Optimisti loovjuht Siim Nikopensius: Kõige paremad mõtted elus tekivad kaine peaga

Kust tulevad
head mõtted? Hea mõtted
tulevad selge peaga. “Ärge tarvitage erinevaid aineid, see ei muuda teid
loovamaks,” hoiatab Optimist Creative’i loovjuht Siim Nikopensius. “Tarbige parem erinevat sisu, et saada ideid,
kuidas lugusid jutustada.”

Fotol: Optimisti loovjuht Siim Nikopensius

2.
oktoobril toimus TLÜ reklaamitudengitel kohtumine kohtumine loovjuhiga. Seekord
käidi projekti “Loovkursus” raames külas Optimist Creative’is, mis on valitud
kolmel järjestikusel Kuldmunal Eesti Aasta Agentuuriks. Baltikumi agentuuride edetabelis on Optimist teine. 

Siim Nikopensius
on Optimist Creative’is nii loovjuht kui partner. Kuna loovtöö vajab vaikust,
ei kuula Siim kunagi autos raadiot, vaid kasutab seda aega mõtlemiseks.
Mõnikord kuulab ta taustaks ka muusikat, näiteks Arvo Pärti. Loovidee
väljatöötamise lõpufaasis paneb ta aga mängima ideega haakuva muusika.  

Kuidas olla
loov?
Kuula Siimu
nõuandeid tudengitele (44 minutit):

KOKKUVÕTE 

Mis on
Optimist Creative?

Loovagentuur Optimist Creative, kus töötab 26 inimest, on osa Optimist
Groupist, kuhu kuulub 8 ettevõtet – lisaks Optimist Creative’ile ka
digitoodete valmistaja Optimist Digital, suhtekorraldusbüroo Optimist Public,
3D ja animatsioonistuudio Optimist Motion, trükifirma Print Link, bännerivalmistaja
Web Shark, üritusturundusfirma Optimist Live ja produktsioonifirma Get Shot
Films. Klientidest teenindab Optimist Eesti mõistes suurkliente, näiteks Tallink, Coop, Kalev ja Telia. 

Kokku tegutseb
Optimistis 4 tiimi, igaühel neist oma loovjuht ja projektijuht, lisaks kaks
kuni kolm AD-d. Strateegid, loovkirjutajad ja digispetsialistid on tiimide
ülesed. Kogu Optimisti struktuur on lapik, mitte hierarhiline. Ideid
genereerivad Optimistis loovjuhid ja loovkirjutajad, sõltuvalt kliendist ka
AD-d.  

Kuidas näeb
välja tööpäev Optimistis?
Toimub palju lühikoosolekuid, kus põrgatatakse iseseisvalt välja töötatud
ideid kolleegidega. Lisaks toimuvad kohtumised klientide ja
koostööpartneritega.  

Kuidas Siimust
reklaamilooja sai?
Alguses glamuuri
ei olnud, teekond oli konarlik. Siim õppis tegelikult Tartu Ülikoolis inglise
keelt ja kirjandust, tegi magistrikraadi suulises ja kirjalikus tõlkes. Enne
agentuurimaailma sukeldumist töötas ta Tartus õpetajana ja tõlkijana. Kuna õpetajad
said 10 aastat tagasi vähe palka, pidi Siim suvel ehitustel tööl käima, kuni ta
ühel hetkel kuulis, et Tallinnas saab reklaamiga raha teenida. Saabuski
murdepunkt, Siim kolis Tallinna ja kandideeris kõikidesse Eesti agentuuridesse
tööle. Ainus inimene, kes talle vastas, oli Urmas Lilleorg Divisionist ja sinna
Siim tööle läkski. “Bluffisin ennast tööle,” muigab ta praegu. Peale viit
Divisionis veedetud kuud läks Siim Optimisti, kus töö klappis, kõik olid
noored ja näljased algajad. 

Siimu esimene töö
Optimistis oli Super kõnekaardi autotuunitud reklaam: 

Oma viimase aja
töödest tõstis Siim esile Kalevit:

Ideed, kus laps
palub isal otsida peresse uus ema, ei olnud kliendile lihtne “maha
müüa”, aga klipp osutus edukaks ja on Optimistile mitmetel
loovkonkurssidel ka auhindu toonud. Algne idee oli muuseas depressiivsem, aga
siis muudeti taktikat – tüdruk pandi klipis isale motiveerivaid ja optimistlikke
lauseid ütlema. “Meil on veel palju õppida välismaalt, kuidas tuua reklaamidesse
sotsiaalseid teemasid, olla elulisem,” ütles Siim.
 

