23.11.2020

Esmakordselt Eestis: mehed räägivad sotsiaalkampaanias oma vägivaldsest minevikust

„Mina olen Riho. Minu vanemad olid vägivaldsed.” Nii algab Sotsiaalkindlustusameti ning Havas Creative’i loodud “Milline meeskuju tahad sina olla” kampaania üks videoklippidest. Esmakordselt Eestis räägivad kaks meest sotsiaalkampaanias oma vägivallaloo.

Miks üldse peaks keegi vabatahtlikult sellises kampaanias osalema? See ei ole naerutujuline imagoreklaam, vaid tõsine ning valus sotsiaalkampaania, kus sa tunnistad oma nime, oma hääle ja oma (moonutatud) näoga üles midagi, mis inimestes õudusjudinaid tekitab.

59-aastane Riho pikka veenmist ei vajanud, teda utsitas kampaanias osalema missioonitunne.

„Au ega kuulsust ma ei otsi, aga näen, et on palju inimesi, kellele võiks olla tugiliinist kasu,“ räägib ta. „Tahtsin anda oma panuse vägivallaennetusse. Mul on mitmeid sõpru, kellel sarnased probleemid ja kes ei ole osanud õigel ajal abi otsida. Alati on parem vägivalda ennetada, kuid kui vägivald on juba toimunud, siis tuleb ikkagi abi otsida. Mind ennast on aidanud tugigrupis osalemine ning soovin, et ka teised abi saaksid.“

Oma vägivallarikast minevikku hakkas ta paremini mõistma just siis, kui seda avalikult jagas.

„Oma loo olen juba varem tugigrupis rääkinud ning silmad avanesid just ka teiste meeste lugusid kuulates,“ meenutab ta. „Kui sellest rääkisin, sain paremini aru, kust mu vägivaldne käitumine tuleb.“

havas meeskuju tuli 1520x760 rus

Lisaks Rihole räägib oma loo 29-aastane Aleksei. Pärisinimeste pärislugude kasutamine ei kutsu kaasa tundma, vaid pakub pilguheitu vägivaldse inimese pähe ja annab aimu, mis ta niivõrd kaugele viinud on. Eesmärk on, et mehed oma käitumisele rohkem tähelepanu pööraks ning mõtleks, kuidas nende käitumine lähedasi mõjutab.

Kõik, kes tunnevad kampaanias ära kas või kübetki iseennast, saavad helistada vägivallast loobumise tugiliinil 660 6077, kus jagatakse nõu ja tuge inimestele, kes oma agressiivse käitumise pärast muret tunnevad. Tugiliin aitab inimestel stressiga paremini toime tulla ning õpetab, kuidas vägivalda ennetada. Otseloomulikult saavad abi ka sarnaste probleemide küüsis vaevlevad naised.

Tugiliinil aitavad nõustajad tööpäeviti kella 10-16. Samuti võib nõustajatega suhelda ka e-posti abil ning kokku leppida kohtumisi. Nõu jagatakse eesti, vene ja inglise keeles.

Kampaaniat võib kohata sotsiaal- ja välimeedias, raadios, digibänneritel ning printreklaamina. Rohkem infot selle kohta, kuidas vägivaldsest käitumisest loobuda, leiab lehelt www.palunabi.ee/meeskuju. Kampaania meediapartneriteks on Eesti Ekspress ja Inspired.

Silja Oja, TULI


Loovagentuur Havas Creative on Turundajate Liidu (TULI) liige.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt