Juhend: kuidas turundada pandeemia varjus majanduskriisi ajal

“Suurepärastel aegadel peaks reklaamima, rasketel aegadel peab reklaamima,” ütleb DDB Eesti loovjuht Rauno Kitsing.

Oleme küll valmistumas eriolukorrast väljumiseks, kuid alles sisenemas majanduskriisi, millele heidab varju pandeemia tekitatud ärevus. Sestap peamegi selle kriisi puhul arvestama peamiselt kahe asjaga. Esmalt muidugi, kuidas majandusliku olukorraga toime tulla, aga lisaks ka COVID-19 loodud taustsüsteemiga – kuidas on see muutnud tarbijate vajadusi ja hoiakuid. Kommunikatsiooni toon on sellevõrra keerulisem ja olulisem.

Õnneks ei ole olukord Eestis nii täbar kui mõnes teises riigis ja seetõttu on ka piirangud leebemad, võimaldades mingitki äritegevust ja andes lootust kiiremale kriisist väljumisele.

Teemad, mida DDB Eesti koostatud juhend käsitleb:

  • Eriolukorra lõpp paistab. Majanduskriis alles avab oma iseloomu;
  • Uuringud viitavad, et kriis on halb aeg turunduseelarve vähendamiseks;
  • Kriis pakub võimalusi, leia need ja investeeri;
  • Hoia oma brändi nähtaval ja valmistu müügikampaaniateks;
  • Ära pelga spontaanseid müügikampaaniaid, nii hoiad vajalikku käivet;
  • Kohane muutustega, need võivad tähendada täiesti uut ärimudelit;
  • Tee ettevalmistusi ja ole teistest paari sammu võrra ees.

Juhendi saad alla laadida SIIT (49 MB).

Autorid: DDB Eesti loovjuht Rauno Kitsing ja tegevjuht Ragne Gasna

Kõik uudised