21.11.2019

Rait Milistver: Edendame „kolmandat kirjaoskust“!

Veerandsajandi pikkuse reklaamitöö kogemusega copywriter Rait Milistver kutsub tekstiloojaid ja turundajaid liituma Eesti copywriterite grupiga, et edendada üheskoos „kolmandat kirjaoskust“.

Copywriter Rait Milistver valis oma tänavused jõululemmikud. Foto: Erakogu

Fotol: Rait Milistver

Copywriteri töö on viimase 25 aasta jooksul teinud läbi kaks suurt muutust, märksõnadeks internet ja sotsiaalmeedia.

Internetieelsel nö reklaami klassikalisel ajastul, mille
esindusfiguurideks on tänase päevani David Ogilvy, Leo Burnett, Don Belding,
William Bernbach, John Caples jt, vajasid copywriteri kätt tosin erinevat tüüpi
turundusmaterjali, alustades otsepostist kui copywritingu kõige
“madalamast” ja lõpetades TV-stsenaariumi kui kõige
“kõrgema” vormiga. Internetiajastu ja Google’i saabumine lisasid tekstipõllule
üha uusi vagusid, kuid plahvatuslikult muutis copywriteri igapäevatöö olemust
sotsiaalmeedia võidukäik.

Copywriteri tööjärje laienemise ja mitmekesistumisega on
käinud käsikäes ka spetsialiseerumine. Eesti copywriterite grupiga on
praeguseks liitunud nii täisturundusagentuuride tekstikirjutajaid,
sotsiaalmeedia sisuloojaid kui ka neid, kes oma Facebooki-profiilis või
teenuselehel rõhutavad tekstiloomepädevust mõnes konkreetses funktsioonis,
keskkonnas või tekstiliigis, olgu see siis SEO-copywriting, Facebooki
copywriting või blogitekstide kirjutamine.

 

 

Copywritingust on saanud „kolmas kirjaoskus“

 

 

Täna on copywriting ligi 100 erineva turundustööriista või -taktika oluline komponent. Töö, mida tekstikirjutajalt tellitakse,
võib alata 20 tähemärgist ja ulatuda kümne minuti pikkuse video stsenaariumini.
Copywritingul on suur osa nii brändide personaalsuse loomisel kui ka nn
persoonibrändide kujundamisel.

Nii ongi reklaami klassikalise ajajärgu ühest erioskusest
saanud sotsiaalmeediaajastul sisuliselt “kolmas kirjaoskus”, mida
peaks vähemalt elementaartasandil valdama igaüks, kes midagi turundab. Ja see „midagi“ ei ole ammu enam ainult toode, teenus või bränd, vaid sama
hästi me ise.

Kõigile sõna!

Nagu ka Facebooki-grupi tutvustuses kirjas, on Eesti
copywriterite grupp kõigile reklaamis ja turunduses tegutsevatele
inimestele, kelle põhiliseks töövahendiks on sõna.

Joonisin alla „kõigile“, sest copy-grupi algatuse mõte on
ühelt poolt koondada selle ala tegijaid ja huvilisi infovahetuseks ning teiselt
poolt muuta meid kergemini leitavaks nende jaoks, kes parajasti seda
tööd-teenust vajavad; ning „sõna“, sest sellest kõik algab.

Ning lõppeks väljendab Kõigile sõna! kujundlikult ka
copywriterite grupi lubadust ja üleskutset.

Copywriterid on ka seni saanud oma asju arutada
disainerite või sotsiaalmeedia gruppide tiiva all, kuid teistes teemagruppides
on põhifookus siiski mujal. Grupi algatajana usun, et copywriting „kolmanda
kirjaoskusena“ on saanud sotsiaalmeediaajastul piisavalt „suureks“ teemaks, et
väärida omaette kohta, aega ja just sellest huvitatud inimesi.

Teemasid, mida Eesti copywriterite grupis arutada, on
palju. Turundajad on oodatud vahendama just neid momente oma igapäevatööst, kus
hea copywriting võiks vajalikke muutusi esile kutsuda ning loomulikult küsima
kõike, mis meelel ja südamel (lisaks hinnapäringutele). Freelancereid ja
agentuuride copysid-creative’e kutsun jagama oma töid, tööde tausta ja
kogemusi.

Julgen kinnitada, et ükski teemakohane küsimus pole rumal
ning veel vähem on õigustatud kartus, et keegi teine sinu jagatud info põhjal
liiga targaks saab. Kollektiivne ajumuskel liigse tarkuse ees ei värise!

Vaata: Eesti copywriterite grupp

Rait
Milistver

Happy Writer

Eesti copywriterite grupi algataja Rait Milistver on copywriter ja CD aastast 1995. Töötanud reklaamiagentuurides Omnes, Vatson&Vatson, Baltic FCB, DDB Eesti, Tank ning võitnud agentuuride koosseisus üle paarikümne reklaamiauhinna. Täna freelance copywriter ja turunduskonsultant.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt