26.11.2019

Stockmanni uue turundusjuhi Katre Uibomäe esimene väljakutse on füüsilise kaubamaja ja e-poe ühendamine

Katre Uibomäe alustas äsja
tööd Stockmann Eesti turunduse ja kliendikogemuse juhina. Ta kuulub Turundajate
Liidu (TULI) juhatusse. On töötanud varasemalt (2000-2017) Swedbankis mitmetel
ametikohtadel – Swedbank Eestis investeeringute ja kindlustuste juhi ning Balti
panganduse turunduse valdkonnajuhina. Viimased 3 aastat töötas ta Omnivas turunduse- ja e-kanalite juhina.

Palun räägi lahti oma uue töö
sisu Stockmanni turunduse ja kliendikogemuse juhina.

Uues rollis on mu peamiseks
vastutusalaks Stockmanni brändi strateegiline juhtimine, turundus- ja kommunikatsioonitegevuste
planeerimine ja elluviimine ning kliendisuhete, kliendilojaalsuse ja omnikanali
arendamine ehk klientide teenindamiseks erinevate kanalite sidumine ja kombineerimine.

Klassikalise turunduse aeg,
kus tehakse kampaaniad ilusate piltide ja toredate sõnumitega, on läbi.
Terviklik kliendikogemus kujuneb kõikide brändiga kokku puutumise punktide
pinnalt ning reklaam on vaid üks osa sellest. Selleks, et oma sõnumeid ja
tooteid/teenuseid klientideni viia, on vaja sisukalt mõelda, mida me pakume,
kellele ja miks. Mul on hea meel, et Stockmann Eesti direktor Marge Türner
on juhina samal meelel ning tippjuhina eeskuju näitamas. Minu meeskonda
kuuluvad turundajad, kommunikatsioonispetsialistid, kauba väljapaneku eest
vastutajad ning püsiklienditeeninduse tiim, kokku on meid 20.

Töötasid enne Stockmanniga liitumist Omnivas
turunduse- ja e-kanalite juhina. M
iks töökohta vahetada otsustasid?

Tegin selle otsuse, sest
nägin Stockmannis põnevat väljakutset. Pealegi tekkis mul Stockmanni juhiga kohe
vastastikune mõistmine, sünergia.

Stockmannil on ees väga
põnevad ajad. Meil on grupi tasemel uus juhtkond ja välja on töötatud
pikaajaline strateegia, mis loodud koostöös Boston Consulting Groupiga. Lisaks
on kaasatud ka eksperte Londonist, kellel on muljetavaldav premium kaubamajade
taust. See on võimas ajutrust, kes on loonud strateegiat erinevate turgude jaoks.
See strateegia kõnetas mind ning näen, et võetud fookused ja eesmärgid on Eesti
jaekaubandust edasi viivad ning mind isiklikult inspireerivad. Me räägime esmaklassilise
ostukogemuse pakkumisest, klientide inspireerimisest ning suurepärasest
kliendikogemusest. Stockmann on tugev bränd, millel on väga lojaalsed püsikliendid ja
töötajad (keskmine staaž 10 aastat). See kõik on väga tugev
vundament, millele me järgmised kihid rajada.

Milline on esimene suurem
väljakutse?

Ees on mitmeid
väljakutseid. Esimeseks neist saab füüsilise kaubamaja ja e-kaubamaja liitmine.
Õnneks tulen ju Omnivast ja olen hästi kursis e-kaubanduse trendidega.

Usun, et tulevikumudel on
veebipoe ja füüsilise kaubamaja sujuv sümbioos ehk et füüsilised poed ei kao, vaid
saavad e-poe näol täienduse.

Mõelge kasvõi Amazon Go
või Hiina e-kaubanduse hiiu Alibaba Freshippo kontseptsiooni peale. Need
e-kaubanduse gigandid on sisenemas füüsilisse kaubandusse ja kahe ostukogemuse
sümbioosi uuel moel läbi tehnoloogiliste lahenduste lahti mõtestamas.

Stockmannis on viimastel
aastatel tehtud väga suuri ja julgeid otsuseid, millega kindlasti jätkan.
Näiteks on minu jaoks südamelähedane teema jätkusuutlikkus kaubanduses ja
roheline mõtlemine laiemalt. Plastiku vähendamine ning pidev töö
keskkonnasõbralike toodete ja pakendite leidmiseks on vaid mõned näited sellest,
mida Stockmann on viimastel aastatel vastutustundliku tarbimise suunal ära
teinud. Jätkusuutlik lähenemine on mulle väga sümpaatne ja soovin sellesse
kindlasti oma panuse anda. Tegemist on kahtlemata ka huvitava turundusliku väljakutsega.
Kõik teavad, et Stockmanni
toiduosakond on üle linna toidupood. Kui on parimat kvaliteeti või midagi
erilisemat vaja, tullakse ikka Stockmanni. Nii on meil näiteks just praegu otse
Itaaliast kohale lennutatud ning pakume esimesena ja ainsana Eestis trühvleid –
nii valgeid kui musti. Olles ise suur trühvli armastaja, käin ja rõkkan sellest
igal pool. Sest see on äge ja just sellist tootevalikut ma ise Stockmanni
kliendina ootangi.

Aga see polegi veel
peamine uudis. Nimelt sai äsja toiduosakond täiesti uue kuue ja sellega koos ka
värske kliendilubaduse “Toidame suhteid”. See lubadus on oluline ja seab minu
jaoks esikohale suhted, kliendi ning selle, mis on elus tegelikult oluline.
Toit ühendab inimesi ja me soovime toetada häid suhteid isikupärase ja kvaliteetse
toiduga, mida meie kliendid väärivad. Kogu uuenduse tarvis kaasasime erinevaid
majasiseid kolleege. Lisaks aitasid meid agentuurid Akkadian, Optimist
Creative
ja Carat. Minu suur tunnustus ja tänu selle eest kõigile!
See oli 2019. aasta suurimaid projekte ja investeeringuid Stockmannis, aga
usun, et need investeeringuid ei jää viimasteks.

Kui kaua töötasid Omnivas
ja mida selle aja sees saavutasid?

Omnivas olin pea kolm
aastat või nagu minu sealsed kolleegid kenasti kokku arvutasid: 139 nädalat ja
3 päeva ehk 976 päeva ehk 23424 tundi. See aeg oli võimas! Mul oli ees vaat
et valge leht, et turunduskommunikatsioon täiesti uuena lahti mõtestada. Olemas oli
Omniva bränd koos oma mänguliste värvidega ning just oli väljatöötatud
“Rõõmuga” imagokampaania pakiautomaatidele. See oli tookord minu
vundamendiks, millele kõik ülejäänud
rajasin. Kampaania sõnumist sai brändilubadus, töötasime välja uue visuaalse
keele ja hääle ning mõtestasime lahti tänapäevase kliendikeskse turunduse
väljundid.

Seda kõike aitas teha suurepärane
turundustiim, aga ka majasisesed partnerid ja agentuurid Division, Vizeum,
Meta ja Jolos. Sellise ägeda meeskonnaga tööd teha oli suur au.
Aitäh teile kõigile!

Mis Sind turundajana
inspireerib ja kust jõudu ammutad?
 

Mind inspireerivad selge
visioon, väljakutsed, majasisene usaldus ja hea tiim, sh agentuurid, keda pean
alati osaks minu meeskonnast ja strateegilisteks partneriteks. Olen väga
nõudlik nii enda kui ka teiste suhtes ja ootan vaid parimat. Turunduses on vaja
katsetada, olla julge ja mitte jääda seisma. Turundus ei ole matemaatika, kus
1+1 on alati 2, turundus on sotsiaalteadus, kus meie püüdluseks on, et 1+1
oleks 11.

Jõudu ammutan tarkadelt
inimestelt, kes mind ümbritsevad ja oma perelt, kuhu kuulub 11-aastane tütar ja
elukaaslane ning mini pomeranian Nööp. Ka loodusest – olgu see meri või mets,
mind võib neis leida igal aastaajal. Olen inimeste inimene, aga vajan ka oma
aega ja usun, et parimad mõtted tulevad mitte kiirustades, vaid hoides vaimu
ärksa ja teravana.

Olen
tegev TULI-s ning osalen ka Tartu Ülikooli Strateegilise juhtimise õpingutel,
et vaimu ärksana hoida, näha maailma laiemalt ning panustada oma kogemusega,
kus vaja.

Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt