Kõik uudised

Nike' "Dream Crazy" võitis Cannes Lions 2019 Outdoor Grand prix

USA ühiskonnas furoori tekitanud ja mõned ärritunud tarbijad isegi Nike' tosse põletama ajanud välimeedia kampaania "Dream Crazy" võitis esmaspäeval loovusfestivalil Cannes Lions välimeedia kategoorias peaauhinna. Kampaania agentuuriks on Wieden+Kennedy Portland.

Pildil:  Nike' kampaania "Dream Crazy", mis kujutab jalgpallur Colin Kaepernicki

Nike valis oma loosungi “Just do it” 30. aastapäevaks valminud reklaami ameerika jalgpalluri Colin Kaepernicku, kes sai USAs kuulsaks hümni ajal põlvitamise tõttu. Kaepernick protestis politsei vägivalla vastu, mis ohustavat mustanahalisi ameeriklasi. Seega ei protestinud Kaepernick oma käitumisega mitte USA lipu vastu, vaid seisis võrdsete õiguste eest. Paljudele ameeriklastele see tegu ei meeldinud. Loe lisa: The Nike boycott over Colin Kaepernick explained

Nike' välimeediakampaanias kujutati Kaepernicku koos loosungiga “Believe in something. Even if it means sacrificing everything” (Usu millessegi, isegi kui selleks tuleb kõik ohverdada). Tegemist on viitega Kaepernicku kohtulahingule Ameerika jalgpalliliiga NFLiga, kes viskas ta liigast välja. Colin Kaepernick avaldas hiljem, et sai seoses USA hümni boikoteerimisega ka tapmisähvardusi.

Valik kuldlõvi võitnud töödest:

Üks kuldadest läks Venemaa agentuurile Leo Burnett Moscow. Nende sotsiaalkampaania "Koshogo" võitles Kõrgõztanis "traditsiooniliste pruudiröövide" vastu, mis tegelikkuses olid naiste suhtes toime pandud vägivallakuriteod. 


Kulla võitis ka Pompidou keskuse turunduskampaania "Souvenirs de Paris", mis kasutas turistide muuseumisse meelitamiseks nutikalt ära suveniiriäri tänavatel – nimelt sokutati Pompidou-kujulist nänni Pariisis kõikjale "päris" suveniiride sekka. Agentuur: Marcel Paris.


Tutvu kõigi välimeedia kategooria võidutöödega: Cannes Lions 2019 Outdoor

Cannes Lions on maailma suurim rahvusvaheline loovusvestival, mis toimub tänavu 17. – 21. juunini Prantsusmaal Cannes'is.

Silja Oja, Turundajate Liit
Liitu uudiskirjaga