15.10.2019

Helsingi lennujaam on võtnud uute koduturgudena sihikule Tallinna ja Peterburi

Soome lennujaamu haldav Finavia eelistaks näha eestlasi
Riia asemel läbi Helsingi maailma minemas. Tallinnas on käimas juba teine Helsingi
lennujaama turunduskampaania viimase aasta jooksul. Lähemalt räägib Finavia kommunikatsioonipartneri Miltton New
Nordics tegevjuht Annika Arras.

Kollaaž: Helsingi lennujaama hetkel Tallinnas toimuv turunduskampaania #tallinnareisialbum

Helsingi lennujaam näeb oma koduturgudena ka Tallinna
ja Peterburi piirkonda, kus elab kokku üle 5 miljoni elaniku.eslinnadega koos
mõned miljonid rohkemgi. Helsingi lennujaam on Peterburi piirkonna ja Eesti
inimestele vahepeatuseks teel Aasiasse, Ameerikasse ja Euroopasse, pakkudes
rohkem kui 150 otselendu. Samuti on Helsingi lennujaam vahepeatus miljonitele
Aasia, Ameerika ja Euroopa elanikele, kes lendavad läbi Helsingi – seda
kinnitab 10%-line reisijate kasv viimasel aastal.

30. septembril startis Helsingi lennujaam Tallinnas
kampaaniaga, kus näidatakse reklaamfotode asemel tavaliste eestlaste
lemmik-reisikogemusi. Mõned plakatid jäeti tühjaks üleskutsega saata uusi pilte
oma kogemustest ning märgistada need hashtag’iga #tallinnareisialbum.


Anna Tuomi%2B(2)2 block

Fotol: Finavia turundusjuht Anna Tuomi

Finavia käivitatud kampaania tahab tuua Helsingi
lennujaama lähemale Tallinnale ja Peterburile, mida nähakse uute koduturgudena.
Eesmärk pole konkureerida Tallinna või Peterburi lennujaamaga, vaid teha
Helsingi lennujaamast eestlaste ja peterburlaste teine kodujaam, kust valida
sihtpunkte edasi lendamiseks. „Pakume eestlastele ja peterburlastele
täiendavaid lennuühendusi kõigest paaritunnise laeva- või rongisõidu kaugusel,“
selgitab Finavia turundusjuht Anna Tuomi.

Kliendikogemusele mõeldes tehakse muudatusi ka
suhtluses klientidega: veebileht toetab nii vene kui eesti keele kasutamist ja
näiteks on Helsingi lennujaamas nüüdsest sildid ka vene keeles.

Anna Tuomi sõnul on Tallinna kampaania tagasiside
olnud positiivne ja osalemine innukas – mitusada inimest on juba oma
reisipiltide kirjeldustes kasutanud teemaviidet #tallinnareisialbum. Oma
Instagrami reisipilte linnapildis jaganud eestlaste kommentaarid on olnud
positiivsed. “Mõistagi tahame kasvatada nende reisijate arvu, kes Helsingi
lennujaama kaudu lendavad, seda teeme aga pikemaajaliselt kui käimasolev
kampaania,” lisas Tuomi.

#tallinnareisialbum-kampaania on Helsingi lennujaamal
juba teine katse tallinlaste tähelepanu köita. Varakevadise väli- ja online-kampaaniaga
toodi esile fakt, et Tallinnast otse kättesaamatud sihtkohad ei pruugi olla
tabamatud Helsingi lennujaamast.

Eestlased hindavad kõrgelt Tallinna lennujaama, aga
Tallinnast on otselendude hulk paljudesse sihtkohtadesse piiratud. Seetõttu
tegi ligi 250 000 reisijat mullu ümberistumise Helsingi lennujaamas. Anna Tuomi
sõnul kasutab aina rohkem eestlasi reisimiseks Helsingi lennujaama ning selle
aasta lõpuks oodatakse veel kõrgemat numbrit.

Helsingi lennujaam kampaania „Tallinna reisialbum“:

  • Periood: 30. septembrist kuni 30. novembrini 2019
  • Kanalid:
    välimeedia, Instagram
  • Sihtgrupp:
    Eesti elanikud, kellele meeldib reisida ja maailma avastada
  • Teostasid: TBWA Helsinki, meediaagentuur
    Dagmar, kommunikatsioon Miltton


Annika Arras: Tegevust välismaale on kõige parem laiendada, kui see ühildub kliendi huvidega
 


annika arras

Koostööst Helsingi lennujaamaga räägib kommunikatsioonipartneri Miltton New Nordics tegevjuht Annika Arras (fotol).

Kuidas teie tiim
Tallinnas Helsingi lennujaamaga koostööd teeb?
 

