Kõik uudised

Coca-Cola näitas Ungaris suudlevaid geipaare ja ajas sellega kohalikud konservatiivid närvi

Coca-Cola tuli Ungaris välja kampaaniaga “Love is Love” (tõlk. armastus on armastus), mis kujutab samast soost inimesi suudlemas. Kuigi kampaania sai kohalike konservatiivsete poliitikute ja poliitaktivistide pahameele osaliseks, ei kavatse Coca-Cola taanduda.

Ungari Fidesz partei, mida juhib peaminister Viktor Orbán, tipp-poliitik ja parlamendiliige István Boldog tegi ettepaneku Coca-Cola tooteid boikoteerida kuni kampaania keelustatakse. Sama mõtet toetasid konservatiivsed meediaväljaanded. Boikoteerimise ja kampaania keelustamise petitsioonile on alla kirjutanud juba 25 000 inimest, mis on pool vajalikest häältest, et see eesmärk saavutada. 

“Siiani ei ole suurettevõtted Ungaris oma reklaamsõnumites geisid kujutanud. Ärge elage illusioonis, see on test. Kui Ungari ühiskond sellega nüüd lepib, järgnevad edasised sammud – tuleb veelgi rohkem taolisi reklaame, plakateid, filme ja vikerkaaretooteid. Kord allakäigutrepile astudes on raskem tulevikus seda protsessi peatada,” seisab petitsioonis. 

“Oleme pikka aega LGBTQ+ kogukonna õiguste eest seisnud, sest usume, et igal inimesel on õigus armastada, keda ta tahab. Coca-Cola toetab mitmekesisust ja võrdsust nii äris kui ühiskonnas. Hetkel käimasolev Ungari kampaania peegeldabki neid väärtusi,” ütles Coca-Cola kõneisik. 

Coca-Cola lansseeris kampaania “Love is Love” Ungaris vahetult enne progressiivset Sziget muusikafestivali, mis algab sel nädalal. Sziget festival on kord aastas Budapestis toimuv muusikafestival, kus esinevad kõrgetasemelised muusikud ja mis toetab “keskkonda, kus kedagi ei diskrimineerita ega solvata nahavärvi, usu või seksuaalse identiteedi pärast”. 

Foto: Reuters

Reklaampostrid, mida võib näha kõikjal pealinna välimeedias, kannavad sõnumit "Zero Sugar, Zero Prejudice" (tõlk. null suhkrut, null eelarvamust). 

Uuringute järgi toetab aina suurem osa ungarlastest geide võrdseid õigusi. 2017. aastal Rahvusvahelise Lesbide, Geide, Biseksuaalsete, Trans- ja Intersooliste Assotsiatsiooni (International Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersex Association) poolt läbi viidud uuringu järgi usub rohkem kui 60% Ungari elanikest, et võrdsed õigused peaks kehtima kõigile sõltumata seksuaalsest orientatsioonist. 

Praegu on Ungaris samasooliste partnerlus seaduslik, aga Fidesz partei ja peaminister Viktor Orbán on samasooliste abielu seadustamise vastu. Seetõttu toimuvad Budapestis tihti geide õiguste eest võitlevad aktsioonid, sh iga-aastane Pride paraad. 

Peaminister Viktor Orbani võimuerakond Fidesz, kellega meie EKRE-gi mehkeldab ja kes on Ungaris võimul juba alates 2010. aastast, on tihti murdnud piike Euroopa Liidu juhtidega abieluvõrdsuse ja immigratsioonipoliitika teemadel.

Kampaania “Love is Love” on Coca-Cola Ungari turundustiimi algatus ja töö. 

Allikas: Coca-Cola featured gay couples kissing in a Hungarian ad. People are furious 

Coca-Cola on Turundajate Liidu (TULI) liige. 

Silja Oja, Turundajate Liit

Liitu uudiskirjaga