Kõik uudised

Eesti üritusturundajaid pärjati esimest korda maailma tippkonkursil

Eesti ettevõtted tõid esmakordselt ajaloos möödunud nädalal Milaanos toimunud üle-euroopaliselt üritusturunduskonkursilt Best Event Award World kaks kulda ja ühe hõbeda.
Fotol: Katre Kahre, Melissa Mühlberg ja Martin Rauam üritusturundusagentuurist Jolos Best Event Award World galal

Väikese eelarvega projektide kategoorias tõi Eestisse peaauhinna Omniva ja Royal Experience’i koostöös korraldatud ning Teeme Ära talgupäeva raames aset leidnud postkastitalgud.

Teise kulla tõi Eestisse Jolos, kes koostöös Riigikantseleiga pälvis projektiga Tallinn Digital Summit 2018 “Parima avaliku sektori ürituse” austava nimetuse.

Tallinn Digital Summit 2018

Lisaks sai Jolos TransferWise Summer Days sai Incentive/team building kategoorias hõbeda, mis on suur tunnustus kodumaisele sisekommunikatsioonile.

TransferWise Summer Days

Projekte esitleti neljapäeval, 28. novembril maailma üritusturundusvaldkonna ekspertidest ja tippbrändide omanikest koosnevale žüriile ning kategooriate võitjad 160 finaali jõudnud projekti seast kuulutati välja suurejoonelisel galal eelmise nädala reede õhtul Milaanos.

Martin Rauam, Jolos

“Tunne on, nagu oleks eestlased lõpuks ometi ka üritusturunduse rahvusvahelise ukse pauguga maha jooksnud. Oleme mitmel aastal finaalis olnud ja alati on tundunud, et võitmiseks jääb väikesel Eestil lihtsalt jõudu puudu. Ja nüüd siis kolm auhinda korraga! See võttis ikka sõnatuks, emotsioon oli väga võimas. Sisuliselt on ju tegemist ürituste osas Euroopa meistrivõistlustega, ehkki osalejaid on ka väljaspoolt. Sellest suuremat ja mõjukamat festivali meie maailmajaos ei ole. Nüüd on rada ette käidud, tahaks loota, et seda tulevikus palju tallatakse," rõõmustas Jolose partner Martin Rauam.

Lehari Kaustel üritusturundusagentuurist Royal Experience ja Mattias Kaiv Omnivast

Omniva meediasuhete juhi Mattias Kaivi sõnul pakkus väikese eelarvega ürituste kategooria võitnud postkastitalgute projekt üritusmaailma ladviku hulgas kõva konkurentsi. „Postkastitalgud eristuvad teistest projektidest selgelt, kuna see nõudis õnnestumiseks nii kogukonna, ettevõtte, töötajate, riigi kui ka partnerite ühist panust ja koostööd,“ ütles Kaiv. „On selgelt näha, et oma ala asjatundjad otsivad parimate projektide puhul just faktidel ja numbritel põhinevaid tulemusi ning neist polnud postkastitalgute puhul puudust. Oma inimeste kaasamine, olemasoleva võrgustiku kasutamine ning ajalooliste traditsioonidega sidumine on toonud muljetavaldavaid tulemusi,“ lisas Royal Experience’i loovjuht Lehari Kaustel.

Teambuilding kategoorias hõbeda võitnud TransferWise Summer Days 2019 puhul tunnustas žürii projekti mitmekihilisust ja komplekset lähenemist sõnumite ning teambuildingu ühendamisel. “TransferWise’i puhul on põnev, et nii globaalne ettevõte Eestis oma kultuuri kasvatamise üritust peab ja oskab seda teha nii, et see mõjub inspireerivalt ka meie väliskolleegidele. See on suur vastutus, usaldus ja väljakutse paljudele nii kliendi, agentuuri kui partnerite poolelt.” kommenteeris Jolose poolelt 2019. aasta ürituse projektijuht Katre Kahre.

"Koostöös Jolosega oleme loonud sündmused, mis meie globaalse tiimi kokku toovad ning inimesi läbi põnevate ja eriilmeliste tegevuste ühendavad. Jolose ja seeläbi ka meie suvepäevade trumbiks on loovus, väga heal tasemel tehnilised lahendused ja inimeste alati esikohale seadmine. Meil on hea meel, et BEA auhinna võit Eestisse tuli - see on vääriline tunnustus nii Jolosele kui ka kohalikule üritusturundusele," ütles TransferWise'i kontorite juht Euroopa regioonis Ann Anton.

Kui Omniva töö puhul on tegemist hea avaliku ja erasektori koostööga, siis sama muster kordub ka kõige suurema osalejate arvuga kategooria võidu puhul, mille tõi Eestile tähelepanuväärselt just avaliku sektori (tellijaks Riigikantselei) töö, kes pärjati käesoleval aastal ka kohalikul Kuldmuna konkurssil ka “Aasta kliendi” auhinnaga.“

“Tallinn Digital Summit 2018 on hea näide väga edukast kööstööst riigi kui tellija, agentuuri ja suurema produktsioonimeeskonna vahel. Tegemist oli omas sektoris väga omanäolise, sisulise, stiilse ja intelligentse sõnumiga projektiga, mis nüüd, nagu välja tuleb, oli eeskujuks ka Euroopa kollegidele,” rääkis Martin Rauam.

"Žüriile jäi silma eelkõige eestlaste tahe kujundada tippkohtumist formaadis, mis on inimlik, looduslähedane, soe ja sisuline, sest suur osa sellistest üritustest mujal maailmas toimuvad kahjuks looduskauges ja korporatiivses keskkonnas. Teisest küljest õnnestus üritusel hästi ühendada tehnoloogiline kiht looduse ja sisekujundusega, mis omakorda andsid hea tausta rääkimaks sisulistest teemadest, mis meie kõigi tuleviku vormivad. Seega tehakse meie maal väga kvaliteetset tööd era ja avaliku sektori koostöös, sest seda on ju ka," lisas Rauam.


Best Event Award World on initsiatiiv, mille raames tunnustatakse maailma parimaid üritusturunduse ning live-kommunikatsiooni projekte ja sündmusi. BEA World Festivalil osalevad agentuurid 37 riigist ning seda peetakse üritusturunduse valdkonnas suurimaks ja hinnatuimaks tunnustuseks Euroopas. Žürii, mis koosnes peamiselt paljude suurte rahvusvaheliste brändide esindajatest, valis võitjad välja shortlistist, kus oli 160 paremat tööd.

Grand prix rändas sellel korral Belgiasse projektile nimega SD Worx Intimate Concerts, kes korraldas oma kliendiürituse töötajate juures kodus, tehes ühel õhtul üle 80 kodukontserdi (agentuuriks Oval Office / 27Names).

Silja Oja, TULI
Liitu uudiskirjaga