21.09.2020

Milleks kaubanduskeskusele podcast saade? Trenditegijate esimesed sammud

Kristiine ja Rocca al Mare keskus alustasid suvel lindistama koostöös META Advisory ja Kõrvauss stuudioga podcasti Trenditegijad. Eestis on Kristiine ja Rocca al Mare esimesed kaubanduskeskused, kes sellise lisakanali endale lõid.

Helina Leif, Jonatan Karjus ja Helin Naska. Pildistas: Jake Farra.

Turundajad teavad, et iga uue keskkonna ülesehitamine on suur töö, mistõttu on alati mõistlik endalt küsida, kas saadav tulu ületab kulu ja kas hiljem on uue formaadi haldamiseks ikka piisavalt inimressurssi.

Podcasti tegemine on kahtlemata väljakutse, kuid Kristiine ja Rocca al Mare keskuste turundus- ja kommunikatsioonijuhi Helina Leifi sõnul on vaev seda väärt. „Oleme andnud endale väga selgelt aru, et uue keskkonna ehitamine võtab aega. See on järjepidev töö ja populaarsus ei tule üleöö. Algus on olnud igatahes paljulubav. Näeme iga uue episoodi pealt, et unikaalsete kuulajate arv kasvab. Kaugemad kuulajad paiknevad näiteks Põhja- ja Lõuna-Ameerikas,“ ütles ta.

Trenditegijate podcasti idee sündis vajadusest jõuda noorte inimesteni, kes traditsioonilist meediat sisuliselt enam ei jälgi. Levinumatel sotsiaalmeedia platvormidel on aga võitlus karm – Instagramis ja Facebookis on konkurents halastamatu, Snapchatis või Tik Tokis üha kasvav.

Podcast annab võimaluse siduda inimene loodud sisuga pikemaks ajaks, kui seda võimaldavad näiteks lühivideod või muu visuaalne graafika. Lisaks on see täiesti uudne reklaamiväljund ka keskuste rentnikele, sest episoodidesse on kaasatud ka nende esindajad. Parimad nopped meie vestlustest saatekülalisega on ilmunud ka meedias – seda nii Postimehes kui Delfi veebiportaalides.

Juunikuus alustanud podcast’il on täna juba üle 5 episoodi. Külas on käinud lohesurfar ja treener Kristiin Oja, näitleja Kristjan Lüüs, jumestuskunstnik Gerda Miller, muusikud Sander Mölder ja Eik Erik Sikk, Joel Juht ning paljud teised säravad inimesed.

Podcast annab inimestele võimaluse tarbida infot samal ajal, kui nad teevad midagi muud – näiteks trenni, sõidavad autoga, jalutavad tänaval, koristavad ja nii edasi. Seega tundus ainuõige võtta lisaks kõikidele visuaalsetele kanalitele kasutusele ka helimeedia,“ rääkis Leif.

Siiski lisas Leif, et nende soov ei ole teha podcast’ist puhtalt reklaamikanalit. „Pigem tahame rääkida ägedate ja inspireerivate inimestega, pakkuda huvitavat sisu ja läbi selle ka noori inspireerida. Rentnike kaasamine aitab meil episoodi teemale lisada eksperdivaadet ja reklaam on lihtsalt positiivne kõrvaltulem,“ täpsustas Leif podcast’i kontseptsiooni.

„Erinevate podcast’ide tegijatega oleme keskuste turundustegevustes tegelikult ka varasemalt koostööd teinud. Eelkõige just Kristiine keskuse puhul. Näiteks on meil toimunud Täitsa Pekkis podcast’i ja Tissidendi live salvestused, mida on saanud kõik keskuse külastajad kõrvalt vaadata. Kuigi nüüd on meil oma saade olemas, ei välista me sellist koostööd tulevikuski. Oleme headele mõtetele ja ideedele alati avatud.“

Leif tõi ühe podcast’i eelisena välja veel võimaluse siduda episoodide teemasid ka Cityconi jaoks menukaks osutunud imagoloogiliste ning kaasahaaravate kampaaniatega nagu „Super isa“ ja „Armastuse allee“. „Saame saatekülalistena kasutada tuntud isafiguure või tuua kuulatajateni mõne romantilise armastusloo,“ lisas Leif.

Trenditegijate podcast’i on võimalik kuulata Spotifys, Apple Podcastist, Google Podcastist ja teistest populaarsematest meediumitest. Trenditegijate saatejuhid on Jonatan Karjus (META Advisory), Helin Naska (META Advisory) ja Helina Leif (Citycon).

Podcast’i on võimalik kuulata näiteks SIIN.

Trenditegijad podcast on valminud koos kommunikatsiooniagentuuriga META Advisory.

Silja Oja, TULI


Citycon ja META Advisory on Turundajate Liidu (TULI) liikmed.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt