Kõik uudised

Loovkonkursil Gerety Awards anti välja 5 Grand prix'd

Sel nädalal selgusid esimest korda toimunud loovkonkursi Gerety Awards võitjad. Eesti jõudis ühe tööga finaali. Gerety Awards on eriline konkurss selle poolest, et žürii koosneb ainult naistest. 

Gerety Awards 2019 Grand prix võitjad: 

Kaks Grand prix'd läks Libresse’i kampaaniale “Viva La Vulva”, mis intiimlõhna peitmise teemadel targutamise ning naistesse ebakindluse süstimise asemel ütles julgelt välja, et ei ole olemas ühte täiuslikku vulvat – nad kõik on oma ainulaadsuses täiuslikud.  

Naise suguelundi realistlikku kujutamist on ajalooliselt, kui kunst kõrvale jätta, tabuteemaks peetud. Vulvadest ei ole adekvaatselt räägitud. See võltsvagadus kombineerituna tänapäeval plahvatuslikult kasvava pornotööstusega, mis kujutab vulvat enamasti sümmeetrilise ja karvutuna, on aga naistele karuteene teinud. Selle tulemusel häbenevad pooled naised oma intiimpiirkonda. 7 naist 10-st ei tea, milline üks normaalne vulva välja näeb. Naiste enesevihkamise arvelt on häbememokkade plastilistest operatsioonidest saanud ilukirurgia kõige kiiremini kasvav haru.  

Libresse võttis endale naiste eestkõneleja ja julgustaja rolli. Mitte eesmärgiga kedagi šokeerida, vaid sooviga anda naistele tagasi nende uhkus ja enesekindlus. Nii lõi Libresse armastuslaulu kõigile armastusest ilma jäetud maailma vulvadele.  

Kampaania, mis suunati Skandinaavia ja Suurbritannia turgudele, võitis hoobilt naiste südamed üle maailma. Ilma igasuguse ostetud media toeta kogus video ainuüksi esimese kahe nädalaga 5 miljonit vaatamist. 96% kõigist kommentaaridest olid positiivsed ja see peegeldus ka müügis. Agentuur: AMV BBDO London.  

Grand prix võitis Gerety'l ka Cannes Lionsil klaaslõvide kategoorias peavõidu pälvinud Poolast pärit töö “Your Weekend – The Last Ever Issue”. Nimelt ostis turundusagentuur Wavemaker koostöös uudisteportaaliga Gazeta.pl, pangaga BNP Paribas ja Mastercardiga ära erootikaajakirja “Your Weekend”, mis oli 27 aastat naisi ainult seksiobjektidena kujutanud. Kuna konservatiivse Poola koolides seksuaalharidust ei anta, siis oli see ajakiri terve põlvkonna meeste jaoks olnud peamine, aga kahjuks ebaadekvaatne “õppematerjal”, mis taastootis stereotüüpe. Enne ajakirja sulgemist paiskas Wavemaker aga müüki ajakirja viimase, tundmatuseni feministlikuks muudetud erinumbri “Your Weekend – The Last Ever Issue”, mis osutus väljaande pika ajaloo edukaimaks. 

Ajakirja veebiversioonist sai tänapäevast seksuaalharidust pakkuv sait: twojweekend.pl/en 

Tutvu case study'ga:


Grand prix võitis ka Microsoft, kes muutis sõna otses mõttes mängu ja lõi piiratud füüsilise võimekusega arvutimängude mängijatele, keda on ainuüksi USAs kokku 33 miljonit, võimaluse vabalt kaasa lüüa. Ka mängukonsooli pakend muudeti kasutajasõbralikuks, lihtsamini avatavaks. Nüüd saavad kõik mängida. Kampaania “Changing the Game” agentuuriks on McCann New York.  


Grand prix'ga tunnustati Gerety'l ka kampaaniat nimega "Hidden Flag". Homofoobsel Venemaal võib vikerkaarelipu lehvitamise eest vangi sattuda, aga kui 6 jalkafänni jalutab tänaval, igalühel seljas eri värvi t-särk, moodustades kõrvuti vikerkaarelipu, ei saa miilits midagi teha ja sõnum jõuab maailma meediasse. Agentuur: LOLA MullenLowe. Klient: FELGTB (Federación estatal de lesbianas, gays, transexuales y bisexuales).


Eesti loovagentuuri Zavod BBDO osalusel valminud "Maailmakoristuspäev 2018" jõudis Gerety Awards konkursil finaali:

Maailmakoristuspäev (World Cleanup Day) on ülemaailmne koristusaktsioon, mis toimus möödunud aastal esimest korda ja kus enam kui 17 miljonit inimest 157 erinevas riigis tegeles ühe päeva jooksul prahi koristamisega oma kodukandis. Järgmine Maailmakoristuspäev toimub 19. septembril 2019.  

Tutvu kõigi Gerety Awards 2019 võidutöödega: gerety.awardsengine.com/winners

Tööde hindamise kaks põhikriteeriumit olid idee originaalsus ja teostuse kvaliteet. 

Gerety Awards on saanud nime kuulsa copywriteri Frances Gerety järgi, kes mõtles välja slogani “A diamond is forever". Konkursi korraldajateks on pikaajalise EPICA Awards loovkonkursi korraldamise kogemusega Joe Brooks (endine EPICA globaalne müügijuht) ja Lucía Ongay (endine EPICA globaalne pressiesindaja). 

Silja Oja, Turundajate Liit