Miltton on Soome regionaalseid, sh Helsingi lennujaama haldava ettevõtte Finavia kommunikatsioonipartneriks olnud Soomes juba aastaid. Viimasel ajal on meie
koostöö keskmes vastutustundliku äritegevuse kommunikatsioon, aga ka koduturu
laiendamise strateegia toetamine avalikus meediaruumis. Viimane otsus tõi
Helsingi lennujaama kommunikatsiooni Soome piiridest välja Eestisse ning ka
Peterburi piirkonda.  

Kuidas töö põhjanaabrite
lennujaamaga erineb mõnest kommunikatsiooniprojektist, mis jääb Eesti piiridesse?
 

Selles projektis töötab
meie tiim paralleelselt neljas keeles – eesti, vene, soome ja inglise. Füüsiliselt
asub projektimeeskond Helsingis, Tallinnas ja Peterburis. Et tegemist on
jaeklientidele suunatud projektiga, siis on igal turul olev kommunikatsioon
kohalikus keeles ja selleks, et projektimeeskond suudaks mõõta tulemusi ja teha
uusi plaane, tuleb kogu töö viia ühte keelde. Meie konsultantide jaoks tähendab
see aga teinekord neljakordset tõlkimist.  

Tiimil on jooksev
suhtlus kliendiga Helsingis, siis on veel aruteluring Milttoni oma inimeste
vahel Helsingi ja Tallinna kontorites, siis on meie Tallinna tiimi suhtlus ja
siit edasi omakorda meie käepikendused Peterburis. See aga on vaid meeskonna
kirjeldus, sealt edasi läheb suhtlus ajakirjanikeni igal turul. Oleme tänaseks
korraldanud Helsingi lennujaama mitu pressireisi, kust võtsid osa Tallinna ja
Peterburi ajakirjanikud.  

Helsingi lennujaama
kampaaniad on Tallinnas olnud viimase aasta jooksul päris suured ja nähtavad,
kuidas hindate nende tulemuslikkust?
 

Sihitud kommunikatsioon
Eestis on kestnud alla aasta, suurtest mõjudest on vara rääkida. Hetkel on iga
tegevus – olgu ta siis turunduskampaania või meediasuhete arendamine – tõstnud
Helsingi lennujaama nähtavust ja mainimisi avalikus inforuumis.  

Helsingi TBWA
kampaaniate fookus on olnud mõlemal korral väli- ja sotsiaalmeedias, mis
rõõmustab meidki kommunikatsioonipartnerina. Teenitud meedia tuleb lihtsamini
kätte, kui loovkampaania on toeks.  

Eesti rahvaarvu
arvestades pole meie panus Helsingi lennujaama käibesse vist liiga suur?
 

Helsingi lennujaama
jaoks on Soome kui koduturu maht hästi teada, aga arenemisvõimelise ettevõttena
otsivad nad kasvuvõimalusi. Eesti turu potentsiaal pole meie rahvaarvu tõttu
just väga suur. Samas, arvestades otselendude vähesust Tallinnast ja eestlaste
kasvavat reisikirge, on meie turule keskendumine igati loogiline.  

Helsingi lennujaam ei
võistle Tallinna lennujaamaga. Pigem tahavad nad üksteist täiendada. Küll aga
eelistaks Finavia näha eestlasi Riia asemel läbi Helsingi maailma minemas. Ent
kui rääkida suuremast panusest müügikäibesse, siis tuleb vaadata hoopis
Peterburi poole. 

Pole varem kuulnud, et
Miltton Peterburis tegutseks. Mida teete seal?
 

Oma tegevust on alati
kõige parem laiendada, kui see ühildub kliendi huvidega. Samal hetkel kui meie
hakkasime vaatama Peterburi poole, algas ka koostöö Finaviaga. Soome ja Rootsi
ettevõtete huvi Peterburi suunal on arvestatav ja see on andnud meile hoogu
juurde oma teenuste arendamisel seal piirkonnas. Alustasime ühe konsultandiga
jaanuaris, hetkel oleme hoogsas kasvufaasis ja järgmise aasta alguseks on tiim
juba suurem.

Miltton on 2001. aastal Soomes asutatud kommunikatsiooniettevõtete grupp, mis on aja jooksul suhtekorraldusest ja korporatiivkommunikatsioonist laienenud avalike suhete, investorsuhete, reklaami ning rahvusvaheliste teenuste valdkonda.

Gruppi kuulub kommunikatsiooniettevõte Miltton New Nordics, mille alla omakorda kuuluvad valitsussuhete teenust pakkuv Miltton Public Affairs, strateegilist kommunikatsiooninõu andev Miltton JLP ja muutuste juhtimisele keskenduv Miltton Sisu. Miltton New Nordicsi koduturuks on Uus Põhjala ehk lisaks traditsioonilistele Põhjamaadele ka Eesti, Läti ja Leedu. Miltton New Nordicsi konsultantide võrgustik ulatub ka St. Peterburgi Venemaal. Ettevõtte juht on Annika Arras, tiimi kuulub 22 inimest.

Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt