31.08.2020

PORTFOOLIO: Elisa Eesti turunduse valdkonna juht Karin Kanepi

Kolmas lugu sarjast „Portfoolio“, kus TULI tutvustab turundusmaailma teravamaid pliiatseid ja kirkamaid kriite läbi nende tööde. Ülevaade ligi 12 aastat Elisa turundust vedanud Karin Kanepi ja tema meeskonna ühel või teisel viisil Eesti turgu muutnud tegudest.

Karin Kanepi
Elisa Eesti turunduse valdkonna juht Karin Kanepi. Pildistas: Jake Farra.

CV

  • Elisa Eesti turunduse valdkonna juht
  • Sündinud 27. septembril 1977 Tallinnas, suurema osa lapsepõlvest elanud Haapsalus
  • Turunduse juhtimise bakalaureus ja magister, EBS
  • Abielus, 1 lapse ema
  • On olnud hobuseomanik ja harrastusratsutaja
  • Mängib täitsa OK tasemel tennist
  • Jah, on küll Kaia Kanepi õde
  • Hedonist ja minimalist
  • 2019. aasta Eesti Turundustiimi tiitlivõitja

Ühel heal päeval, varustatud värske nuppudega Nokia nutitelefoniga, asusin ennast väikese ärevustundega uuel töökohal sisse seadma. Mõne päeva pärast oli kavas uutele töötajatele mõeldud koolitus ning mäletan, et tundsin heameelt, et saan kohe nii kiiresti kogu ettevõttest hea pildi ette. Koolituse ajakavasse süvenedes avastasin, et olen hoopis ise märgitud esimeseks esinejaks, kes kõikidele uutele töötajatele Elisast rääkima peab. Ütleme nii, et sisseelamine läks väga kiirelt.

Läksin ma Elisasse 11 aastat tagasi ajutiselt. Mul polnud aimugi, mis mind ees ootab. Selgus, et tegemist oli minu jaoks turundaja unelmate töökohaga, kus on olnud võimalik teha väga suuri ja erilisi projekte.

Elisa on minu ajal muutunud mobiilkõne pakkujast digitaalse meelelahutuse pakkujaks. Minu tiim teeb igal aastal keskmiselt 100 reklaamikampaaniat, lisaks on mu laualt aegade jooksul läbi käinud mitmeid uute teenuste turuletoomisi, mõned brändivärskendused, uute teenusvaldkondade turuletoomised, esinduste kontseptsioonid, strateegiate väljatöötamised jne. Kõiges ei osale kaugeltki mina ise, mu ümber on suurepärased inimesed, kellega koos seda tööd koos teen.

Turuolukord emafirma juures Soomes ja siin on erinev ning meie teenused ei ole 1:1 sarnased. Meil on olnud au nautida vabadust otsustada kohalike turundustegevuste ja brändifookuste üle ise.

Allpool väike osa ühel või teisel viisil turgu muutnud tegudest.

Elisa Mint: alati värske ja üle Eesti internet

2010. aasta algus oli aeg, mil telekomid tegid üksteist tögavaid võrdlevaid reklaame. Elisa oli kolmas operaator, meid ei mainitud. Üks mu esimesi suuremaid projekte, mis pidi Elisa taas huvipakkuvaks tegema, oli mobiilse interneti turule toomine.

Mobiilne internet oli keeruline ja kallis teenus. Inimesed ei teadnud, kui palju neil mahtu vaja on ning ei osanud pakette valida. Modemid neti kasutamiseks olid kallid. Leidsime, et mobiilsest netist saab tulevikuteenus ning otsustasime võtta selles vallas turgu juhtiva rolli. Tegelesime kõikide murekohtadega ning muutsime interneti kättesaadavaks kõigile, pakkudes nii soodsamaid hindu, prooviaega kui ka tasuta seadmeid. Keegi meist ei teadnud ette, kui suurele muudatusele me tol hetkel alla kirjutasime. Elisa MiNT’ist sai edulugu, mis jättis meie võrgujuhi ahhetavalt võrgukasutuse numbreid vaatama ning klientide jaoks võrdsustus MiNT kogu mobiilse interneti kategooriaga.

Loovagentuur: Brilliant.

Elisa Raamat: uus nutikas viis teha teada-tuntud asju

Enne Elisa Raamatut sai eestikeelseid e-raamatuid osta vaid tükikaupa. Elisa Raamatu turuletuleku ajal 2014. aastal olime saanud maha Eestis ainulaadne äpiga, mis pakkus lugejale soodsa kuutasu eest võimalust lugeda nutitelefonis ja tahvelarvutis rikkalikus valikus eestikeelseid e-raamatuid – just nii palju kui tahad, ilma piiranguteta. See oli ühtlasi Elisa esimene äpp ning mul õnnestus selle väljatöötamisel algusest peale kaasa lüüa. See projekt oli verstapost, millest sai Elisas alguse start-upilik tegutsemisviis ning ka turunduslikult uute mõtteviiside juurutamine.

Tänaseks on Elisa Raamat palju edasi arenenud ja lisaks raamatute lugemisele saab seal neid nüüd ka kuulata, lisaks lugeda ajakirju ning lahendada ristsõnu.

Loovagentuur: DDB Eesti.

Elisa uued esindused

Aastaks 2014. olid viimati 2009. aastal uuendatud Elisa esindused väsinud ja aegunud, neis puudus kiiresti arenevale telekommunikatsioonivaldkonnale omane elu ja põnevus. Elisa oli olnud viimastel aastatel edukas ja kiiresti kasvav ettevõte, mille teenused ja seadmed olid muutunud üha kvaliteetsemaks ja nutikamaks, aga esindustes see kõik ei peegeldunud. Soovisimer luua Elisale esindused, mis muudaks klientide jaoks viibimise seal põnevamaks ning lihtsustaks müügitööd. Minul oli erakordne võimalus seda projekti juhtida kontseptsiooni väljatöötamisest esimeste esinduste valmimiseni.

Ajaliselt langes uute esinduste turuletulek kokku Elisa logovahetuse projektiga ja nii otsustasimegi siduda see ka uue logo tutvustamisega. Esimene uue kontseptsiooniga Elisa esindus avati Ülemiste Keskuses 15. oktoobril 2014.

esindused

Kui uute esinduste üldilme hoiab sarnast joont Elisa kontserni esindustega, siis iga mööbliese ja esinduste ülesehitus on Eesti jaoks eraldi loodud. Võrreldes kontserni esindustega soovisime paremat funktsionaalsust, suuremat tehnilist integreeritust ning kaasaegsemaid digitaallahendusi. Peamiseks deviisiks sai nutikas digitaalne kommunikatsioon. Meie uutes esinduses olid kõik reklaamid ja hinnasildid digitaalsed ja tsentraalselt hallatud ning väljapandud seadmed elasid – neil oli reaalselt pilt ees. Selliseid lahendusi siis teised veel meie valdkonnas ei kasutanud. Ka nüüd,  aastaid hiljem peetakse Elisa esindusi kaasaegseiks ning põnevaiks.

Starman ja Elisa – elu on elamust väärt

Starmani ostuga algas Eestis Elisas täiesti uus ajastu. Tänu kahe ettevõtte liitmisele ja brändistrateegia väljatöötamisele oli 2017. aasta mu tööelus väga huvitav aeg, mil tegelesin kahe suure brändi turundamisega. Starman ei olnud veel Elisaga integreeritud ning koduteenuste turundustegevus käis endiselt Starmani alt. Tuli toimetada Starmanis väljakujunenud protsesside järgi, mis olid Elisast „mõnevõrra“ erinevad ja nii oligi mul nagu kaks eraldi töökohta. Starmaniga tegelemise aegadest lisandus mu kogemustepagasisse edukas vabalevi kampaania. Nimelt otsustasid TV3 ja Kanal2 vabalevist lahkuda ning algas jaht vabalevi klientidele. Selle kampaania ajal oli Starmanil kasutada juba Elisa tugi ka müügivõrgu näol. Ülimalt edukaks kujunenud kampaania raames liitus Starmani TV teenusega üle 20 000 kliendi (mida on palju). Lisaks vabalevile töötasime Starmani tiimiga ka Starmani uue TV turule toomise kallal, millest sai mõne kuu möödudes Elisa Elamus.

Loovagentuur: Optimist Creative.

Elisa Elamusega muutus meie strateegia kardinaalselt. Elisa eesmärgiks sai nr 1 meelelahutus- ja telekommunikatsiooniteenuste pakkuja positsioon. Sellest lähtuvalt vajas uuesti defineerimist ka Elisa Eesti bränd. Meelelahutusettevõte vajas ka ka meelelahutaja kuvandit, mida Elisal seni polnud. Napilt 23% meie sihtrühmast pidas Elisat meelelahutuslikuks ja see oli meie uuringus väikseima osakaaluga märksõna, mida Elisale omistati. Uus meelelahutuslik Elisa lansseeriti 16. jaanuaril 2018. Sellest ajast alates on meelelahutuslikkus olnud osa meie igapäevategevustest. Seda annavad edasi nii meie taktikalised kampaaniad kui ka tööandja bränding. Lisaks mitmele kuldmunale on seda case’i tunnustatud ka 2018. aasta bränditeo auhinnaga.

Loovagentuur: Tank.

Tänaseks päevaks on meelelahutuslikkus saanud Elisa brändi osaks, see on üks sagedamini Elisaga seostatavatest märksõnadest. Meie reklaamide ja brändi meeldivus on aegade kõrgeimal tasemel.  Elisa on eraklientide seas nii turuliider mobiilsides kui ka üks suurematest TV teenuse pakkujatest. Nüüd mainitakse meid konkurentide reklaamides. Võtame seda kui komplimenti.

elisa logo
Elisa uus peakorter

On hetkel töös. Hipodroomi kvartal. Sellest ei saa veel rääkida.

Karin Kanepi
Elisa Eesti turunduse valdkonna juht


Elisa Eesti, Optimist Creative ja Tank on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 80 ettevõtet.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt