Magnus Lužkov: praegu on aeg olla suuremeelne

TULI juhatuse
liige, Optimist Creative’i juht Magnus Lužkov soovitab just praegu ette
valmistada ja viia ennast tippvormi selleks hetkeks, kui elu jälle täie
raginaga pihta hakkab. Paljude jaoks on see suur võimalus. Müügikommunikatsiooni asemel kasuta praegust kriisiaega brändikontseptsiooni loomiseks. Räägi kaasa teemadel, mis inimestele korda lähevad. Ole suuremeelne.

Fotol: Magnus Lužkov. Pildistas: Erlend Štaub.

Kuidas siis maitseb DAY 2 – THE NEW ERA?

Ma arvan, et paljud meie sektori inimesed kogevad hetkel
esimest korda elus, mida kaugtöö päriselt tähendab. Sellises mahus ja ulatuses,
ma mõtlen. Ma isegi nende hulgas. Karantiinis viibimine loob illusiooni, nagu oleks tegemist väljateenitud
puhkusega. Tegelikult on asi puhkusest kaugel. Kaugtöö on enesedistsipliini next
level shit

Kas tööd veel on?

Tööde maht väheneb hetkel 15-20% päevas. Projektid pannakse
ootele, kuna hetkel veel
valitseb teadmatus, kaua seisak kestab ja kuidas riik aitab. Viimase osas tuleb kohe-kohe lahendus
lauale, see võib ärakukkumiste taset veidi
leevendada. On siiski ka neid ettevõtteid, kes näevad seisakus võimalust
pühenduda taktikalise mudru asemel enda brändi korrastamisele. 

Millega sa soovitaksid ettevõtetel/brändidel seisaku ajal
tegeleda?

Iroonilisel kombel sai Optimist endale tänu pandeemiale ühe
olulise kaaluga väliskliendi. Kuna sündmusi hetkel ei toimu, siis palus üks
Londonis paiknev haridusmesside korraldaja meid appi oma brändi kohendama. Kuna
inimestel on tavapärase kiirustamise asemel nüüd aega süveneda, siis tasubki brändidel korraks peeglisse
vaadata ja muudatusi teha. 

Milles need muudatused võiksid seisneda?

Saab küsida endalt hulga küsimusi ja lasta kõigil olulistel
inimestel nendele vastata. Siis kasutada saadud infot näiteks uue
positsioneeringu ja sõnumite loomiseks. Samuti vaadata üle oma brändi või toote
välimus ja teha korda digitaalsed väljundid. Kokkuvõtvalt – viia ennast tippvormi selleks hetkeks,
kui elu jälle täie raginaga pihta hakkab. Paljude jaoks on see suur võimalus. 

Kas kommunikatsiooni üldse vahepeal teha ei saa?

Kodus aelevad inimesed viibivad palju seadmetes – peaks justkui hea aeg olema
reklaamide, artiklitega ja muu sisuga
silma jäämiseks. Samas ollakse tarbimisega hästi ettevaatlikud, et rahavarusid
võimalikult kauaks jätkuks. Seetõttu näen, et müügikommunikatsiooni asemel
tasuks seda aega pigem kasutada võimsate brändikontseptsioonide loomiseks ja
lansseerimiseks. Tavaliselt on see ajaline surve, mis takistab neid lõpuni
viimistlemast – nüüd seda
äkki justkui enam pole. 

Millised need võimsad brändikontseptsioonid on?

Võimsuse all pean ma silmas eelkõige brändide ideoloogilist
kvaliteeti. See on võimalus teenida keerulistel aegadel välja inimeste
poolehoid ja realiseerida see kriisi lõppedes kiirelt müügiks. See on nagu
külvamine ja lõikamine –
hetkel on hea külvamise aeg. Need kontseptsioonid peavad rääkima kaasa
teemadel, mis inimestele korda lähevad. Olema suured ja suuremeelsed.
Ootamatud. 

Lühidalt: karantiini
ajal brändid korda! 

Optimist Creative on Turundajate Liidu (TULI) liige. Liit ühendab kõiki turundusega tegelevaid
professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna
ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. Liitu kuulub praegu 74 ettevõtet.

Silja Oja, TULI

Kõik uudised