Kõik uudised

Loovusfestivalil Golden Drum 2019 võidutsesid ühiskondlikku närvi tabavad kampaaniad

Eelmisel nädalal toimus Sloveenias Kesk- ja Ida-Euroopa tähtsaim reklaamifestival Golden Drum. Tutvu võidutöödega!

Reedel, 18. oktoobril toimus Portorožis järjekorras 26. Golden Drum auhinnatseremoonia, kus seekord anti välja 62 hõbetrummi, 37 kuldtrummi ja 8 Grand prix auhinda. 1150-st rahvusvahelisele loovkonkursile esitatud tööst jõudis finaali 204. 

Golden Drum 2019 Grand prix võitjad:

Vihakõne moodi! Kuidas sotsiaalmeedias saadud solvangud ja kurjad sõnad enda kasuks pöörata? Diesel astus julge ja iroonilise sammu:


Kampaania: Ha(u)te Couture
Agentuur: Publicis Italy, Milan
Klient: Diesel


Disain demokraatlikuks ja taskukohaseks! Kuidas IKEA oma mööbli 3D printerite abil erivajadustega inimeste jaoks mugavamaks muutis ning endale uue turusegmendi haaras:


Kampaania: ThisAbles
Agentuur: McCANN TLV
Klient: IKEA


Personaliseerimine jaekaubanduses. Kuidas Soome toidupoodide kett Alepa andis oma klientidele juturoboti abil hääle, et nende lemmiktooted oleksid kodupoes saadaval:


Kampaania: Block Wish
Agentuur: SOK Media, Helsinki
Klient: HOK-Elanto


"Telefoninumber ei ole hetkel kättesaadav" - jahe automaatvastus, mida kuulevad ka kõik need murest murtud inimesed, kes oma kaduma läinud lähedast leida püüavad. Türgi telekomifirma Turkcell, kel on võimu jõuda miljoniteni, pani õla alla sotsiaalkampaaniale, mis aitas otsida kadunud inimesi, lisades automaatvastusele personaalse sõnumi:

Kampaania: The Unreachables
Agentuur: TBWA\Istanbul
Klient: Turkcell 

Ajal, mil Rumeenia meedia kubiseb negatiivsetest uudistest, võttis Coca-Cola nõuks jagada seda, mis on riigis hästi:


Kampaania: Half Full
Agentuur: McCann Worldgroup Romania
Klient: Coca-Cola Romania


Ennustatakse, et 11 aasta pärast jõuab Türki veekriis. Hügieeni- ja puhastusvahendite tootja Reckitt Benckiser püüab seda ennetada, harides tarbijaid tulevikku kujutava dokkfilmi abil ja motiveerides neid vähem vett raiskama:


Kampaania: Turkey's Water
Agentuur: Havas Istanbul
Klient: Reckitt Benckiser


Kuidas võidelda ühiskonnas valitseva seksismi vastu? Osta ära tuntuim kohalik pornoajakiri, mis taastoodab ajast ja arust stereotüüpe ning pane see kinni! Enne anna aga välja selle ajakirja viimane, täielikult muutunud number:


Kampaania: The Last Ever Issue
Agentuur: VMLY&R Warsaw
Kliendid: Gazeta.pl, Mastercard, BNP Paribas


Tutvu kõigi tänavuste võidutöödega: goldendrum.com/showcase

Silja Oja, TULI
Liitu uudiskirjaga