Stockmann tegi ja julgustab: lõpetame ühekordsete plastiktoodete müügi

Stockmann näitab head eeskuju! Esmaspäeval toimusid Stockmannis rõõmsad peied, sest
õnneks pole ühekordset plastikut vaja. Lähemalt räägib Stockmanni turundusjuht
Tiina Tali.

Alates esmaspäevast pole Stockmanni kaubamajast
võimalik osta ühekordseid plastiktooteid. Võtsime selle otsuse julgelt
vastu, sest meie jaoks on oluline toetada teadlikku tarbimist ja kauakestvaid ning
läbi mõeldud ostuotsuseid.   

22.
aprillil ehk üleilmsel maapäeval tähistasime Stockmannis ajaloo kõige rõõmsamaid
peiesid. Oleme viimased pool aastat jõudsalt vähendanud ühekordsete
plastiktoodete müüki ning nüüd saatsime viimasedki neist meie juurest Neulari
tehasesse. Seal saab plastik ümbertöötlemise tulemusel uue hingamise, näiteks
riidenagide ja lillepottidena. Stockmanni tootevalik on aga endisest veelgi
parem, sest riiulitele on ilmunud uued põnevad tooted, mille
tegemine ja tarbimine on looduse suhtes vastutustundlikum kui nafta baasil
plastikust toode. Nii leiab meilt näiteks puidust vatitikke; pilliroost,
metallist ja klaasist kõrsi; bambusest topse ja keskkonnasõbralikke
toidunõusid, mida saab korduvalt kasutada.  


Miks me seda teeme?  

Olukord, kus igal aastal jõuab maailma veekogudesse
ning metsadesse miljoneid tonne plastikjäätmeid, on kahetsusväärne. Jaekaubanduses
tegutseva ettevõttena tajume endal suurt rolli vastutustundlike tarbimisharjumuste
kujundamisel ja kuna oleme suured keskkonnasõbrad, siis soovime selle nimel ka
päriselt tegutseda. Kui Euroopa Liit plaanib keelustada ühekordsete
plastiktoodete turule toomise aastaks 2021, siis meile tundus, et neist võiks loobuda
tegelikult juba varem. Ja nii me ka tegime. Otsus loobuda ühekordse plastiku
müügist oli meil majas selge ja ühine – nii juhtkonnas, turundusmeeskonnas kui
erinevate osakondade tasandil nägime, et Stockmannil on siin suur tahe ja võimalus
ratas veerema lükata. 


Täna
saame öelda, et Stockmann on ühekordsetest plastiktoodetest loobujana Eestis
üks teerajajatest. Teerajajaks
olemisel on oma võlu. Uhke tunne on olla esimeste seas. Oleme need, kes tallavad
sisse raja, mida mööda järgmistel on turvaline tulla. Kuid esimestel on suur
vastutus jälgida, et seatud siht oleks ikka õige, ega läheks rappa. Ka meie
tänane samm on toonud meile sisemiselt palju arutlusi ja katsetusi. Kui suur on
ühe või teise toote tegelik keskkonnamõju? Kust leida alternatiivid
plastkõrtele või plastist vatitikkudele? Kas tohime kasutada oma
müügikeskkonnas veel õhupalle? Kuidas olla keskkonnasõbralik päriselt, mitte
näiliselt?  


Võime
kinnitada, et oleme oma otsuses siiski enam kui kindlad. Keskkonnast hoolimine
ja selle nimel tegutsemine on midagi, millest ei saa ega taha enam mööda
vaadata. Kuigi otsust loobuda ühekordsete plastiktoodete müügist võib vaadelda
kui head turundus- või PR-kampaaniat, on selle mõõde siiski laiem
– sellise
algatuse abil saame anda oma panuse, et harida meie külastajaid ja toetada
vastutustundlikke tarbimisvalikuid.  

Rõõmsad peied polnud aga Stockmanni jaoks kaugeltki mitte finiš,
vaid pelgalt verstapost. Juba mõnda aega oleme otsinud parimaid olemasolevaid alternatiive,
et pakendada meil müüdav lahtine toit võimalikult keskkonnasõbralikult. Oleme
alustanud pilootprojektiga, mille raames soovime välja valida sobilikud lahendused
nii gurmee- kui liha- ja kalaosakonda. 


Tähelepanu teadlikule tarbimisele pöörame Stockmannis teistelgi
viisidel. Varasemalt
oleme muutnud kõik ostukotid tasuliseks ning asendanud klassikalised kilekotid
vähemalt 80% ulatuses taaskasutatavast materjalist biolagunevate kilekottidega.
Samuti aitame vähendada asjatut tekstiiliprügi koos disainer Reet Ausi ja
Uuskasutuskeskusega: kutsume inimesi üles tooma enda kappi seisma jäänud
teksariided Stockmannis asuvasse kogumispunkti, et anda neile pikem eluiga ja
valmistada neist uue disainiga rõivad. Kaubavaliku puhul üleüldiselt pöörame
rohkem tähelepanu sellele, et meie tootesortimendist leiaks järjest enam
keskkonnasõbralikke valikuid.  


Plastiku rõõmsad peied ehk ühekordsete
plastiktoodete müügi lõpetamine oli hea näide sellest, kuidas ühest julgest
otsusest saab veerema lükata midagi suurt ja keskkonna jaoks
olulist. Nagu ka rõõmsatel peiedel jutuks tuli, algab iga suurem keskkonnaalane
muutus igast üksikust inimesest ja ettevõttest, kes julgevad võtta suuna
keskkonnasõbralikule teele. Rõõmsate peiede puhul ei ole võidumeheks mitte
ainult Stockmann, vaid loodetavasti laiemalt kogu ühiskond. Tekitasime olulise
teema ümber diskussiooni ja loodame, et meie eeskuju on nakkav.


Tiina Tali
Turundusjuht
Stockmann Eesti

Kampaania teostus ja visuaalid: AD Angels

Fotod: Ardo Kaljuvee

Vaata pilte rõõmsatest plastikupeiedest Stockmanni Facebooki lehelt!

Kõik uudised