05.08.2020

Kingsepp sai endale uued kingad: veebilehtede tööriistal Voog uus välimus

Kui Voog platvorm puhub igapäevaselt elu sisse tuhandetele veebisaitidele ja sadadele e-poodidele, siis täna tuli Voog välja omaenda uhiuue veebiga. “Võib öelda, et kingsepp sai endale uued kingad. Olime aja jooksul vanadest välja kasvanud ja oli aeg edasi liikuda,” kommenteeris uudist Voogi tegevjuht Henn Runnel.

Voog on Eesti tegutsev veebilehtede ja e-poodide ehitamise ja haldamise tööriist, mis on turul olnud juba pea 20 aastat.

Uus Voogi lehekülg aitab külastajatel paremini mõista Voogi võimalusi ning lihtsamini alustada oma lehekülje ehitamist. Kuna Voogi üks suurimaid tugevusi on võimalus luua oma leht paralleelselt mitmes keeles, on ka Voogi uus lehekülg koheselt kasutatav viies eri keeles.

Eesti e-poepidajale pakub Voog sisseehitatud liidestusi Maksekeskuse, Luminori, ja Stripe’iga. Peatselt on lisandumas ka EveryPay maksevärav ning sügavad integratsioonid Omniva, Smartposti ja teiste piirkonna oluliste teenusepakkujatega.

Voogi tulevikuvisioon on kasvada üheks Euroopa olulisemaks veebipoe platvormiks.

“Uue veebiga juhatame sisse järgmise suure etapi Voogi platvormi võimalustes. Juba peatselt toome välja uued moodsad kujundused, kus klient saab endale sobiva paigutusega veebilehe kujunduse koostada,” avab Runnel Voogi tulevikku.

henn runnel
Voogi tegevjuht Henn Runnel

Voogi kogemus: 5 õppetundi oma veebi loomisel

Lisaks veebi ja toote nägude ühtlustamisele koorus veebiprojektist välja ka mitu õppetundi, mida Voogi tiim soovib jagada kõigi ettevõtetega, kes plaanivad oma veebi uuendada.

1. Sinu uus veeb vajab püsivat hoolt ka peale valmimist.

Enda meelest said alles äsja püsti maailma parima veebi, kuid ootamatult on turg sinu ümber muutunud ja sinu äri koos sellega. Veebis kajastuv väärtuspakkumine ei ole järsku enam päris õige ja sinu veeb pole su äriga enam kooskõlas.

Seda, et Voogi vana veeb oli lootusetult aegunud, ütlesid meile meie kliendid – vanast veebist tuli vaid vihjamisi välja, et Voog on juba paar aastat olnud ka kasvav poe platvorm. Kole lugu, aga hulk veebilehe külastajaid sellest aru ei saanudki.

2. Sa pead täpselt teadma, mis klient su lehel tegema peab.

Mõtle läbi see üks tegevus, mida sa soovid, et potentsiaalne klient su saidil teeks. Kui see on paigas, siis ehita oma veebilehe sisu selle tegevuse ümber.

Selleks võib olla veebipoest toote ostukorvi lisamine, päringu teostamine, teenuse kasutajaks registreerumine vms. Kuna su kliendid jõuavad su lehele erinevaid päringuid ja kanaleid pidi, siis ei ole veebis liikumiseks ainult ühte õiget teekonda – paku kliendile võimalusi soovitud tegevuseni jõuda mitmest punktist.

Näiteks Voogi uut veebi planeerides jõudsime kiirelt järeldusele, et ei ole sellist asja nagu liiga vähe “call to action” nuppe ja lisasime need pea kõikidele uutele lehtedele, ka näiteks privaatsuseeskirja juurde.

3. Lihtsus ja selgus loevad.

Otsingumootorist või teistest kanalitest huvilise oma saidile meelitamine on vaid pool võitu.

Meie kõigi tähelepanu kestus on uskumatult lühike ja oleme kasvavas infotulvas üha kärsitumad. Seetõttu tasub igal ettevõttel teha pidevalt tööd selle nimel, et kommunikatsioon oleks võimalikult selge ja lihtne.

Sinu klient saabub su saidile mingi küsimuse või sooviga ja sul on aega paar sekundit, et saabujal tekiks su lehel äratundmine või tahe lähemalt süveneda.

Kirjuta oma järgmise veebi tekstid veelgi lihtsamalt, lase lisaks sõnadele ja nende asemel rääkida illustratsioonidel, videotel ja fotodel.

Voogi vana lehe puudusi analüüsides taipasime, et meil oli küll hästi esitatud bränd ja antud ülevaade toote olulisematest omadustest, aga tegeliku tunnetuse tööriistast sai klient alles peale kasutajaks registreerimist. Uues veebis püüdleme selle poole, et teenuse “touch and feel” jõuaks kliendini palju varem – juba esimesest hetkest.

4. Saidi SEO-optimeerimine on oluline.

Voogi uute SEO tööriistadega omaenda vana veebi analüüsides taipasime, et ehkki õpetame oma klientidele veebiseminarides SEO põhitõdesid ja parimaid praktikaid, siis meie enda saidi SEO oli pehmelt öeldes nõrk.

Puudu oli enamik lehtede kirjeldusi ning sisutekstid püüdsid tabada kõiki sihtgruppe korraga. Seejuures ei olnud tekstid üles ehitatud kindlatele märksõnadele. Voogi uue veebi struktuur, pealkirjad, sisu ja märksõnad jälgivad algusest peale SEO põhitõdesid.

Otsitulemustes väljatulemine väärib pingutust, sest orgaanilise liikluse juhatamine sinu lehele on ja jääb üheks soodsaimaks turunduskanaliks.

5. Veebiehitus on tiimitöö.

Kui oled oma ettevõttes ainus, kellel on ligipääs või oskused veebilehe haldamiseks, siis on see probleem. Kui kogu veeb käib läbi sinu, ei saa sa projekti edasi anda.

Voogis oleme uue veebi ehitamise kaasanud kogu oma tiimi. Ja me kasutame oma veebi ehitamiseks omaenda platvormi. Selle kasutajaliides on kui tavaline kontoritarkvara, mille igapäevaseks kasutamiseks ei pea olema arendaja.

Voogi uue kodulehe töörühma kuuluvad UI disainer Stefan Hiienurm, turundusekspert Alexander Maasik, ja kogu Voogi tiim. Projekti juhib Voogi tegevjuht Henn Runnel.

Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt