PORTFOOLIO: Optimist Creative’i loovjuht Siim Nikopensius

Esimene lugu uuest sarjast, kus TULI tutvustab turundusmaailma teravamaid pliiatseid ja kirkamaid kriite läbi nende tööde. Otsa teeb lahti neli aastat järjest Kuldmunal Aasta Agentuuriks valitud Optimist Creative’i loovjõud Siim Nikopensius, kes on võitnud kohalikelt ja rahvusvahelistelt loovkonkurssidelt kokku üle 50 auhinna.

Siim Nikopensius

CV

 

  • Loovjuht & partner @ Optimist Creative
  • Sündinud 09.10.1983 Tartus
  • Kool: Miina Härma Gümnaasium
  • 2 failed attempts @ lavakas
  • Bakalaureus: Tartu Ülikool, Inglise keel ja kirjandus
  • Magister: Tartu Ülikool, Kirjalik tõlge
  • Töötanud kolm aastat inglise keele õpetajana
  • Abielus
  • 3 lapse isa
  • Allergiline kasside vastu
  • Võitnud üle 50 auhinna Eesti ja rahvusvahelistelt loovkonkurssidelt

 

INTRO

 

Hetkel, kui ma neid sõnu kirja panen, on hilisõhtu. Edukas esitlus on seljataga ja usk, et presenteeritust vormub lõpuks kihvt projekt, tugev. See on hea tunne. Tuletab alati meelde, miks ma seda tööd armastan. Et mind käivitavad võimalused luua midagi erakordset. Ja laseb unustada, kui frustreeriv on, kui su kõrval või teisel pool lauda istub keegi, keda need võimalused ei huvita.

 

Ma väga loodan, et praegune madalseis turunduses ei ole uus reaalsus ja liiga paljud brändid ennast ise konkurentsist välja ei lülita. Et rohkematele inimestele jõuab kohale – töö, mida loovagentuurides brändidega tehakse, loob tohutult palju väärtust. Pikaajalist, mõõdetavat ja käegakatsutavat. Kompetentseid inimesi, kes omaksid piisaval hulgal kogemust ja motivatsiooni, et seda tööd kõige kõrgemal tasemel teha, ei ole meil jalaga segada. Seetõttu on mul alati kahju, kui Eesti agentuurides töötavate tippspetsialistide panust marginaliseeritakse või seotakse see lahti ettevõtete ärilisest edust. Hoidkem ning tunnustagem neid talente, kes omavad seda imetlusväärset annet teie brände läbimõeldult ja huvitavalt käsitleda.

 

Kuidas need head tööd siis sünnivad? Hästi oluline on ennast usaldada, võtta vastutus ja mitte karta otsustada. Aga veelgi olulisem on mõista, et üksi ei tee sa midagi. Elus on üldse vähe asju, mida ma täiesti üksi teha tahaks – kõik minu parimad tööd on sündinud kellegagi koos. #feelingblessed

 

TÖÖD

 

Isukas

 

Olin siis veel copywriter. Vanamehe multika tegijad olid just esimese videoga välja tulnud. Mina selle lummuses. Samal ajal potsatas Ikeast tellitud töölauale uus bränd Isukas, reklaamitavateks toodeteks vanad head keeduvorstid, viinerid ja sardellid. Swipe right. Match.

Sündis teos “Kuš mu voršt on?”:

Tulemustest väga palju rääkida ei oska, sest pärast esimese reklaami eetrisse minekut avastas kliendipoolelt keegi ülemus, et kuna seesama vanamees läheb ühes teises videos lehma sisse magama, et sooja saada ning avastab hommikul, et lehm on ära surnud, ei saa see nende brändile hea olla. Tegelikult oli meil teinegi telereklaam valmis tehtud, aga minu mäletamist mööda see eetrisse ei läinudki, sest kliendil oli hirm liiga suur, mis kõik juhtuda võib. Täna võib öelda, et oleks pidanud edasi tegema. Tervitused @ Mikk Mägi ja Peeter Ritso!

 

Super kõnekaardi rebrand

 

Minu pjervõi töö loovjuhina. Periood, kus mu silmad tööl esimest korda maksimaalse heledusega põlesid. EMT portfelli kuuluv Super kõnekaart vajas rebrändi, sest olemasolev positsioneering ei töötanud. Andsime Superile uue välimuse ja hakkasime tegema viraalsetest YouTube’i videotest reklaame millesarnaseid keegi varem näinud ei olnud. Väga fun protsess. Top tiim – shoutout to Maarit Mäeveer ja Martin Härmsalu. Top klient – shoutout to Silver Koppel ja Rasmus Nurk.

 

“See tehti ära”:

 

 

“Nii ilus:

 

 

“Ära mõtle, kohe ütle”:

 

“Ma ütlen hurraa”:

 

 

Koit Toome featuring Super kõnekaart:

 

 

Tulemused olid õnneks samuti väga head, saime sihtrühmale ilusti pihta ja Superi langeval turul kasvama.

 

Osta jõuliselt!

 

Olin suhteliselt värskelt Coopi loovjuhiks saanud ja polnud kindel, kas sealkandis ka jaburamat sorti ideid ollakse valmis vastu võtma. Õnneks oldi.

 

“Osta jõuliselt!”:

 

 

Vist viimane reklaam, mille Arun Tamm ja Andres Kõpper co-directisid. Parandagu nad mind, kui ma eksin. Hea paroodiahuumor läheb alati peale. Kõigi rõõmuks kajastus see ka tublides müügitulemustes.

 

Coop Eesti positsioneering

 

Tõenäoliselt kõige laialdasema mõjuga ja edukam brändi positsioneering, mida olen loovjuhtinud. Mitte midagi tohutult loovat, aga strateegiliselt täiesti kümnesse – jaekaupluste kett, mille missioon on hoida elu igas Eestimaa nurgas. Eristub selgelt konkurentidest, on väga usutav, annab tugeva argumendi brändi eelistamiseks.

 

“Hoiame elu igas Eestimaa nurgas”:

 

 

Neli aastat tagasi paika sätitud pikaajalise plaani tulemusena on toona pisut tolmune Coop tõusnud tänaseks Eesti meeldivaimate brändide TOP 3-e. Oma panuse sellesse on andnud suur hulk Optimiste ja Kuukulgurlasi.

 

Coop Panga tulemine

 

Loominguliselt üks mulle kõige südamelähedasematest projektidest. Mäletan, kuidas seda koos Kuukulguriga mõtlesime ning jõudsime ühe suunaga Rahnu saareni. Esimesed arvamused väljastpoolt mõtlejateringi olid: “Võib-olla kõik ei tee narkootikume, et seda mõista?”. Ka esimesel esitlusel suurele ringile oli nii mõnigi kõhkleja, aga õnneks need, kes toetasid, olid ka need, kelle arvamus kõige enam maksis. Kõige suurem tunnustus läheb minu poolt siinkohal Coop Panga toonasele turundusjuhile Tiina Talile, kes nägi selles idees potentsiaali ja leidis endas nii palju julgust, et sellega lõpuni minna.

 

Case study:

 

 

“Rahnu saar”:

 

 

“Kaart, mis muudab poeskäigud soodsamaks”:

 

 

“Sularahakriis”:

 

 

“Saab”:

 

 

Making of Rahnu 2:

 

 

Valmis saanud Rahnu saar leidis kiirelt palju poolehoidjaid ja õigustas ennast suurepäraselt ka äriliselt. Seda veidrat, aga täiesti geniaalset maailma on aidanud ehitada suur meeskond andekaid inimesi eesotsas selliste korüfeedega nagu Priit Aus, Rain Tolk, Andres Maimik, Mihkel Soe ja Getter Vahar. Kõikide tükkide õigesse kohta langemise eest vastutasid AD Karen Poimu ja projektijuht Maris Teder.

 

Coopi tööandjabränding

 

Öeldakse, et asendamatuid inimesi pole olemas. Meie siiski leidsime nad üles. Nad töötavad Coopis. Koorub kontseptsioon, millel on tugev sidusus Coopi põhibrändi positsioneeringuga.

“Asendamatud inimesed”:

 

 

Case study:

 

 

Strateegia aitas paika sättida Magnus Lužkov. Produktsioon taas Kuukulgur. AD asendamatu Karen Poimu ja projektijuht asendamatu Maris Teder.

 

Coop Pank ärikliendile

 

Teemakäsitlus, mis mind ennast väga liigutas. Tol ajal väga paljude eestlaste lugu, kus isa töötab Soomes, aga pere elab Eestis.

 

“Töö Soomes, kodu Eestis”:

 

 

Beautiful storytelling by Ove Musting.

 

Kogud hoogu?

 

Üks übertulemuslik laenukampaania, kus sõnu polnud vaja.

 

“Kogud hoogu autoostuks?”:

 

 

“Kogud hoogu reisileminekuks?”:

 

 

Produktsioon by Kuukulgur.

 

Telia ärikliendile

 

Väikeettevõtjaid kõnetav maailm, mida juhib mees, kes pole ülemus vaid juht. Hästi mänguline ja elujõuline kontseptsioon, mille kallal on puhas rõõm ka edaspidi toimetada.

 

Telia äriklient “Üks koht”:

 

 

Directed by Rain Tolk.

 

Kalevi kommikarbid

 

Ilus lugu, mis sai alguse sellest, et Kristi Männik kutsus meid Kalevi põhibrändi panustama. Esimesest tööst, mille koos tegime, sündis minu kõige kõrgemalt auhinnatud reklaam – muuhulgas hõbe @ Epica Awards.

 

“Kui panused on kõrged”:

 

 

Produced by Get Shot Films, directed by megatalented ja superpõhjalik Helen Takkin.

 

Telia imago

 

Parim asi, mis eriolukorrast sündis. Esmakordne kogemus, kus filmisime kogu reklaami telefonidega ja distantsilt. Pikk protsess, aga oi-kui-rewarding lõpptulemus. Good vibes only.

 

“Katkematu side kodus”:

 

 

Produktsioon by Get Shot Films ja režii Helen Takkin.

 

Siim Nikopensius

Optimist Creative


Optimist Creative ja Kuukulgur on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 78 ettevõtet.

Kõik uudised