“Kui leiate omale koostööpartneriks tugeva turundusjuhi, siis hoidke ja tunnustage teda, sest ta on suur väärtus” soovitas Siim. 

Milline on tugev turundusjuht? “Inimesed,
kes suudavad iseseisvalt võtta vastu otsuseid, mitte ei käi neile mööda maja
kinnitust otsimas, et oma ärevust maandada, on head turundusjuhid,” vastas
Siim. “Soovitan hoida otsustusprotsess väikse tiimi sees, mitte ideede
nurkade maha lihvimisega tegelda. Küsi arvamust neilt, kel on piisavalt
kogemust ja pädevust sulle nõu anda”.  

Kust tulevad
head mõtted?
Hea mõtted
tulevad selge peaga. “Ärge tarvitage erinevaid aineid, see ei muuda teid
loovamaks,” hoiatas Siim. „Tarbige parem erinevat sisu, et saada ideid,
kuidas lugusid jutustada.“ 

Kuidas tunda
ära, kas idee on hea?
„Kuula,
süvene teemase, ja alles siis avalda arvamust. Teadmine, mis töötab, tuleb
kogemusega. Mingit valemit ei ole – pinguta ja tee paremat tööd!“ 

Miks on
reklaamitöö oluline?

“Meil kõigil on võimalus läbi selle töö kutsuda ühiskonnas esile
muutusi,” vastas Siim. Kui mitmed agentuurid läbi mitmete brändide teevad
oma tööd eetiliselt, siis aasta aastalt läheb olukord paremaks. Elu Eestis
muudab paremaks ka see, kui tänu agentuuridele Eesti ettevõtete konkurentsivõime
maailmas tõuseb.“ 

„Kuigi me pole
harjunud nii mõtlema, siis Eesti loovtööstuse kvaliteet on tegelikult väga
kõrge,“ kinnitas Siim, toetudes Optimisti kogemusele Berliinis – nimelt
investeerib Optimist hetkel aktiivselt oma agentuuri käivitamisse Saksamaa
pealinnas. 

Mis
motiveerib?

“Tähtaeg, sest see viib kiiremini sihile,” ütles Siim. Keskmine idee
välja töötamise aeg on üks nädal, aga loovjuhi laual on korraga mitu projekti,
seega need kattuvad. Soovitus: “Esita endale suuremaid väljakutseid. Nõua
endalt oma tegevuse lahti mõtestamist, Optimist näiteks just seda Berliini
rahvusvahelisele turule sisenedes teeb”. 

Soovitused
agentuuris töötamiseks:
 

  • Ole enda vastu
    aus. Tee seda tööd, sest sa tahad seda teha. Muidu ei tule midagi välja.
  • Arvesta, et kõiki
    sinu ideid ja töid hakatakse elu lõpuni arvustama. Harju sellega.
  • Arenda
    enesekindlust, aga samas empaatiavõimet.
  • Õpi ülikoolis reklaami,
    nii saad märksa parema stardipunkti. Aga arvesta ka Viljandist, Tapalt ja
    Tartust tulevate isehakanud ambitsioonikate konkurentidega.
  • Õpi võtma
    vastutust.
  • Käitu nii, et
    teised saaksid sinu peale loota.
  • Ole normaalne
    inimene, ära mängi võimumänge, ära keera käru, ära solvu.
  • Kõige paremad
    mõtted elus tekivad kaine peaga. 

“Loovreklaam” on TLÜ reklaami ja
suhtekorralduse õppekava osa, kus Imagine TBWA loovjuht ja partner Sven Luka
ning Utopia kaasomanik ja loovjuht Alvar Jaakson teevad tudengitele nö
agentuurisimulatsiooni. Tudengid lahendavad nii reaalseid kui väljamõeldud
briife ja pakuvad loovlahendusi, mida nad lõpuks ka oma portfoolios kasutada
saavad. Kolme kuu vältel külastatakse ka mitmeid Eesti tippagentuure, kus
tudengitel avaneb võimalus vestelda loovjuhtide, copywriterite ja teiste valdkonna
ekspertidega.  

Loe ka: Projekt “Loovreklaam” viib
tudengid koolipingist reaalsesse reklaamimaailma
.

Kokkuvõtte tegi: Silja Oja, TULI
Filmis: Sven Luka, Imagine TBWA

Optimist Creative ja Imagine TBWA on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. 

Kõik uudised