Kõik uudised

Cannes Lions 2019 disainikategooria võitis projekt, mis lahendab loovinimeste piiratud füüsilise võimekusega seotud probleeme

Eile õhtul jagati loovusfestivalil Cannes Lions lõvisid disainikategooria võitjatele. Peaauhinna ehk Grand prix võitis Google'i projekt "Creatability", mis võimaldab näiteks kurdil heliloojal muusikat näha.

Pildil: Google Creatability

Maailmas elab ligi miljard mingit sorti puudega inimest. Hinnanguliselt 110 kuni 190 miljonil neist on tõsine puue. Paljud neist on kunstnikud, heliloojad ja disainerid. Google Creative Lab töötas välja lahenduse, mis võimaldab inimesel oma nägu liigutades või häält tehes arvutiprogrammidega suhelda, muutes nii loovtööriistad kõigile kättesaadavaks. Tutvu võidutööga: 

Vaata ka: Google Creatability 

Kuldlõvide võitjad: 

Stabilo feministlik kampaania "Highlight the Remarkable" kirjutas ajalugu ümber. Kui tavaliselt märgistatakse markeriga tekstis tähtsaid sõnu, siis Stabilo highlightis naisi, kes oma ajaloolise panuse eest kunagi väärilist tunnustust ei olnud pälvinud. Agentuur: DDB Düsseldorf. 


"The Gun Violence History Book"
. Raamat, mis on võtnud eesmärgiks teha seda, mida seadused ei suuda – peatada vägivald. Klient: The Illinois Council Against Handgun Violence. Agentuur: FCB Chicago.


The Illinois Council Against Handgun Violence võitis disainikategoorias teisegi kulla – digitaalse installatsiooni eest "The Most Dangerous Street", mille eesmärgiks oli mõjutada valimistulemusi ja survestada poliitikuid võtma vastu relvakasutust piiravaid seadusi.


Tokyos toimuvad 2020. aastal nii olümpia- kui ka paraolümpiamängud. Paraku tundis paraolümpia vastu huvi vaid 1% jaapanlastest. Jaapani paralauatennise assotsiatsioon pani tavainimesed piiratud füüsilise võimekusega sportlase kingadesse, et nad mõistaks, kui nõudlik sport on parasport. Tänu kampaaniale "The Most Challenging Ping Pong Table" kasvas Jaapanis huvi paraspordi vastu 92%. Agentuur: TBWA Hakuhodo. 


2016. aasta andmetel tarbib 80% USA tiinekatest iga päev digitaalset sisu, aga paberkandjal raamatuid loeb neist vaid 20% – madalaim protsent läbi aegade. Tihti süüdistatakse sotsiaalmeediat inimeste vaimse võimekuse pärssimises. Ajal, mil paljud koostavad väärtkirjandusele nekrolooge, tuli New Yorgi raamatukogu välja uudse kampaaniaga "Insta Novels", mis andis raamatutele Instagramis uue elu ja pani noored jälle lugema. Agentuur: Mother New York. 


Microsoft muutis sõna otses mõttes mängu ja lõi piiratud füüsilise võimekusega arvutimängude mängijatele, keda on ainuüksi USAs kokku 33 miljonit, võimaluse vabalt kaasa lüüa. Ka mängukonsooli pakend muudeti kasutajasõbralikuks, lihtsamini avatavaks. Nüüd saavad kõik mängida. Kampaania “Changing the Game” agentuuriks on McCann New York. 

Cannes Lions on maailma suurim loovusfestival, miks toimub traditsiooniliselt Prantsusmaal Cannes'i linnas. Tänavu kestab festival 5 päeva, 17. - 21 juunini. 

Tutvu kõigi disainikategooria võidutöödega: Cannes Lions: The Work

Kokkuvõtte tegi: Silja Oja, Turundajate Liit

Liitu uudiskirjaga