Kõik uudised

Burger King pani McDonaldsi restoranid Whopper burgerit promoma ja võitis Cannes Lionsil Titanium Grand prix 

Cannes Lionsi kampaaniate kategooria võitis Burger King, kes kasutas ära oma konkurendi suurimat eelist ehk tihedat restoranide võrgustikku – nimelt sai ainult McDonaldsi restoranide lähikonnas Burger Kingi äpi kaudu tellida omale 1 sendi eest Whopper burgeri. Kätte sai burgeri muidugi Burger Kingist. Kampaania eesmärgiks polnud mitte burgerite müümine ega ka mitte inimeste oma restorani meelitamine (kuigi äpp muutis lähima Burger Kingi asukoha leidmise ülilihtsaks), vaid Burger Kingi äpi allalaadimise ergutamine, sest mobiili kaudu toidu tellimine kasvab praegu maailmas plahvatuslikult. Burger King tundis, et hakkab sellest rongist maha jääma ja vajas hulljulget hüpet, et tähelepanu saada.

Arvestades, et USAs on iga Burger Kingi restorani kohta kas McDonaldsi oma, tuligi agentuur FCB New York mõttele kasutada geolokatsiooni võimalusi ning muuta oma kliendi nõrkus tugevuseks. Nõnda sündiski kampaania “The Whopper Detour”, mis tegijate sõnutsi ei olnud trollimine, aga… vaata case study ja otsusta ise: 

Cannes'i Titanium kategooria kampaaniad ongi sellised, mis raputavad sektorit – tööd, mis tekitavad reaktsiooni "What the fuck?!" ("Kust kurat see tuli?!"). 

Kuldlõvisid selles kategoorias välja ei antud, aga hõbeda võitis näiteks Nike’ Dream Crazy, agentuuriks Wieden+Kenndy Portland:


Vaata kõiki võidutöid: Cannes Lions 2019 Titanium.

Maailma suurim loovusfestival Cannes Lions toimus 17. - 21. juunil Prantsusmaal Cannes'is.

Silja Oja, Turundajate Liit