Kuldmuna suhtekorralduse žürii esimees: Ootame sotsiaalse närviga töid

Kuldmuna suhtekorralduse žürii esimees, kommunikatsiooniagentuuri
Baltic ID partner Kristina Seimann tutvustab žüriid ja annab nõu, kuidas tänavu
konkursil edu saavutada.

Räägi
palun endast. Milline on su erialane kogemus ja millega praegu oma töös tegeled?
 

Meedia- ja kommunikatsioonitööga alustasin juba
gümnaasiumis. Seetõttu võin julgelt öelda, et olen erialaselt kasvanud koos
Eesti äri- ja meediamaastikuga. Ilmselt seetõttu ongi juhtunud nõnda, et
eelmine aasta kutsuti mind PR-žürii liikmeks Kuldmunale, mille peateemaks olid dinosaurused ning tänavu žüriid juhtima
Kuldmunale, mille fookuses on noored.
 

Kui aga täpsemalt rääkida, siis nii gümnaasiumis
kui ka ajakirjandusõpingute ajal Tartu Ülikoolis töötasin ajakirjanikuna ETV-s
ja ajakirjas Favoriit. Kommunikatsiooni olen juhtinud kolmes juhtivas
toiduainetööstuses – Tere, Kalev ja Saku Õlletehas. Turundust- ja
kommunikatsiooni vedanud Nordeas ja Viasatis, mõlemas ka brändistrateegia
projekte Eestis ning rahvusvaheliselt.  

Agentuuri partnerina on minu rida üldjuhul alati
olnud kontseptsioonid ja plaanid. Olgu see organisatsiooni arengukava,
brändistrateegia koos tööandja brändinguga või infomaja koostamine, mis aitab
sisemist infoliikumist tööle panna. Lihtsad ja elulised plaanid on pigem minu
teema. Küll aga teen hea meelega ka kõik selle, mis plaani teoks teeb.
Strateegia, PR ja mitmekülgne sisuloome, nii oleme oma agentuuri teenuse põhisisu
kirjeldanud. Täna toimib väga hästi.  

Žüriides olen ikka aeg ajalt hea meelega osalenud, seda
nii EPRA parima suhtekorraldusteo konkursil ning Kuldmuna žüriis. Endalgi on
õnnestunud saada mitu muna, mis uhkelt agentuuris seinal ripuvad. Lisaks olen
olnud nomineeritute hulgas näiteks Euroopa PR konkursil European Excellence Award.

Kes kuuluvad sinu kokku
kutsutud suhtekorralduse žüriisse Kuldmunal?

Žürii
on väga tugev. Iga liige toob kaasa teadmised erinevast kommunikatsioonivaldkonnast,
seal hulgas teravat akadeemilist pilku, avaliku- ja erasektori kogemust ning konsultandi
vaadet. Ootan põnevusega!

Andra Siibak on Tartu Ülikooli meediauuringute
professor, kes on keskendunud sotsiaalmeediale.

Kolonel Peeter Tali töötab NATO Strateegilise
kommunikatsioonikeskuse asedirektorina ning eelnevalt juhtis strateegilist
kommunikatsiooni Kaitseministeeriumi valitsemisalas.

Karin Volmer juhib kommunikatsioonitööd
Sotsiaalministeeriumis, millel on oluline roll erinevate sotsiaalkampaaniate analüüsil
ning mõju hindamisel. 

Harrys Puusepp on Kaitsepolitseiameti pressiesindaja, omades
pikaajalist meediasuhete kogemust avalikus sektoris.

Hedwig Meidra töötab Luminori korporatiivkommunikatsiooni
juhina ning Marika Raiski suhtekorraldusjuhina Elisas, mõlemad juhivad
kommunikatsiooni ettevõtetes, mis tänu läbi aegade suurima M&A tehingu on äriliselt
põnevas faasis, kommunikatsioonil on siin oma roll. 

Tugeva PR- valdkonna
kogemusega PR-ekspertidena on teada ja tuntud täna Omnivas
kommunikatsioonitööd juhtiv Kaja Sepp ning Saku Õlletehase kommunikatsioonijuht
Kristiina Tamberg.

Esindatud on nii pikalt turul olnud kommunikatsiooniagentuuride
esindajad kui ka uued tulijad. Agentuurijuhtide ja pikaajaliste konsultantide
poolelt on mul hea meel esitleda META Advisory partnerit Andreas Kaju, kes
eelmisel aastal Kuldmunalt võimsa munasaagi koju viis ja eelmise aasta žürii
esimeest, Corpore partnerit Janno Tootsi, et hoida järjepidevust eelmise
aastaga. Pikaajalise kommunikatsiooninõustajana on tuntud ka Hannes Hamburg
kommunikatsiooniagentuurist Hamburg & Partnerid ja KPMS-i partner Margus
Mets
, kes on lisaks veel EPRA juhatuse liige nagu seda on ka Cloud Media
partner Lauri Linnamäe. Ivo Kallasmaa on Turundajate Liidu juhatuse liige ning Dalton
tegevjuht ja konsultant. Agenda PR partner Janika Ritson on Kuldmuna žüriis uus tulija, kes võitis eelmisel aastal integreeritud suhtekorralduskampaania kulla.

Millised tööd on selles
kategoorias Kuldmuna konkursile oodatud? Mida hindate?

Ma
arvan, et sel aastal ei tohiks tekkida ühtegi kahtlust, kas üldse või millise
kategooria alla esitada oma hea kommunikatsioonitöö, olgu see siis turundus-
või korporatiivkommunikatsiooni vallas. Strateegilisem plaan, mis ellu viidud
või taktikaline kampaania. Usun, et iga hea kommunikatsioonitöö, mis eelmisel
aastal korda saadetud, leiab võimaluse esiletõstmiseks.

Suhtekorralduse
Kuldmunad antakse välja kaheksas
erinevas kategoorias
: sotsiaalkampaania, integreeritud kommunikatsioon, digikampaania,
sündmuse/ürituskommunikatsioon, avaliku sektori kampaania,
korporatiivkommunikatsioon, brändi sotsiaalmeedia kommunikatsioon ja influencer marketing (mõjutusturundus).
Uute kategooriatena on esmakordselt võimalus esitada töid avaliku sektori
kampaania, korporatiivkommunikatsiooni ning influencer
marketing
kategooriates.

Kindlasti
ootame sotsiaalse närviga töid avaliku sektori kampaania kategoorias. Oodatud
on kõik kodanikualgatused, mis oma sõnumi on nähtavaks teinud ja meid märkama pannud.
Valitsusasutuste või kohaliku omavalitsuse tellimusel läbi viidud projektid,
mis on aidanud probleemi lahendada, teadlikkust avalike teenuste osas kasvatada.
Samuti tööd, mis on aidanud pikema perspektiiviga idee või arengukava luua ja
ellu viia.

Kui
varasemalt ei pruukinud leida õiget kohta, mille alla esitada oma hea korporatiivkommunikatsiooni
eduligu, olgu see sisekommunikatsiooni alane töö, tööandja branding või edukas investorsuhete projekt, siis nüüd on selleks eraldi
korporatiivkommunikatsiooni kampaania kategooria täiesti olemas.

Tänavu
on eraldi kategooriatena sotsiaalmeedia kommunikatsioon ja digikampaania. Kuigi
internetikeskkond on ühine ning tihtipeale on kampaaniapõhiselt digi- ja
sotsiaalmeedia üksteist orgaaniliselt toetamas, siis sotsiaalmeedia platvormi
eripära välja toomiseks on võimalus oma edukad Instagrami või Facebooki
kampaaniad eraldi välja tuua. Siia alla lähevad mitte ainult kampaaniad, vaid
organisatsiooni ja brändi sotsiaalmeedia strateegiad ning sisuloome tervikuna.

Influencer marketing
on uus põnev kategooria, kuhu on oodatud nii need organisatsioonid, kes influenceritega on koostööd teinud kui
ka blogijad ja instagurud ise, kes vanast heast arvamusliidrist influenceri tegid. Sest juba mõnda aega
ei ole jäänud enam muud öelda, kui “mina ka!”.

Tõsta
oma töö esile ja tee nähtavaks, innusta teisi ja loo trende! See võimalus
avaneb, kui osaled Kuldmuna suhtekorralduse konkursil!

Kuidas olla tänavu konkursil edukas?

Minu
soovitus on tuua selgelt välja PR-valdkonna oskuste roll ja mõju oma esitatud
töö õnnestumisel. Põhjus, miks see töö esitati just suhtekorralduse
kategooriates, peaks olema selgelt välja toodud.

Ma
olen ise integreeritud kommunikatsioonijuhtimise usku ja kindlasti on suurem
osa häid tulemusi saavutatud koostöös loovagentuuri ja/või meediaagentuuriga.
Tihtipeale on meeskonnas mitte ainult kommunikatsiooni- ja turundusosakond,
vaid ka näiteks personaliosakond või müügiosakond jne. See on väga hea, kuid
ainult siis, kui te olete teinud head koostööd. Mis tähendab omakorda seda, et
ühte tööd saab samas kategoorias esitada vaid üks meeskond ja soovitavalt just ühtse
meeskonnana. Rääkige omavahel läbi ja tehke koostööd. Kui on soov välja tuua
erinevate oskuste panust tervikprojektis paremini esile, siis on kindlasti hea
võimalus esitada sama töö erinevates suhtekorralduse kategooriates, aga miks
mitte ka teistes Kuldmuna kategooriates. Sama tööd võib esitada mitmes
kategoorias, kuid ühe esitaja poolt.

Eesti
konkursi eripäraks võrreldes mõnel rahvusvahelisel konkursil osalemisega on
kindlasti see, et töid ei hinnata ainult pelgalt esitatud kirjelduse järgi, vaid
eks osa esitatud töödest ole need, mis on avalikkuses silma ja kõrva jäänud.
Paljud head projektid on aga mõeldudki kindlale segmendile ja edukalt toiminud
ilma laiema tuntuseta, mis polegi eesmärk olnud. Valituks ei pea osutuma kõige
tuntum tegu, vaid kõige eesmärgipärasem lahendus. Mõju ühiskonnas, oma turul, äritulemuses
või sihtrühma hoiakutes on kindlasti tulemus, mis on hea projektikirjelduses
selgelt sõnastada.  

Pikk jutt ei ole alati hästi räägitud jutt, seda
teab iga PR- inimene. Tee nii lühidalt, kui saad ja nii pikalt, et mõte saaks
edasi antud. Tähemärgiarvud ja muu on reeglites kirjas.

Tööde esitamise tähtaeg: 25.02.2019 (kell 23:59)

Kuidas ja mida esitada? Lae alla pdf: Kuldmuna 2019 juhend

Esita töö siin: Kuldmuna 2019 tööde esitamise keskkond

Intervjueeris: Silja Oja, Turundajate Liit

Kõik uudised