Nutioluline elu – kuidas nutune aeg nutikaks pöörata?

“Keerulised ajad toovad kaasa raskeid valikuid ning tihti lööb ärtuemand turunduseelarvel esimesena pea maha. Kärpimine on teatud situatsioonides vältimatu, aga pöördumatu peade lendamine võib hetkelise päästmise pikaajaliselt kahjulikuks pöörata,” kirjutab Leadoo Marketing Technologies Eesti juht Taivi Koitla.

Fotol: Leadoo Marketing Technologies Eesti juht Taivi Koitla

Enneolematult keeruline olukord on
mõjutanud meid kõiki. Eriolukord on lainetanud üle, jätmata puutumata
eraelulised valikud, ettevõtted, kultuuri- ja mittetulunduslikud tegevused.
Paljud seisavad raskete valikute ees, kas ja kuidas edasi minna. Ainus kindel
asi on praegu see, et mitte miski pole kindel ja keegi ei tea, kui kaua see
olukord kestab. Tõenäoline on ka see, et need, kes maruaja möödumist oodates kivile
kükitama jäävad, ei pruugi enam ärilises vaates jalgu sirgu ajada. Ja üsna
tõenäoline on ka see, et sotsiaalne eemaldumine senisest reaalsusest pea
terviklikult nutiellu mõjutab jäädavalt ka meie harjumusi, kuidas ja mida me
tarbime.

Nutielu on põhireaalsus

Olukorras,
kus paljud tegevused on peatatud, füüsiline ligipääs harjumuspärastesse
kohtadesse piiratud ja sotsiaalsest distantseerumisest on teadmata perioodiks
saanud igapäev, on toimivad veebikeskkonnad olulisemad kui kunagi varem.

Seni niigi
pidevas kasvus olnud veeblemine tõi Quantum Metricsi poolt läbi viidud uuringu
tulemusena möödunud kuul Ühendriikides veebiostude kasvu 52% ja konversioonimäära
kasvu 8,8%.

Convertali
digistrateegid käsutavad kõiki digisse. Hästi, meil on veebikeskkond, teeme
läbimõeldud investeeringuid, et külastajad veebilehele meelitada. Aga
sealt edasi? Kas konversioonimäär on piisav? Chet Holmes teab, et enamus külastustest
on passiivsed – vaid 3% on valmis kohe ostma ja 6-7% on ostuotsusele avatud. Ülejäänud vajavad
interaktiivse kontakti võimalust, et uitamisest tulemus saaks. Leadoo Marketing
Technologies kliendibaasi uuringud näitasid, et möödunud nädala alguses kasvas
veebikeskkondade külastatavus 223% ja konversioonimäär 55% võrreldes sellele eelnenud perioodiga. Veeb on uus reaalsus ja paljudele praegu ainus
tegutsemisvõimalus. Kuidas nutiolu eluliseks kontaktiks vormida? 

Tulemuseks juhitud kontakt

Lahendused tulemuste parandamiseks, kontakti
hoidmiseks ja klienditeeninduse töökoormuse maandamiseks on olemas. Leadoo Marketing
Technologies on võtnud missiooniks luua parim võimalik kontakt ettevõtete ja
nende klientide vahel läbi interaktiivsete suhtlusbotide, mille tulemuslikkus
on laialdast kinnitust leidnud. Näiteks vormis Soome telekommunikatsiooni
ettevõte Moi Mobiili 85% botlemistest müügitehinguteks. Kui müügikontaktide kasvatamine pole
konkreetse ettevõtte fookuses, on eriolukorras esmase ja operatiivse info ning
klienditeeninduskogemuse parendamine samuti ülioluline. Statistika näitab, et
lehesisene bot, mis pakub interaktiivset suhtlusvõimalust, on tavapärasest
jutubotist märkimisväärselt tõhusam. 30% – 100% konversioonimäära
kasv on Leadoo MT klientide veebikeskkonnas saanud tavaks. Ettevõtte pälvis
tulemusliku ja kasutajasõbraliku teenuspaketi eest sel kevadel ja Soome parima
start-upi tiitli turundustehnoloogia kategoorias. 

Kui palju
on neid ettevõtteid, kes saavad öelda, et neil pole tulemuslikumat lahendust
vaja?

Kuidas
nutune aeg nutikaks pöörata? 

Eelmises plokis käsitletud lahendus või lahenduste
pakett peaks olema iga veebikeskkonna elementaarne osa. Aga lisaks sellele
tasub:

  • Vaadata
    üle senised protsessid ja teenuspaketid
    – käes on pöördumatu muutuste aeg ja
    sellega tuleb proovida kohanduda – olla näoga oma kliendi suunas, et muutunud olukorra,
    ootuste ja vajadustega kaasas käia.
  • Olla
    julge ja märgatud
    keerulised ajad toovad kaasa raskeid valikuid ning
    tihti lööb ärtuemand turunduseelarvel esimesena pea maha. Kärpimine on teatud
    situatsioonides vältimatu, aga pöördumatu peade lendamine võib hetkelise
    päästmise pikaajaliselt kahjulikuks pöörata. Parem rakenda meeskonda loovamalt
    mõtlema, rohkem eksperimenteerima ja paremaid lahendusi leidma.
  • Teha taastumisplaane me oleme kriisis. Pole mõtet salata. Ent
    ootama pole mõtet jääda. Kaasa oma tiim ja tehke valmis plaan B, plaan C.
     

Taivi Koitla
Leadoo Marketing Technologies Eesti juht

Kõik uudised