01.12.2020

Selgusid Epica 2020 finalistid

Eestist saadeti tänavu Epicale 4 tööd (esitajateks Ööloom, Tabasco ja Taifuun), aga finaali neist ükski kahjuks ei jõudnud. Küll aga leiab shortlistist 2 tööd Lätist ja 3 Leedust.

Leedu režissööri Ignas Jonynase filmi „Invisible“ reklaamikampaania plakatid

McCann Riga jõudis Epica finaali Bakuu rahvusvahelisele teatrifestivalile tehtud identiteedi ja kommunikatsiooni eest graafilise disaini kategoorias:

Väikesest Lätist tuli idee, mille võttis oma turunduses kasutusse maailma üks suurimaid panku Citibank. Läti agentuur Publicis Riga jõudis Epica finaali parima muusikakasutuse kategoorias rassismi vastu võitleva kampaaniaga “America the beautiful”:

Leedu agentuur Bechtle & Milzarajs on integreeritud kampaaniate kategoorias Epica finaalis Vilniuse turismiedenduskampaaniaga „Wherever“:

Leedu režissööri Ignas Jonynase (Magic Films) filmi „Invisible“ reklaamikampaania võistleb Epica finaalis meediakategoorias. Välimeediakampaania „Invisible posters“ plakatid olid mõeldud katki rebimiseks, et paljastuks teine plakat pealispinna all:

Leedu agentuur NEW! Agency jõudis illustratsioonikategoorias finaali raamatupoele Eureka! tehtud tööga “Travel while reading” – kampaania, mis kutsub lugedes „reisima“ ajal, mil koroonaviirusest tulenevate piirangute tõttu tegelikult reisida ei saa:

Žürii selgitab võitjad välja järgmises hindamisvoorus, mis toimub 2.–8. detsembrini. Võitjate väljakuulutamine toimub 17. detsembril – tänavu mitte füüsilisel galal, vaid online show’na.

Tutvu Epica 2020 shortlistiga: www.epica-awards.com/2020-preselection

Epicale esitati tänavu 1980 tööd 59-st riigist. Seda on vähem kui mullu (eelmisel aastal esitati 3410 tööd 61 riigist), aga rohkem kui korraldajad olukorda maailmas arvestades oodata julgesid. Enim töid saadeti Venemaalt, kellele tööde arvukusega järgnes Saksamaa. Finaali jõudis 459 tööd.

Juba 34. korda toimuva globaalse loovkonkursi EPICA teeb eriliseks tema žürii, nimelt valivad võitjaid välja turundusajakirjade toimetajad ja ajakirjanikud – inimesed, kes konkursil nähtud parimatest töödest oma väljaannetesse ka lugusid kirjutavad. Eestit esindavad tänavu Epica žüriis Silja Oja (TULI) ja Hando Sinisalu (Marketing Parrot).

Silja Oja, TULI

Kõik uudised