riikides võistlused võitnud.

Taeva Pesamuna on Kuldmuna noortekonkurss, kus saavad oma reklaamimuskleid võrrelda kuni 26-aastased (k.a) loojad. Kui oled sellesse vanusegruppi jääv
noor, siis võta seltsi sõber ja registreeri end konkursile: defol.io/kuldmuna/2020.


Taevas Ogilvy loovjuht, Taeva Pesamuna zürii esimees Lauri Tikerpe ja Reklaamiagentuuride Liidu asutajaliige ning pikaajaline president, Taevas Ogilvy juht Rein Iida

Loovagentuur Taevas Ogilvy toetab juba teist aastat järjest Kuldmuna noortekonkurssi 10 000 euroga. Tänu Taevale! Aga miks nad seda teevad? “Sest Taevas Ogilvy’l kui Eesti suurimal turundusagentuuril on selleks tahtmist ja võimekust. Valdkonna arendamine on meie jaoks motiveeriv. Oleme alati olnud avatud noortele talentidele ja nii võtsimegi vastu otsuse Kuldmuna noortekonkursile vingem vunk juurde anda,” on öelnud Taevas Ogilvy juht Rein Iida.

Tutvu eelmise aasta Taeva Pesamuna võidutööga: “Taeva Pesamuna 2019 võitjad hakkavad võitlema digiräuskamise vastu”.

Loe ka Maria ja Daniili blogi: “Kuidas Maria ja Daniil Cannes Lionsi noortevõistlusel Eestit esindamas käisid”.

Eelmise aasta parimad tööd, sh Taeva Pesamuna: Kuldmuna 2019


Lisainfo tänavuse konkursi kohta: Kuldmuna
2020 juhend
  

Kuldmuna koduleht: www.kuldmuna.ee 

Registreerimise tähtaeg: 28. veebruar 2020

Lähteülesanne: 2. märts 2020

Võitjad selguvad: 20. märts 2020

Silja Oja (TULI) ja Helena Vaht (Dalton)

Kõik uudised