Kõik uudised

Soome loovagentuur Sherpa: Ära ütle, et oled julge, näita seda

Helsingis tegutsev reklaamigentuur Sherpa andis oma juubelireklaami kujundamise oma suurima konkurendi TBWA\Helsinki kätte. Agentuur näitas selle ebatavalise sammuga, et usaldab oma konkurenti 100%, sest reklaami, mis ilmus 22. oktoobril ärilehe Kauppalehti kaanel, nägi ka Sherpa ise alles siis, kui leht oli trükist väljas. Reklaam kandis pealkirja “Rohkeus näyttää tältä“ (tõlk. „Selline näeb välja julgus").

„Julgus on üks meie agentuuri põhiväärtustest,“ ütles Sherpa loovdirektor ja asutaja Tommi Kortesniemi. „Loovus ja julgus käivad käsikäes. Ka oma klientidel soovitame alati valida julgeima idee.“ Seetõttu otsustas agentuur tellida oma 10. sünnipäeva tähistamiseks reklaami, mis seda julgust näitab, mitte lihtsalt ei ütle.  

Tuleb tunnistada, et oma agentuuri maine konkurendi kätte usaldamine on tõesti julgustükk. Ja nagu sellest veel vähe oleks, Sherpa ei soovinud reklaami enne avaldamist kinnitada, vaid palus selle otse trükki saata. 

TBWA\Helsinki loovdirektori ja partneri Ville Ohtoneni sõnutsi oli konkurendile reklaami tegemine ääretult inspireeriv töö. Ja TBWA tõestas, et nad on usalduse väärilised. „Kui alguses plaanisime tulla välja oma elu parima trükireklaamiga, millel on vaimukas tekst ja hoolikalt valitud visuaal, siis lõpuks otsustasime sihtida veelgi kõrgemale ning luua midagi, millel oleks väärtust ka aastate pärast,“ ütles Ohtonen.  

Kuna Sherpa briifis oli rõhutatud koostööd, võttis TBWA sõnal sabast kinni ja tegi reklaami, mis pole vaid ühekordne kommunikatsioon, vaid kingitus kogu Soomele. Nimelt pani TBWA aluse initsiatiivile, et kord aastas annavad Soome tippagentuurid ühe oma helgeimatest peadest üheks päevaks Sherpale, et panustada ühte Sherpa poolt valitud heategevuslikku projekti.  

Vaata ka: www.sherpa.fi/vastuunkantavat 

Reklaami tekst soome keeles:



Allikad: 

Why This Agency Trusted Its Competitor with Its Own Ad Campaign 

Marketing agency Sherpa put its whole reputation into their competitor’s hands in bold campaign 

Silja Oja, TULI 

Liitu uudiskirjaga