Havas jätkab võitlust perevägivalla vastu

Loovagentuur Havas tuli sel nädalal välja perevägivalla vastase kampaaniaga, mis kutsub üles inimesi, kes koduvägivalda kõrvalt näevad või kuulevad, sekkuma.

Praegu vaadatakse palju telekat ja Netflixi, aga tegelikult tuleks silmad-kõrvad lahti hoida ka lähedaste heaolu suhtes. Siit ka kampaania filmipealkirjadest ajendatud copy – sinu lähedaste kodune reaalsus võib olla hullem kui see, mida sina teleekraanilt näed.

Sotsiaalkindlustusameti andmetel on ohvriabi kriistelefonile 116 006 perevägivallajuhtumitest teatamine eriolukorras märkimisväärselt langenud. Kui tavapäraselt on perevägivalda puudutavate pöördumiste arv 30-50 protsenti, siis aprillis vaid 15 protsenti. Samas ei näita see ekspertide hinnangul, et juhtumite arv oleks vähenenud, vaid pigem seda, et vägivalla all kannatajal on vähem võimalusi ohvriabi kriistelefonile helistada, sest vägivallatseja viibib kodus. Ka mitmete teiste riikide kogemus näitab, et koroonakriisi ajal on perevägivald kasvanud.

Selleks, et aidata vägivaldse inimesega koduseinte vahele lõksu jäänud inimest, kutsus turundusagentuur Havas koostöös sotsiaalkindlustusameti ohvriabi osakonnaga ellu teavituskampaania, mille eesmärgiks on tuua esile kõrvalseisja oluline roll perevägivalla märkamisel ja sekkumisel. Havasi strateegi Evelin Eikneri sõnul on tänane norm perevägivalla puhul mitte sekkuda, sest sageli inimesed ei tea, mida ja kuidas teha. „Soovime kinnitada, et sekkumine on igal juhul õige käitumine,“ selgitas Eikner.

Havasi loovjuhi Kadi Abe sõnul sai kampaania loovidee inspiratsiooni praegusest olukorrast Eesti kodudes. „Inimesed veedavad praegu erakordselt palju aega kodus. Erinevad videosisu striimimise võimalused teevad kõigi aegade rekordeid, kuid teleka ees filme ja sarju vaadates ei pruugi me aimatagi, et meie lähedaste kodune reaalsus võib olla oluliselt hullem, kui teleekraanil lahti rulluv draama,“ ütles Abe, kelle sõnul on meie kõigi kodanikukohuseks perevägivalda märgata ja sekkuda.

„Kuigi me täna sõpru, sugulasi, naabreid ja kolleege päriselus ei kohta, tuleks nende heaolu suhtes siiski silmad-kõrvad lahti hoida. Kui kahtlustad, et sinu naaber, kolleeg või lähedane kannatab perevägivalla all, siis ohvriabi kriisitelefon 116006 saab anda nõuandeid ja tuge, kuidas konkreetses olukorras käituda. Abivajaja aitamiseks ainult seinale koputamisest ei piisa. Vaikides oled perevägivalla kaasosaline,“ ütles Abe.

Käesoleval nädalal alanud kampaaniaga tulid kaasa kõik Eesti suuremad meediagrupid. Tasuta meediapindadega toetavad kampaaniat TV3, Artist Media, Delfi, Digiekraanid, JCDecaux Eesti, Liftireklaam, Postimees Grupp ja Õhtuleht.

Nii televisioonis ja raadios kui trüki-, digi- ning välimeedias kajastatav teavituskampaania kestab ühe kuu ning selle eesmärgiks on viia kampaania sõnum võimalikult laia sihtrühmani üle Eesti.

Loovagentuur: Havas Creative (Evelin Eikner ja Kadi Abe).
Meediaagentuur: Havas Media (Hanno Vainola).

Reklaami valmimisse panustasid: Ivo Uukkivi, Ajar stuudiod, Bonus tõlkebüroo, Hendrik Saks, Martin Haljaste, Siim Sups, Gunnar Laal ja Birgit Kahn.

Periood: mai 2020.

Kampaania visuaalid:

 

Kampaania sündis pro bono agentuuri Havas Creative algatusel – nii nagu eelminegi naistevastase vägivalla vastane kampaania „Meie aja kangelane”, mis tõi Havasile konkursil Aasta Meediategu 2019 parima sotsiaalkampaania tiitli.


Havas Creative, TV3 ja JCDecaux on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 77 ettevõtet.

Silja Oja, TULI

Kõik uudised