Kõik uudised

Glass Lion 2019 Grand prix: pornoajakiri, millest sai kaasaegse seksuaalhariduse edendaja

Kui Poola populaarseim pornoajakiri “Your Weekend” 2018. aasta lõpus müüki pandi, ostis turundusagentuur Wavemaker selle kohe ära. Miks? Et see kinni panna. Et ükski mees ei peaks enam omandama teadmisi naiste ja suhete kohta pornoajakirjast.

Maailma suurimal reklaamifestivalil Cannes Lions jagati juba viiendat aastat auhindu nimega Glass Lion – The Lion for Change. Klaaslõvidega tunnustatakse brände ja agentuure, kes võtavad vastutuse ühiskonna ees ja aitavad maailma paremaks muuta, vähendades sugudevahelist ebavõrdsust, palgalõhet, eelarvamusi ja seksuaalseid stereotüüpe. 

Grand prix läks klaaslõvide kategoorias seekord Poola. Turundusagentuur Wavemaker koostöös uudisteportaaliga Gazeta.pl, pangaga BNP Paribas ja Mastercardiga ostis ära erootikaajakirja “Your Weekend”, mis oli 27 aastat naisi ainult seksiobjektidena kujutanud. Kuna konservatiivse Poola koolides seksuaalharidust ei anta, siis oli see ajakiri terve põlvkonna meeste jaoks olnud peamine, aga kahjuks ebaadekvaatne “õppematerjal”, mis taastootis stereotüüpe. Enne ajakirja sulgemist paiskas Wavemaker aga müüki ajakirja viimase, tundmatuseni feministlikuks muudetud erinumbri “Your Weekend – The Last Ever Issue”, mis osutus väljaande pika ajaloo edukaimaks. Tutvu case study'ga: 

Ajakirja veebiversioonist sai tänapäevast seksuaalharidust pakkuv sait: twojweekend.pl/en

Kulla võitis Libresse’i kampaania “Viva La Vulva”, mis intiimlõhna peitmise teemadel targutamise ning naistesse ebakindluse süstimise asemel ütles julgelt välja, et ei ole olemas ühte täiuslikku vulvat – nad kõik on oma ainulaadsuses täiuslikud. 

Naise suguelundi realistlikku kujutamist on ajalooliselt, kui kunst kõrvale jätta, tabuteemaks peetud. Vulvadest ei ole adekvaatselt räägitud. See võltsvagadus kombineerituna tänapäeval plahvatuslikult kasvava pornotööstusega, mis kujutab vulvat enamasti sümmeetrilise ja karvutuna, on aga naistele karuteene teinud. Selle tulemusel häbenevad pooled naised oma intiimpiirkonda. 7 naist 10-st ei tea, milline üks normaalne vulva välja näeb. Naiste enesevihkamise arvelt on häbememokkade plastilistest operatsioonidest saanud ilukirurgia kõige kiiremini kasvav haru.  

Libresse võttis endale naiste eestkõneleja ja julgustaja rolli. Mitte eesmärgiga kedagi šokeerida, vaid sooviga anda naistele tagasi nende uhkus ja enesekindlus. Nii lõi Libresse armastuslaulu kõigile armastusest ilma jäetud maailma vulvadele. 

Kampaania, mis suunati Skandinaavia ja Suurbritannia turgudele, võitis hoobilt naiste südamed üle maailma. Ilma igasuguse ostetud media toeta kogus video ainuüksi esimese kahe nädalaga 5 miljonit vaatamist. 96% kõigist kommentaaridest olid positiivsed ja see peegeldus ka müügis. Agentuur: AMV BBDO London. 

Tabusid purustav ja menstuatsiooni normaliseeriv Libresse'i kampaania “Bloodnormal” võitis muuseas eelmisel aastal samas kategoorias Grand prix. 

Valik Glass Lion 2019 huvitavamatest töödest: 

Tour des Femmes
Klient: Škoda
Agentuur: Fallon London
Hõbelõvi  


The Genderless Voice
Klient: Copenhagen Pride
Agentuur: Virtue Copenhagen
Pronkslõvi

Boys Don’t Cry
Klient: White Ribbon
Agentuur:
Finalist

Loovusfestival Cannes Lions toimus tänavu 17. - 21. juunini Prantsusmaal Cannes'is.

Tutvu kõigi antud kategooria võidutöödega: Glass Lion 2019

Silja Oja, Turundajate Liit