22.10.2019

Loovusfestivalil Golden Drum 2019 võidutsesid ühiskondlikku närvi tabavad kampaaniad

Eelmisel nädalal toimus Sloveenias Kesk- ja Ida-Euroopa
tähtsaim reklaamifestival Golden Drum. Tutvu võidutöödega!

Reedel, 18. oktoobril toimus Portorožis järjekorras 26. Golden Drum auhinnatseremoonia, kus seekord anti välja 62 hõbetrummi, 37 kuldtrummi ja 8 Grand prix auhinda. 1150-st rahvusvahelisele loovkonkursile esitatud tööst jõudis finaali 204. 


Golden Drum 2019 Grand prix võitjad:

Vihakõne moodi! Kuidas sotsiaalmeedias saadud solvangud ja kurjad sõnad enda kasuks pöörata? Diesel astus julge ja iroonilise sammu:

Kampaania: Ha(u)te Couture

Agentuur: Publicis Italy, Milan

Klient: Diesel

Disain demokraatlikuks ja taskukohaseks! Kuidas IKEA oma mööbli 3D printerite abil erivajadustega inimeste jaoks mugavamaks muutis ning endale uue turusegmendi haaras:

Kampaania: ThisAbles

Agentuur: McCANN TLV
Klient: IKEA

Personaliseerimine jaekaubanduses. Kuidas Soome toidupoodide kett Alepa andis oma klientidele juturoboti abil hääle, et nende lemmiktooted oleksid kodupoes saadaval:

Kampaania: Block Wish

Agentuur: SOK Media, Helsinki

Klient: HOK-Elanto

“Telefoninumber ei ole hetkel kättesaadav” – jahe automaatvastus, mida kuulevad ka kõik need murest murtud inimesed, kes oma kaduma läinud lähedast leida püüavad. Türgi telekomifirma Turkcell, kel on võimu jõuda miljoniteni, pani õla alla sotsiaalkampaaniale, mis aitas otsida kadunud inimesi, lisades automaatvastusele personaalse sõnumi:

Kampaania: The Unreachables

Agentuur: TBWAIstanbul

Klient: Turkcell 

Ajal, mil Rumeenia meedia kubiseb negatiivsetest uudistest, võttis Coca-Cola nõuks jagada seda, mis on riigis hästi:


5106 3 oohhalffull 1 m2tBJMEz block

Kampaania: Half Full

Agentuur: McCann Worldgroup Romania

Klient: Coca-Cola Romania

Ennustatakse, et 11 aasta pärast jõuab Türki veekriis. Hügieeni- ja puhastusvahendite tootja Reckitt Benckiser püüab seda ennetada, harides tarbijaid tulevikku kujutava dokkfilmi abil ja motiveerides neid vähem vett raiskama:

Kampaania: Turkey’s Water

Agentuur: Havas Istanbul

Klient: Reckitt Benckiser

Kuidas võidelda ühiskonnas valitseva seksismi vastu? Osta ära tuntuim kohalik pornoajakiri, mis taastoodab ajast ja arust stereotüüpe ning pane see kinni! Enne anna aga välja selle ajakirja viimane, täielikult muutunud number:

Kampaania: The Last Ever Issue

Agentuur: VMLY&R Warsaw

Kliendid: Gazeta.pl, Mastercard, BNP Paribas

Tutvu kõigi tänavuste võidutöödega: goldendrum.com/showcase

Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt