Kõik uudised

Suunamudijad kogusid heategevuse nimel võidu kohvipuru

Novembri viimastel nädalatel võtsid suunamudijad Näljane Nelik, Kätlin Võsu ja Kai Kodasma vastu Pauligi väljakutse koguda võidu kohvipuru, millest toodetud roheline energia annetatakse elektri näol Haiba Lastekodule. Kampaania loovidee ja teostus: Liilit Kirss ja Kristi Hürri, Taevas Ogilvy PR.

Kokku koguti 15 päevaga 170 kilo kohvipuru.

Eestlased joovad keskmiselt 2 tassi kohvi päevas. Ühest tassist saab 10 grammi kasutatud kohvipuru, mis visatakse tavaliselt ära. See teeb 7,3 kilo kasutatud kohvipuru inimese kohta aastas. Kui arvestada, et 10 grammist kohvipurust toodetud energiast saab ühe lambipirni jaoks 2 tundi elektrit toota, siis kamba peale korjati 34 000 tundi elektrit. 

Kohviringluse projekt on tegelikult kolme kuu pikkune ja sinna saavad panustada kõik ettevõtted ning eraisikud, kuid võistlus kestis kokku kolm nädalat ja võitjale oli auhinnaks 400-eurone annetus vabalt valitud heategevusse. Kõigil osalejatel oli aega viis tööpäeva, et oma kontaktid nii tööl kui sotsiaalmeedias käiku lasta ja korralik kogus kasutatud kohvipuru kokku koguda.


Võiduka koguse ehk veidi üle 70 kilo kogus Näljane Nelik ehk Susann Kõomägi, Marleen Valdmaa ja Rasmus Õisma. Esialgu lihtsana tundunud väljakutse osutus hommikust õhtuni kestvaks missiooniks. Kui algselt oli plaanis korjata kohvipuru oma töökohast, siis sotsiaalmeediasse lendu läinud sõnum jõudis nii paljude ettevõteteni, et kõikide puru ei jõutudki kokku koguda.

“Kui kampaaniast sotsiaalmeedias rääkima hakkasime, näitasid huvi üles kümned ja kümned ettevõtted – restoranid, kohvikud, suurettevõtted nagu Eesti Energia, Denim Dream, PwC, Veriff ja Adcash. Rääkimata perest, sõpradest ja kolleegidest. Loetelu on pikk ja nimekiri paisus iga päevaga. Selgus, et kõik oleksid nõus kohvipuru annetamisega head tegema. Kusjuures eranditult küsiti, kuhu saab edaspidigi kohvipuru annetuseks viia,” kommenteeris Näljase Neliku liige Susann Kõomägi.

Hommikust õhtuni rahmeldamine tasus ennast ära. Roheline energia läheb küll Haiba Lastekodule, aga võidusumma 400 eurot suunab Näljane Nelik metsloomade heaks. “Niikuinii kõik mõtlevad nunnude koduloomade peale, aga tihti ei tulda selle peale, et karupojad, siilid ja kitsed vajavad samuti meie abi, just neile mõeldes annetame selle summa MTÜ Loomapäästegrupile,” ütles Kõomägi. 

Kohvipuru kogumise ja sellest bioenergia tootmise projektiga soovib Paulig näidata, et kohviubade teekond ei pea lõppema kohvitassis, vaid see võib soovi korral edasi kesta.

Sel aastal kogub Paulig kasutatud kohvipuru oktoobrist detsembrini. Iga ettevõte ja eraisik saab anda oma panuse projekti õnnestumisesse.

Videoklipp illustreerib, miks ei tasu kasutatud kohvipuru ära visata ning kui palju energiat ühe tassi kohvi valmistamiseks kulunud purust toota saab:

Tekst: Liilit Kirss & Kristi Hürri, Taevas Ogilvy PR
Video: Karl-Anders Vaikla, Taevas Ogilvy
Toimetas: Silja Oja, TULI


Taevas Ogilvy PR on Turundajate Liidu (TULI) liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 63 ettevõtet.

Liitu uudiskirjaga